مقایسه گوشی آنر x9a با آنر honor 90 lite؛ کدام یک بهتر است؟

ژیوار

مقایسه دو گوشی هواوی آنر X9A و آنر Honor 90 Lite نه تنها برای خریداران و علاقه‌مندان به تکنولوژی، بلکه برای همه علاقه‌مندان به این دو برند محبوب، بسیار جالب است. هر دو از جمله بهترین گوشی‌های میان رده هواوی هستند که ویژگی‌ها و عملکرد واقعا منحصر به فردی دارند. برای کسانی که قصد خرید این دو تلفن همراه را دارند اما سوالات زیادی در ذهنشان است که کدام یک از این تلفن‌های همراه قابلیت‌های بهتری نسبت به دیگری دارد؛ در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به مقایسه کامل گوشی آنر x9a با آنر honor 90 lite بپردازیم پس با ما همراه باشید.

بررسی و مقایسه کامل مشخصات گوشی آنر x9a با آنر honor 90 lite

در ادامه تمام قسمت‌های این دو تلفن همراه را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد:

مقایسه ساختار و طراحی گوشی آنر x9a با آنر honor 90 lite

گوشی Honor 90 Lite نسبت به گوشی Honor X9a کمی تقریبا ۴ گرم سنگین‌تر است. اما این سنگینی آنقدر کم است که به احتمال زیاد حس نخواهید کرد. در اینجا باید توجه کنیم که وزن گوشی‌ها تنها یکی از عواملی است که در انتخاب یک گوشی مهم است. در حین خرید، باید به سایر ویژگی‌ها نیز توجه کنید و سعی کنید نیازهای خود را با عملکرد و امکانات ارائه شده در نظر بگیرید. اکنون درباره جنس بدنه این دو گوشی صحبت می‌کنیم. گوشی Honor X9a جلوی بدنه آن از جنس شیشه Gorilla Glass و گوشی Honor 90 Lite از جنس شیشه معمولی استفاده می‌کند. اما جنس پشت هر دو گوشی با پلاستیک مشخص شده است. قاب هر دو گوشی نیز از جنس پلاستیک ساخته شده است. با توجه به اطلاعات موجود، می توانیم به طور کلی بگوییم که جنس بدنه گوشی Honor X9a بهتر از گوشی Honor 90 Lite است.

گوشی آنر-کاماپرس

مقایسه صفحه نمایش گوشی آنر x9a با آنر honor 90 lite

صفحه نمایش گوشی Honor X9a از نوع امولد با اندازه ۶.۶۷ اینچ و صفحه نمایش گوشی ۹۰ لایت از IPS LCD با اندازه ۶.۷ اینچ است. نرخ تازه سازی صفحه نمایش گوشی ۹ ایکس ای ۱۲۰ هرتز و گوشی ۹۰ لایت، ۹۰ هرتز است. حالا وقتی صحبت از صفحه نمایش‌ها است، سطح آنها مهم است. شاید برای بسیاری از ما این اهمیت نداشته باشد، اما خوب است به آن اهمیت داده شود. صفحه نمایش Honor X9a تقریبا ۱۰۷.۴ سانتی‌متر مربع فضا را فراهم می‌کند که در مقایسه با Honor 90 Lite، حدود ۱.۳ سانتی‌متر مربع کمتر است. صفحه نمایش Honor 90 Lite با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۸۸ پیکسل نسبت به Honor X9a که دقت آن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است، کمی عملکرد بهتری دارد. به عبارت دیگر، دارای کیفیت تصویر بهتری است.

دریان سفر امید

گوشی آنر-کاماپرس

مقایسه ساختار پردازشی گوشی آنر x9a با آنر honor 90 lite

گوشی Honor X9a از سیستم عامل اندروید نسخه ۱۲ بهره می‌برد که به همراه Magic UI 6.1 ارائه می‌شود. اما گوشی Honor 90 Lite از اندروید نسخه ۱۳ بهره می‌برد که به همراه Magic UI 7.1 ارائه می‌شود. بنابراین، می‌توان گفت که عملکرد سیستم عامل گوشی Honor 90 Lite بهتر از  Honor X9a است. مهمترین قسمت بعدی، چیپست است. گوشی Honor X9a از چیپست Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 نانومتر) استفاده می‌کند در حالی که گوشی Honor 90 Lite چیپست Mediatek Dimensity 6020 (7 نانومتر) دارد. در زمینه پردازش گرافیکی، هر دو گوشی ایکس ۹ ای از Adreno 619 استفاده می‌کند که برای اجرای بهتر برنامه‌ها و بازی‌ها عملکرد خوبی دارد. همچنین گوشی ۹۰ لایت از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 استفاده می‌کند که پردازنده قوی و قابل قبولی است.

کوشی آنر-کاماپرس

مقایسه امکانات و کیفیت دوربین گوشی آنر x9a با آنر honor 90 lite

در ادامه به بررسی دوربین‌های این دو گوشی می‌پردازیم که به عنوان یک ویژگی مهم برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم، گوشی Honor 90 Lite دارای دوربین سه گانه ۱۰۰ مگاپیکسل واید، ۵ مگاپیکسل اولتراواید و ۲ مگاپیکسل ماکرو است که نسبت به گوشی Honor X9a با دوربین سه گانه ۶۴ مگاپیکسل واید، ۵ مگاپیکسل اولترا واید و ۲ مگاپیکسل ماکرو قابلیت بیشتری دارد. هر دو گوشی دارای امکاناتی مانند LED flash، panorama و HDR برای دوربین‌هایشان هستند و در این نوع امکانات تفاوتی ندارند.

گوشی آنر-کاماپرس

همچنین، هر دو گوشی قادر به ضبط ویدئو با کیفیت 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه هستند و در این مورد نیز تفاوتی نمی‌بینیم. به طور کلی، می‌توان گفت که دوربین و عکس‌ها و فیلم‌های گوشی Honor 90 Lite کیفیت بهتری نسبت به گوشی Honor X9a دارند. وقتی صحبت از دوربین سلفی می‌شود، باید بگوییم که هر دو گوشی یک دوربین سلفی تکی ۱۶ مگاپیکسلی دارند. همچنین  لازم به ذکر است که کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی هر دو گوشی برابر است که 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است.

مقایسه باتری و شارژر گوشی آنر x9a با آنر honor 90 lite

اکنون به بحث درباره باتری می‌پردازیم. باطری گوشی Honor X9a با ظرفیت ۵۱۰۰ میلی آمپرساعت و تکنولوژی لیتیوم پلیمری عرضه شده که به صورت غیرقابل جابجایی است. از طرفی دیگر، گوشی Honor 90 Lite مجهز به باطریی با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپرساعت و تکنولوژی لیتیوم پلیمری بوده که نیز غیرقابل جابجایی است. از جنبه ظرفیت باطری، باطری گوشی Honor X9a حدوداً ۶۰۰ میلی آمپر ساعت بیشتر از باطری گوشی Honor 50 Lite دارد. در مورد شارژر، گوشی Honor X9a از شارژر ۴۰ واتی و Honor 90 Lite از شارژر ۳۵ واتی پشتیبانی می‌کند. به طور کلی، در مقایسه با گوشی Honor 90 Lite، گوشی Honor X9a از نظر شارژر و باطری قابلیت‌های مناسب‌تری دارد.

مقایسه امکانات ارتباطی گوشی آنر x9a با آنر honor 90 lite

ابتدا در مورد ارتباطات بی‌سیم صحبت می‌کنیم. هر دو گوشی دارای امکانات Wi-Fi Direct، hotspot، dual-band و Wi-Fi 802.11 a/ac/b/g/n هستند و کاملا همسان هستند. همچنین، نسخه بلوتوث گوشی Honor X9 5.1, LE, A2DP است و نسخه بلوتوث گوشی Honor 90 Lite 5.3, A2DP, LE است. هم‌چنین GPS یا مکان‌یاب هر دو گوشی شامل سیستم های A-GPS، GLONASS، GALILEO و BDS است. در مورد اتصال USB، هر دو گوشی از اتصال USB 2 Type-C استفاده می‌کنند.

مقایسه حسگرها و قابلیت‌های اضافه‌تر گوشی آنر x9a با آنر honor 90 lite

یکی از عواملی که به کارایی گوشی‌ها کمک فراوان می‌کند، حسگرهای موجود در آن‌ها است. هر دو گوشی دارای حسگر اثر انگشت (کنار گوشی)، شتاب‌ سنج (accelerometer) و قطب ‌نما (compass) هستند. اما گوشی Honor X9a همچنین از حسگر ژیروسکوپ (gyro) و حسگر مجاورت (proximity) نیز پشتیبانی می‌کند.

خرید انواع گوشی آنر از فروشگاه فرنا

حالا که به طور کامل با بررسی و مقایسه گوشی آنر x9a با آنر honor 90 lite آشنا شدید؛ می‌خواهیم به شما یک فروشگاه آنلاین معتبر در زمینه فروش لوازم دیجیتالی مانند موبایل، تبلت، لپ تاپ و… معرفی کنیم. فروشگاه اینترنتی فرنا انواع تلفن همراه از برندهای مختلف ایرانی و خارجی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، با مراجعه به این سایت می‌توانید قیمت گوشی آنر و دیگر برندهای تلفن همراه را مشاهده کرده، مشخصات آنها را بررسی کنید و در کمترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهید. علاوه بر همه این‌ها، فروشگاه فرنا کیفیت و اصالت تمام کالاهای خود را تضمین می‌کند.

سخن پایانی

در نهایت، هر دو گوشی هواوی آنر X9A و آنر Honor 90 Lite انتخاب‌های عالی برای کسانی است که به دنبال گوشی‌های با کارایی و ظاهر جذاب می‌گردد. با توجه به ویژگی‌های و نیازهای خود، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این تلفن‌های همراه بهتر می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز