شرایط مهاجرت جوشکاران به آلمان + درآمد

مهاجرت جوشکاران به آلمان-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

یکی از مولفه‌های ضروری و پرکاربرد در آلمان، به بخش صنعت مربوط می‌شود که نقش مهمی را در پیشرفت و تکنولوژی ایفا می‌کند. در این بین خودرو و ماشین آلات از صنایع معروف و مهم این کشور به شمار می‌رود و از آنجایی که آلمان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه شغل جوشکاری است، هرساله تعداد زیادی از جوشکاران به این کشور مهاجرت می‌کنند. در واقع این کشور در جذب جوشکار پیشتاز است و فرصت‌های خوبی را برای علاقه مندان به این رشته فراهم کرده است.

جوشکاران در شاخه‌هایی مانند ساخت‌و‌ساز، تولید، مهندسی یا خودرو می‌توانند مشغول به کار شوند و میانگین درآمد خالص ماهانه یک جوشکار در آلمان دو هزار و 438 یورو ( در زمان تنظیم این گزارش ) خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، برای اینکه به عنوان جوشکار در آلمان مشغول به کار شوید، باید شرایطی مانند اخذ ویزا، اجازه اقامت، تایید شدن مدارک و برخورداری از سطح مناسب زبان را داشته باشید.

مهارت‌های مورد نیاز جوشکاری در آلمان

اگر قصد مهاجرت به آلمان از طریق شغل جوشکاری را دارید، باید مهارت‌هایی از جمله آموزش حرفه‌ای در بخش فلز، مکانیک ساختمانی یا فلزکار را بگذرانید. همچنین باید گواهی‌های معتبر جوشکاری یا معاینات در فرآیندهای مختلف جوشکاری مانند TIG، MIG، MAG یا جوشکاری مداری را داشته باشید. پیگیری نقشه‌های جوشکاری، آشنایی با متالوژی، تجربه در جوشکاری فلزات مانند آلومینیوم و فولاد را هم در کارنامه خود به ثبت رسانده باشید.

شرکت‌های مربوط به جوشکاری در آلمان

  • ITW Welding Europe: این شرکت در بخش‌های مختلف مانند خودروسازی، ساخت‌و‌ساز، انرژی، ساخت و… به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد.
  • Lummel GmbH & Co.KG: این شرکت ساخت‌و‌ساز فلزی در Karlstadt آلمان در زمینه ساخت سقف‌های فلزی و نمای فلزی برای انواع ساختمان‌ها و سازه‌ها فعالیت می‌کند و خدماتی مانند طراحی، برنامه‌ریزی، ساخت، نصب و نگهداری کارهای فلزی را ارائه می‌دهد.
  • HMH: این شرکت ارائه‌دهنده راه‌حل‌های حفاری است که محصولاتی را مانند حفاری خشکی و دریایی، معادن زیردریایی و خشکی، ساخت‌وساز و باد دریایی به افراد و شرکت‌ها ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی این شرکت در آمستردام، هلند است و در آلمان نیز شعبه دارد.

جوشکاران در آلمان-کاماپرس

درآمد جوشکاران در آلمان

درآمد جوشکاران در آلمان به متغیرهای سابقه کار و مدرک تحصیلی بستگی دارد. افرادی که کمتر از دو سال سابقه کار دارند، دو هزار و 113 یورو ماهیانه درآمد خواهند داشت. اگر فرد متقاضی بین 3 تا 5 سال سابقه کار داشته باشد، درآمدش حدودا 2 هزار و 347 یورو، 6 تا 10 سال، دو هزار و 581 هزار یورو و بیش از 10 سال سابقه کار، 2 هزار و 815 یورو خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جوشکاران در آلمان

  • پاسپورت
  • نامه پیشنهاد کار از کارفرمای آلمانی
  • داشتن تمکن مالی
  • گواهی سوء پیشینه
  • فرم درخواست ویزا
  • عکس پاسپورتی

بهترین شهرهای آلمان برای جوشکاران

بعد از مهاجرت به آلمان برای شغل جوشکاری، لازم است بدانید کدام شهرها به این مهارت بیشتر نیاز دارند. قطعا مونیخ یکی از بهترین شهرهای آلمان برای این شغل است و دلیل آن هم به صنعت خودرو و مهندسی این شهر برمی‌گردد.

شرکت‌های بزرگی مانند BMW، Siemens و MAN در این شهر قرار گرفته اند. فرانکفورت که مرکز اصلی صنعت هوافضا آلمان است، یکی دیگر از بهترین شهرهایی است که شرکت‌هایی مانند Lufthansa، Airbus و Fraport در آنها به جوشکار نیاز دارند. هامبورگ نیز با وجود شرکت‌هایی مانند Hapag-Lloyd، Airbus و ThyssenKrupp به جوشکاران ماهر نیاز دارد. اشتوتگارت و دوسلدورف دیگرشهرهایی صنعتی محسوب می شوند و به متقاضیان این رشته نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:

شرایط و الزامات جوشکاران در آلمان

علاقه مندان این رشته می‌توانند برای ویزای کارگر ماهر، کارت آبی اتحادیه اروپا (بلو کارت آلمان)، ویزای جستجوی کار آلمان درخواست دهند. داشتن مدرک تحصیلی خارجی که توسط دولت آلمان تایید شود و تحصیلات و آموزش آن با استانداردهای آلمان برابری کند، یک گام مهم دیگر به شمار می‌رود. در مورد مهارت‌های زبان آلمانی هم می‌توان به مدرک زبان (B1 یا بالاتر) اشاره کرد.

وظایف جوشکاران در آلمان

یک جوشکار در این کشور باید تعیین تجهیزات کافی برای جوشکاری و روش اجرا، تعمیر ابزار و و اجزای دیگر با جوش دادن و پر کردن شکاف‌ها، نگهداری مناسب تجهیزات برای حفظ ایمنی را جز وظایف خود بداند. همچنین یادگیری کار با پرگار، خط کش و کار با دستگاه فرز را هم بلد باشد. البته اینها فقط بخشی از وظایف یک جوشکار تلقی می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : بهادرانیانهرمس اپلایهلدینگ مهاجرتی کارینا
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

12 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت جوشکاران به آلمان + درآمد

    • dawud nsiry گفته:

      سلام خدمت شما دوست گرامی..بنده حدود پنجاه سال دارم که تجربه سی و پنج سال در زمینه جوشکاری برق و مونتاژ هر گونه دستگاه را دارم.. چندین سال هم برای خودم تولید کننده انواع خانه‌های پیش ساخته قابل حمل بودم…

  1. مهدی هاشمی گفته:

    سلام
    شرکتی هست که بخواد
    تراشکار و فرز کار هستم جوشکاری هم بلدم
    سابقه ۲۰سال و سن ۳۸سال دارم

  2. رحمان سعیدی گفته:

    سلام وقتون بخیر منم جوشکار رم ۲۲ سال سابقه کار انواع جوش ها رو بلدم
    در زمینه ساخت ساز فعالیت دارم

  3. حبیب گفته:

    سلام حبیب هستم جوشکار ۱۲ سال سابقه مونتاژ سازهای فوق سنگین فولادی واستراکچرهای غول پیکر فولادی سوله جوشکاری حرفه ایی با دستگاهای زیر پودری وco2میگ جویای مهاجرت

  4. مهدی گفته:

    خیلی هم عالی اما بدرد اکثریت نمیخوره ،من خودم ۲۵سال سابقه جوشکاری دارم بصورت تجربی ساخت تانکرهای سوخت وساخت اتاق ماشین سنگین اما زبان

  5. رحمان علیزاده گفته:

    سلام رحمان علیزاده جوشکار هستم اگه میشه لطفاً منو تو کشور آلمان بفرستید ممنون

  6. بدون نام گفته:

    کسایی که جوشکار های ساده ولی کار بلد …از شاخه جوشکار ی طراحی نورمخفی و مختصر آهن آلاتی در ساختمان به کار میشه رو بلد باشه چطوری می‌تونه یک ویزا بگیره برای آلمان ولی تمکن مالی نداشته باشه و زبان آلمانی صفر باشه ….میشه رفت آلمان یا غیر قابل قبول هست

  7. محمد گفته:

    اگه جوشکار میخوان خبر بدن واسه یه تایمی میرم اونجا برام مهاجرت این داستان‌ها مهم نیست یا مدت کار میکنم برمیگردم سابقه خواستی بالای ۲۰ ساله از جوشکاری ساده ساختمانی و تعمیراتی تا ساخت سوله انواع قال سوله دیگ های آبگرم بخار و تجهیزات وسایل مختلف ازم برمیاد سوادم زیاد نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز