مقایسه گوشی موبایل آنر Honor X9b 5G با Honor X9a 5G؛ کدام یک بهتر است؟

موبایل آنر- کاماپرس
ژیوار

آنر یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند چینی است که در چند سال اخیر پس از جدایی از هواوی، توانست کارنامه درخشانی از خود بر جای گذارد. این برند با تکیه بر تولید گوشی‌های میان‌رده قدرتمند، جایگاه خود را محکم‌تر کرد و در بازار موبایل ایران، توجه بسیاری از کاربرها به گوشی‌ها این برند جلب شده است.

اکنون به سراغ دو تا از گوشی‌های میان‌رده آنر می‌رویم که ارزش خرید بالایی دارند‌؛ اما با نگاهی دقیق‌تر، بهترین گزینه خرید را انتخاب می‌کنیم. این دو گوشی تحت عنوان Honor X9b 5G و Honor X9a 5G شناخته می‌شوند که با قیمت نسبتا خوبی به فروش می‌رسند. در ادامه قصد داریم به مقایسه گوشی موبایل آنر Honor X9b 5G با Honor X9a 5G بپردازیم، با سایت کاماپرس همراه باشید.

مقایسه گوشی موبایل آنر Honor X9b 5G با Honor X9a 5G از لحاظ ظاهری

ابتدا نگاهی به بخش ظاهری دو محصول داشته باشیم که از لحاظ معماری و ساختاری، تقریبا مشابه هستند و فقط تفاوت‌های جزئی در قسمت ماژول دوربین و نسبت نمایشگر به بدنه دیده می‌شود. متریال دو گوشی تماما از پلاستیک است که از کیفیت نسبتا بالایی بهره می‌برد و حس لوکس بودن را هنگام استفاده از آن‌ها تجربه خواهید کرد. از طرفی در قسمت امنیتی، گوشی آنر X9b به گواهی IP53 مجهز شده است که نشان می‌دهد این محصول در مقابل گرد و غبار و قطرات آب مقاوم است؛ اما در آنر X9a خبری از گواهی امنیتی نیست.

در مجموع، کانسپت ظاهری دو محصول از طراحی مدرن و جذابی بهره می‌برند و با دو گوشی خوش ساخت و سبک مواجه هستیم که به ساختار مدرن مجهز شده‌اند. همچنین رنگ‌بندی متنوعی برای دو گوشی در نظر گرفته شده است و متناسب با سلیقه خود می‌توانید انتخاب کنید. در این قسمت، برتری خاصی در گوشی‌ها دیده نمی‌شوند و تقریبا مشابه هم هستند.

مقایسه گوشی موبایل آنر Honor X9b 5G با Honor X9a 5G از لحاظ نمایشگر

آنر برای این دو گوشی میان‌رده، پنل امولد ۱۲۰ هرتزی را در نظر گرفته است که از ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. اما تفاوت‌هایی در کیفیت دو نمایشگر دیده می‌شود که اولین مورد، رزولوشن آن است که نمایشگر گوشی X9b از کیفیت 1.5K پشتیبانی می‌کند و حداکثر کیفیت آنر X9a به فول اچ دی می‌رسد. همچنین در آنر X9b، نمایشگر از تراکم ۴۳۱ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد که باعث می‌شود رنگ‌ها به صورت زنده‌تر و با شفافیت بهتری نمایش داده شوند و عمق تصویر مناسب‌تری را تجربه خواهید کرد. همچنین این پنل حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت را ارائه می‌دهد که نسبت به روشنایی ۸۰۰ نیتی نمایشگر آنر X9a، زاویه دید گسترده‌تر و نوردهی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دریان سفر امید

گوشی آنر - کاماپرس

با توجه به تعاریف فوق،‌ نمایشگر گوشی آنر X9b، از لحاظ کیفیتی، تراکم و روشنایی، تجربه بصری لذت‌بخشی را برای شما رقم می‌زند و عملکرد به مراتب بهتری نسبت به برادر کوچک‌تر خود دارد و برای تماشای فیلم، گیم و کارهای گرافیکی، نمایشگر گوشی آنر X9b، گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

مقایسه گوشی موبایل آنر Honor X9b 5G با Honor X9a 5G از لحاظ پردازنده و نرم‌افزار

به بخش پردازشی می‌رسیم، جایی که تفاوت فاحشی بین این دو گوشی وجود دارد و اگر با گوشی خود کارهای سنگین و گیم انجام می‌دهید، بدون شک باید به سراغ گوشی آنر Honor X9b بروید. این گوشی از تراشه قدرتمند ۴ نانومتری اسنپ‌دراگون ۶ نسل ۱ بهره می‌برد که می‌تواند حداکثر فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز را تولید کند. از طرفی Honor X9a به تراشه میان‌رده اسنپ‌دراگون 695 5G مجهز شده است که از معماری ۶ نانومتری بهره می‌برد و برای کارهای روزمره و نیمه سنگین، می‌توان روی آن حساب باز کرد.

از سوی دیگر، پردازنده گرافیکی Adreno 710 موجود در Honor X9b، عملکرد به مراتب بهتری در پردازش داد‌ه‌های گرافیکی نسبت به Adreno 619 در Honor X9a دارد. در مجموع اگر به دنبال یک گوشی قدرتمند هستید و می‌خواهید بازی‌هایی مانند کالاف دیوتی موبایل را با حداکثر گرافیک ممکن، بدون لگ تجربه کنید، Honor X9b گزینه خرید مناسب‌تری است.

مقایسه گوشی موبایل آنر Honor X9b 5G با Honor X9a 5G از لحاظ دوربین

عکاسی و فیلم‌برداری یکی از مهم‌ترین المان‌ها در خرید گوشی است که برای گوشی‌های میان‌رده، باید دقت کافی را داشته باشید. آنر X9b از سیستم سه‌گانه بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل اولتراواید و ۲ مگاپیکسل ماکرو هستند. از طرفی گوشی آنر X9a از همین ترکیب استفاده کرده است، با این تفاوت دوربین اصلی را سنسور ۶۴ مگاپیکسلی هدایت می‌کند و در کنار آن، ۵ مگاپیکسل اولتراواید و ۲ ممگاپیکسلی ماکرو قرار دارند.

گوشی موبایل آنر - کاماپرس

دو سنسور اولتراواید و ماکرو، از لحاظ کیفیتی و وضوح رنگ، کاملا مشابه هستند و عکس‌های یکسانی ثبت می‌کند. اما دوربین اصلی Honor X9b به دلیل داشتن پردازنده قدرتمند، عکس‌های به مراتب باکیفیت‌تر و پرجزئیات‌تری نسبت به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی Honor X9a‌ ثبت می‌کند. همچنین برای عکاسی در شب، سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی حرفی برای گفتن دارد و تفاوت تصاویر در دو سنسور به خوبی دیده می‌شود. همچنین آنر X9b از قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند؛ اما حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری در Honor X9a به ۱۰۸۰ می‌رسد که این مورد نقطه ضعف قابل توجهی محسوب می‌شود.

مقایسه گوشی موبایل آنر Honor X9b 5G با Honor X9a 5G از لحاظ باتری

آنر برای گوشی Honor X9b باتری بزرگ‌تری نسبت به Honor X9a در نظر گرفته است؛ با این حال، از لحاظ ضخامت، این دو گوشی تفاوتی ندارند. باتری ۵۸۰۰ میلی آمپر ساعتی آنر X9b در حالت استفاده معمولی تا ۲ روز می‌تواند شما را همراهی کند که برای یک گوشی میان‌رده، نقطه قوت قابل توجهی محسوب می‌شود. همچنین از فناوری فست شارژ ۳۵ واتی پشتیبانی می‌کند که برای شارژ کامل آن، تقریبا ۲ ساعت زمان نیاز دارد. از طرفی آنر X9a به باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که نمی‌توان ایرادی از آن گرفت و با استفاده معمولی، بیش از ۱ روز دوام خواهد داشت. همچنین ناگفته نماند که آنر X9a از قابلیت شارژ ۴۰ وات پشتیبانی می‌کند که نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، باتری را در مدت زمان کمتری شارژ‌ می‌کند.

از لحاظ شارژدهی، این دو گوشی تفاوت‌هایی در بخش ظرفیت باتری دارند و طبیعتا اگر همیشه در سفر و مسافت‌های طولانی هستید، گوشی آنر Honor X9b، انتخاب مناسب‌تری است. از طرفی به لطف فناوری فست شارژ ۴۰ واتی در آنر X9a، خیالتان بابت شارژ باتری راحت‌ خواهد بود و در سریع‌ترین زمان ممکن، امکان شارژ باتری به صورت کامل وجود ندارد. لازم به ذکر است که باتری ۵۱۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی موجود در آنر X9a، از طول عمر خوبی بهره می‌برد و می‌توان برای کار با آن در طول روز حساب باز کرد.

مقایسه گوشی موبایل آنر Honor X9b 5G با Honor X9a 5G از لحاظ اسپیکر

در بخش اسپیکر و خروجی صدا، گوشی آنر X9b نسبت به X9a، حرفی برای گفتن ندارد و به وضوح می‌توان برتری X9a را مشاهده کرد. این گوشی به اسپیکرهای دوگانه از نوع ۲۴ بیتی مجهز شده است که به صورت استریو صدا را پخش می‌کنند. کیفیت صدایی که از اسپیکرهای X9a به گوش می‌رسد، رضایت‌بخش است و شاهد تفکیک صدای مناسبی هنگام پخش موسیقی و فیلم هستیم. از طرفی آنر X9b تنها از یک اسپیکر بهره می‌برد که کیفیت صدایی که ارائه می‌دهد، معمولی است و نسبت به X9a، عملکرد ضعیف‌تری دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب دو گوشی میان‌رده خوش ساخت و قدرتمند با ارزش خرید بالا را بررسی کردیم که هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف هستند. قیمت گوشی آنر نسبت به بقیه برندهای موبایل اقتصادی تر است و می تواند انتخاب جذابی برای کاربر باشند. همانطور که اشاره کردیم، از لحاظ طراحی این دو گوشی تفاوت خاصی ندارند و تقریبا مشابه هم هستند. اما در بخش نمایشگر، پردازنده، دوربین، گوشی آنر X9b نسبت به X9a، برتری قابل توجهی دارد، مخصوصا در بخش پردازنده شاهد سرعت عمل بالای تراشه اسنپ‌دراگون ۶ نسل ۱ هستیم. از طرفی بخش شارژدهی، باتری X9b طول عمر بالاتری دارد؛ اما سرعت شارژ ۴۰ واتی گوشی آنر X9a، این ضعف را برای باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی جبران می‌کند و تقریبا می‌توان گفت که با هم برابر هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز