مقایسه قیمت گران‌ترین خانه‌های تهران با خانه‌های لوکس دوبی و ترکیه

ژیوار

روزنامه هفت صبح در گزارشی به مقایسه قیمت گران ترین خانه های تهران را با خانه های لوکس دوبی، ترکیه و گرجستان پرداخته و به نتایج جالب توجهی رسیده است.

به گزارش کاماپرس، قیمت گران ترین خانه های تهران به بیش از 70 میلیارد تومان می رسد. این رقم مربوط به یک خانه لوکس در محله نیاوران است که 30 سال از ساخت آن گذشته اما همچنان آنقدری ارزش دارد که عنوان گرانترین خانه معامله شده در خردادماه را از آن خود کند.

طوری که مشتری حاضر شده برای هر مترمربع این خانه حدود 163 میلیون تومان پول بدهد و کل خانه را با قیمت73 میلیارد و 850 میلیون تومان بخرد. فهرست گرانترین خانه های تهران را اقتصاد آنلاین با بررسی معاملات ثبت شده در سامانه املاک کشور پیدا کرده است.

یک خانه 50 ساله در رتبه دوم فهرست قرار دارد. خانه ای 512 متری در محله قیطریه که هر مترمربع آن 120 میلیون تومان قیمت گذاری شده و با مبلغ 61 میلیارد تومان به فروش رفته است. یک واحد نوساز در الهیه رتبه سوم گران‌ترین خانه تهران را از آن خود کرده. این خانه 218مترمربع مساحت دارد و کارساخت آن همین امسال به پایان رسیده. سازنده اش برای هر مترمربع 156 میلیون تومان خواسته و در نهایتا خانه را به قیمت 34 میلیارد تومان فروخته است.  از دیگر خانه های گران‌قیمت تهران می‌توان به یک واحد لوکس 273 متری در محله اقدسیه اشاره کرد.

22 سال از ساخت آن می‌گذرد اما هنوز دل مشتریانش را برده. موردی که باعث شده آن را متری 111 میلیون تومان قیمت‌گذاری کنند و همین چند روز پیش یک نفر حاضر شود برای خرید آن 31 میلیارد تومان پول ناقابل پرداخت کند.

دریان سفر امید

یک خانه 30 میلیاردی هم اخیرا در محله فرمانیه معامله شده. خانه ای که 248 مترمربع مساحت دارد و 10 سال از ساخت آن می گذرد. ارقام میلیاردی دود از سرتان بلند کرده؟ احتمالا وقتی آنها را با قیمت خانه در خارج کشور مثل ترکیه و امارات مقایسه کنیم، بیشتر متعجب خواهید شد چراکه ما پس از مقایسه نتایج این گزارش با آگهی های فروش خانه در خارج کشور متوجه شدیم، ارزش گرانترین خانه در تهران معادل20 واحد سه خوابه در شهر ازمیر ترکیه است.

طوری که با دو میلیارد و 800 میلیون تومان سرمایه گزینه های زیادی برای خرید خانه سه خوابه در این شهر ترکیه پیدا می شود. دوبی امارات شهر گران‌قیمتی است و شاید در آن قیمت خانه‌های لوکس به بیش از 150 میلیارد تومان برسد اما می‌توان در همین شهر با 70 میلیارد تومان سرمایه هفت واحد سه خوابه معمولی خرید.

اگر قیمت خانه های معمولی را از ما قبول کنید، می توان گفت گران ترین خانه در تهران به اندازه40 واحد مسکونی سه خوابه در باتومی گرجستان می‌ارزد.

مشروح این گزارش را در روزنامه هفت صبح امروز سه شنبه 18 خرداد 1400 بخوانید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز