مقایسه شوکه کننده فیات 500 وارداتی با پراید

فیات 500
ژیوار

فیات 500 یکی از اولین خودروهای وارداتی به کشور است. این محصول خودرویی کوچک و اقتصادی محصول ایتالیا است؛ با این حال قرار است با قیمت 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

با بارگذاری کاتالوگ خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، مشخص شد که این محصولات به صورت سفارشی ساخته شده‌اند و نسبت به نمونه‌های جهانی آپشن‌های کمتر و ویژگی‌های ضعیف‌تری دارند.

در ادامه مقایسه‌ای بین فیات 500 و پراید، خودروی از رده خارج ایرانی انجام می‌دهیم که نشان می‌دهد در برخی ویژگی‌ها تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد.

قدرت و گشتاور فیات 500 و پراید

همانطور گه گفته شد، فیات خودرویی اقتصادی و کوچک است که نمی‌‌توان انتظار قدرت بالایی از آن داشت. حداکثر قدرت این خودرو 69 اسب بخار است و 103 نیوتن متر نیز گشتاور تولید می‌کند. در مقابل قدرت موتور پراید تفاوت چندانی با فیات نداشته و 71 اسب بخار قدرت دارد و 108 نیوتن متر نیز گشتاور تولید می‌کند.

دریان سفر امید

شتاب و سرعت

در خصوص سرعت نیز شرایط یکسانی بر دو خودرو حاکم است. حداکثر سرعت فیات 160 کیلیومتر در ساعت است که این عدد برای پراید نیز صدق می‌کند. در خصوص شتاب نیز فیات 500 برتری اندکی نسبت به پراید دارد. در حالی که خودروی ایتالیایی می‌تواند طی 13 ثانیه از صفر به 100 برسد، این زمان برای پراید 13/4 ثانیه به طول می‌انجامد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ایمنی فیات 500 و پراید

با وجود وضعیت تقریبا مشابه فیات و پراید در عملکرد فنی، این دو خودرو در بحث ایمنی تفاوت فاحشی دارند. در حالی که پراید در مجموع 2 ایربگ دارد، فیات 500 به هفت ایربگ مجهز شده است. پراید تنها برای راننده و سرنشین جلو ایربگ دارد، این در حالی است که خودروی ایتالیایی ایربگ زانویی راننده، ایربگ پرده‌ای و ایربگ جانبی جلو نیز دارد.

سیستم کمکی راننده و سیستم ترمز

درحالی که پراید هیچ‌گونه سیستم کمکی راننده ندارد، فیات 500 به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری مجهز شده است. هر دو خودروی ایتالیایی و ایرانی از ترمز ضدقفل بهره‌ می‌برند؛ اما تنها فیات 500 سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز کمکی دارد.

 

در ادامه تیزر رسمی فیات 500 را تماشا می‌کنیم.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “مقایسه شوکه کننده فیات 500 وارداتی با پراید

  1. سالومه گفته:

    قیمت این مدل فیات واقعا بالاست مثل بقیه خودروها در ایران ولی واقعا مقایسش با پراید اصلا منطقی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز