مقایسه کامل گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31

ژیوار

مقایسه دو گوشی با یکدیگر و بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های ساختاری آنها همیشه برای کسانی که قصد خرید تلفن همراه جدیدی دارند جذاب و خواندنی است. امروز ما قصد داریم دو گوشی از برند نوکیا یعنی G21 و C31 را با یکدیگر مقایسه کنیم. برند نوکیا یکی از برندهای قدیمی و نام آشنا در زمینه تولید انواع تلفن همراه است. این برند از زمان تاسیس خود تا به امروز تلفن‌های همراه ساده و هوشمند زیادی به بازار معرفی کرده است. از آنجایی که برند نوکیا هنوز هم طرفداران خود را دارد بنابراین می‌خواهیم دو مدل از گوشی‌های پرطرفدار نوکیا یعنی نوکیا G21 را با نوکیا C31 مقایسه کنیم. پس اگر شما هم سوالات زیادی درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو تلفن در ذهنتان است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نوکیا-کاماپرس

خرید انواع گوشی‌های نوکیا از فروشگاه فرنا

اما قبل از اینکه بخواهیم درباره مقایسه و بررسی گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31 صحبت کنیم قصد داریم به شما یک فروشگاه آنلاین در زمینه فروش انواع لوازم دیجیتال، تلفن همراه و… را معرفی کنیم. در فروشگاه آنلاین فرنا می‌توانید قیمت گوشی نوکیا و دیگر برندهای مطرح ایران و جهان را مشاهده کرده، مشخصات تلفن همراه مورد نظر خود را بررسی کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن خریدتان را انجام دهید. در فروشگاه فرنا انواع لوازم دیجیتال از جمله تلفن همراه، لوازم جانبی مربوط به آنها، تبلت و… را پیدا خواهید کرد و می‌توانید با بودجه مورد نظرتان خرید آسانی را تجربه کنید.

مقایسه کامل گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31

در ادامه تمام بخش‌های گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31 را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد:

مقایسه ساختار و طراحی گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31

اگر بخواهیم درباره جنس گوشی‌ها صحبت کنیم، باید بگوییم که جلوی هر دو گوشی از شیشه استفاده شده است. جنس پشت گوشی Nokia C31 و G21 از پلاستیک ساخته شده است. قاب هر دو گوشی نیز از پلاستیک استفاده شده است. با توجه به اطلاعات موجود، می‌توان گفت که جنس بدنه گوشی Nokia G21 و Nokia C31 شباهت زیادی به یکدیگر دارد.

دریان سفر امید

مقایسه صفحه نمایش گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31

مشخصات صفحه نمایش گوشی  C31 و G21 متفاوت است. صفحه نمایش گوشی Nokia C31 از نوع IPS LCD است و تقریبا هم سطح G21 با صفحه نمایش IPS LCD می باشد. اندازه صفحه نمایش گوشی Nokia C31 تقریبا 6.75 اینچ است که حدودا 0.25 اینچ بزرگتر از گوشی G21  با اندازه صفحه نمایش 6.5 اینچ است و اختلاف به راحتی دیده نمی‌شود. وضوح تصویر یا همان رزولیشن گوشی G21 برابر 1600 در 720 پیکسل است که با گوشی Nokia C31 با 1600 در 720 پیکسل برابر است.

نوکیا-کاماپرس

مقایسه ساختار پردازشی گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31

سیستم عامل گوشی Nokia C31 که اندروید ۱۲ است که از سیستم عامل گوشی نوکیا G21 با اندروید ۱۱ عملکرد بهتری دارد. بخش مهم بعدی، چیپست است که گوشی C31 دارای چیپست Unisoc SC9863A ۲۸ نانومتری و گوشی نوکیا G21 دارای چیپست Unisoc T606 ۱۲ نانومتری است. اگر بخواهیم در مورد پردازنده گوشی‌ها صحبت کنیم، می‌توان آن‌ها را از دو جنبه ارزیابی کرد. جنبه اول، تعداد هسته‌های هر پردازنده است که در اینجا هر دو گوشی 8 هسته دارند. در مورد پردازش گرافیکی این گوشی‌ها، گوشی C31 از پردازنده IMG8322 و گوشی G21 از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1 استفاده می‌کند. هر دو پردازنده به بهبود عملکرد برنامه‌ها و بازی‌ها کمک می‌کنند.

نوکیا-کاماپرس

مقایسه حافظه و رم گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31

هر دو گوشی Nokia C31 و G21 دارای مدل‌های مختلفی با ظرفیت‌ها و رم‌های متفاوت هستند. مثلا Nokia C31 دارای مدل ۱۲۸ گیگ و ۴ گیگ رم است در حالی که G21 دارای مدل‌های ۶۴ گیگ و ۳ یا ۴ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ و ۴ یا ۶ گیگ رم است. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که گوشی نوکیا G21 از نظر حافظه و رم متفاوت‌تر است.

مقایسه امکانات و کیفیت دوربین گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31

برای بررسی دوربین‌های گوشی‌های نوکیا  C31 و G21 ، باید گفت که گوشی Nokia C31 دارای دوربین سه تایی با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل واید، ۲ مگاپیکسل عمق میدان و ۲ مگاپیکسل ماکرو است. از طرفی، گوشی G21 دارای دوربین سهتایی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل واید و ۲ مگاپیکسل عمق میدان و ۲ مگاپیکسل ماکرو است. هر دو گوشی دارای قابلیت LED flash و HDR در دوربین خود هستند و گوشی Nokia G21 همچنین قابلیت پانوراما را نیز دارد. با توجه به این اطلاعات، امکانات دوربین گوشی Nokia G21 بهتر از Nokia C31 است. هر دو گوشی قادر به ضبط فیلم با کیفیت 1080p@30fps هستند و در این زمینه تفاوتی ندارند. به طور کلی، می توان گفت که دوربین، فیلم‌ها و عکس‌های گوشی Nokia G21 کیفیت بهتری نسبت به گوشی Nokia C31 دارند.

نوکیا-کاماپرس

در مورد دوربین‌های سلفی گوشی‌های نوکیا G21 و C31 نیز باید بگوییم که گوشی C31 دارای یک دوربین سلفی تکی با رزولوشن ۵ مگاپیکسل است در حالی که گوشی نوکیا G21 دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد. با توجه به این مشخصات، به نظر می رسد در امکانات دوربین سلفی، گوشی G21 از گوشی Nokia C31 بهتر عمل می‌کند. اما از نظر کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی باید بگوییم که گوشی C31 می‌تواند فیلم را با کیفیت ۷۲۰p و با قابلیت ۳۰ فریم در ثانیه را ضبط کند. در حالی که دوربین سلفی گوشی G21 می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و با قابلیت ۳۰ فریم در ثانیه فیلم ضبط کند. بنابراین، در این مورد نیز به نظر می‌‌رسد کیفیت فیلمبرداری سلفی گوشی Nokia G21 بهتر از گوشی Nokia C31 است.

مقایسه امکانات ارتباطی گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31

در رابطه با ارتباطات بی‌سیم یا همان WLan، هر دو گوشی دارای hotspot و Wi-Fi 802.11 b/g/n بوده و مشابه هستند. در مورد بلوتوث هم، گوشی C31 از بلوتوث 4.2، و گوشی G21 از بلوتوث ۵ استفاده می‌کند. GPS یا مکان‌یاب مشترک هر دو گوشی معمولی است و با A-GPS همراه است. هر دو گوشی رادیو دارند. در مورد اتصال USB که کابل شارژر هم معمولا از این اتصال استفاده می‌کند، برای هر دو گوشی از نوع USB 2 Type-C و USB On-The-Go استفاده می شود. در کل، می‌توانیم بگوییم که این دو گوشی از نظر ارتباطات شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

مقایسه باتری و شارژر گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31

باطری گوشی نوکیا Nokia C31 و گوشی نوکیا Nokia G21 هر دو با ظرفیت برابر 5050 میلی آمپر ساعت مجهز شده‌اند. همچنین هر دوی این باتری‌ها از نوع لیتیم پلیمری غیر قابل تعویض هستند. حداکثر توان شارژ باتری گوشیG21  ۱۸ وات و برای گوشی C31 ۱۰ وات است. در نتیجه می‌توان گفت که توان باتری گوشی G21 بهتر است.

سخن پایانی

در نهایت، هر گوشی دارای ویژگی‌های خاص خود است هستند و انتخاب بین G21 و C31 وابسته به نیازها و سلیقه شخصی شما است. همچنین، تولید گوشی‌های با کیفیت و پشتیبانی قوی، برند نوکیا را به یک گزینه قابل اعتماد تبدیل می‌کند. اگر به دنبال یک گوشی با امکانات پیشرفته و عمر باتری بیشتر هستید، شاید G21 گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر در جستجوی یک گوشی مقاوم هستید C31 می‌تواند انتخاب خوبی باشد. به طور کلی، هر دو گوشی نوکیا G21 و C31 با ویژگی‌ها و عملکرد قابل قبول، تجربه کاربری منحصر به فردی را به شما ارائه خواهند داد. بنابراین انتخاب نهایی با شماست.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “مقایسه کامل گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز