مهاجرت تحصیلی به کانادا چه شرایطی دارد؟

ژیوار

طبق آمارهای منتشر شده، بیش از 11 هزار نفر در سال 2021 میلادی به کانادا مهاجرت تحصیلی کرده‌اند. مزایای تحصیلی و کاری در این کشور باعث شده تا هر ساله به تعداد مهاجران بین‌المللی کانادا افزوده شود. دانشگاه‌های کانادا رنکینگ علمی بسیار خوبی در دنیا دارند و متقاضیان می‌توانند با شرایط نسبتاً آسان، بورسیه این کشور را دریافت کنند.

مزایای تحصیل در کانادا موجب شده تا بیش از 400 هزار دانشجو و دانش‌آموز بین‌المللی در این کشور به تحصیل مشغول شوند. دولت کانادا تصمیم گرفته است تا با توجه به استقبال گسترده مهاجران، ظرفیت پذیرش متقاضیان تحصیلی را افزایش بدهد. این مسئله فرصت خوبی است تا علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور با شرایط کشور کانادا نیز آشنا شوند.

مزایای تحصیل در کانادا برای ایرانیان

مهم‌ترین مزیت مهاجرت تحصیلی به کانادا امکان اخذ اقامت دائمی پس از اتمام دوره تحصیلی است. در واقع، هر یک سال تحصیلی در کانادا معادل با 6 ماه اقامت در این کشور است. همین مسئله، یک برگ برنده در دستان شماست تا بتوانید پس از پایان دوره تحصیلی، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. به علاوه، کسانی که پس از فارغ‌التحصیلی و اخذ اقامت دائم، مدرک معتبر دانشگاه‌های کانادا را به همراه داشته باشند می‌توانند سریعاً مشغول به کار شوند.

کانادا در مقایسه با سایر کشورهای مشابه، ویزای تحصیلی خود را با شرایط نسبتاً آسان‌تری به متقاضیان اعطا می‌کند. ایرانی‌هایی که ویزای تحصیلی این کشور را دریافت می‌کنند می‌توانند حین تحصیل به کار کردن هم مشغول شوند. به طور کلی، هزینه‌های تحصیلی و مخارج زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها مانند آمریکا، استرالیا و انگلستان پایین‌تر پایین‌تر است. امکان دریافت تخفیف‌های مالیاتی و اخذ اقامت دائم همراه با همسر و فرزند از دیگر مزایای تحصیل در کانادا محسوب می‌شود.

دریان سفر امید

دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، نیازی به ارائه مدرک زبان پیش از 12 سالگی ندارند. با این حال، بورسیه‌های تحصیلی کانادا صرفاً به دانشجویان تعلق خواهد گرفت. در ادامه، بورسیه‌هایی که دانشجویان می‌توانند ضمن تحصیل از آنها بهره‌مند شوند مورد بررسی قرار می‌گیرد؛

بورسیه و کمک‌های مالی کانادا به دانشجویان

مهاجرت تحصیلی به کانادا همراه با بورسیه شرایط چندان آسانی ندارد. اما خبر خوب این است که دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل نیز برای دریافت بورسیه درخواست بدهند. این کمک‌های مالی تا حد خوبی هزینه‌های زندگی و تحصیلی دانشجو را پوشش می‌دهد. متقاضیان بورسیه تحصیلی می‌توانند از 3 نوع کمک مالی بهره‌مند شوند.

نوع اول بورسیه اغلب به دانشجویان ممتاز تعلق می‌گیرد. اسکالرشیپ و فلوشیپ از جمله این بورسیه‌ها محسوب می‌شوند. این دانشجویان باید برای دریافت امتیازات بورسیه، وضعیت تحصیلی خود را در سطح خوبی حفظ کنند.

نوع دوم کمک‌های مالی کانادا به دانشجویان در ازای تحقیق اعطا می‌شود. این بورسیه از سوی استاد به دانشجو اعطا می‌شود و از دانشجو انتظار می‌رود تا در ساعت‌های مشخصی در آزمایشگاه یا دفتر گروه حضور داشته باشد.

نوع سوم بورسیه در ازای تدریس به دانشجویان پرداخت خواهد شد. این دانشجویان برای دریافت بورسیه باید به استاد در روند تدریس کمک کنند و راهنمایی‌های لازم را برای یادگیری بهتر در اختیار سایر دانشجویان بگذارند.

فرصت‌های شغلی در کانادا

دانشجویان بین‌المللی در کانادا می‌توانند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. در صورت اتمام ترم تحصیلی امکان اشتغال تمام وقت را هم دارند. حقوق کار دانشجویی در این کشور معمولاً ساعتی 14 تا 20 دلار است. دستیاران پژوهشی استاد در تحصیلات تکمیلی تا 25 دلار در ساعت هم درآمد دارند. بنابراین، دانشجویان می‌توانند از طریق کار کردن حدود 1100 تا 1600 دلار درآمد داشته باشند. این رقم، تقریباً تمام هزینه‌های زندگی دانشجو را پوشش خواهد داد. از جمله کارهای پاره وقت دانشجویی در کانادا می‌توان به فریلنسر، دستیار استاد، مترجم، فروشنده، راننده تاکسی و… اشاره کرد. پس از پایان دوره تحصیلی و دریافت اقامت دائم می‌توانید در مشاغل دلخواه و مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوید.

اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا جزئیات خاصی دارد که در صورت آگاه نبودن از فرآیندها امکان ریجکت شدن بسیار بالا است. بنابراین، توصیه می‌کنیم تا برای نتیجه‌بخشی بهتر و سریع‌تر از مشاوره‌های تخصصی سازمان مهاجرتی پیشرو بهره‌مند شوید. برای تماس با کارشناسان خبره این مجموعه با شماره‌های 02122266638 و 02122266639 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : پیشرو
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “مهاجرت تحصیلی به کانادا چه شرایطی دارد؟

  1. maryambakhshi گفته:

    واقعا کانادا قبلا خیلی برای مهاجرت خوب بود اما دیگه میگن خوب نیست دزدی توش زیاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز