مقایسه جالب نرخ اجاره ویلا در شمال از 50 سال پیش تا امروز

مقایسه قیمت ویلا از گذشته تا الان-کاماپرس
ژیوار

سفر به شهرهای شمالی همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است. لازمه هر سفر هم بررسی هزینه‌های مختلف از کرایه پلاژ تا خورد و خوراک و موارد جانبی است که مسلما هر سال افزایش می‌یابد. در نگاهی کلی ۵۰ سال پیش کرایه پلاژ در تنکابن و بابلسر میانگین بین ۲۰ تا ۴۰ تومان برای هر شب بوده است.

به گزارش کاماپرس، اخیرا آگهی‌های سال ۱۳۵۳ روزنامه اطلاعات در مورد هزینه سفر به شمال، منتشر شده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. در حال حاضر قیمت ویلا در بابلسر از شبی ۸۰۰، ۹۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و در خصوص ویلا‌های استخردار به شبی 6 تا 8 میلیون می‌رسد. در تنکابن هم اجاره آپارتمان و ویلا تقریبا شبی ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد و برای یک شب ماندن در اقامتگاه‌های گران قیمت باید تا شبی هفت میلیون هزینه کنید.

هزینه سفر به تنکابن

اگر تابستان امسال بخواهید به تنکابن سفر کنید باید شبی ۵۰۰ هزار تومان بپردازید. مثلا مالک آپارتمان ۷۰ متری در تنکابن کمترین هزینه اقامت روزانه را چنین رقمی گذاشته، اما در تعطیلات هزینه‌ها زیاد می‌شود و به شبی یک میلیون تومان می‌رسد. اطراف تنکابن اجاره ویلای ساحلی هزینه بیشتری دارد و برخی از ویلاهای ساحلی تا شبی چند میلیون تومان برای اجاره واگذار می‌شود. برای مثال، اجاره ویلا در نشتارود مازندران از شبی دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

اگر هم می خواهید ویلای استخر دار اجاره کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید و در نشتارود تا شبی هفت میلیون تومان برای ویلای استخردار باید پرداخت کنید. در یک آگهی آمده که اواسط هفته شبی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای ویلا استخردار و سه خوابه دریافت می‌شود و برای همین ویلا در ایام تعطیل درخواست رقم هفت میلیون تومانی برای هر شب ثبت شده است.

هزینه اجاره ویلا در بابلسر

اجاره ویلا در بابلسر با کمتر از شبی یک میلیون امکان‌پذیر است، اما همین هزینه می‌تواند تا شبی هشت میلیون تومان هم افزایش پیدا کند.

دریان سفر امید

اجاره ویلا ۴۰ متری و نقلی در بابلسر توسط مالکی، ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است. ویلا امکانات خاصی ندارد و آگهی دهنده، سرویس بهداشتی را جزو امکانات آن معرفی کرده است. اما هزینه اجاره ویلا در بابلسر توسط میزبانی که ویلا استخردار با آب گرم را کرایه می‌دهد، دست‌کم شبی شش میلیون اعلام شده است. همین ویلا در ایام تعطیل به شبی هشت میلیون تومان هم می‌رسد. تلویزیون، سیستم صوتی، پارکینگ، یخچال، مایکروویو، چای‌ساز، لوازم آشپزی و … بخشی از امکانات این ویلا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

به نقل از تجارت نیوز، اجاره ویلا در بابلسر ۵۰ سال قبل یعنی در سال ۱۳۵۳ بابت یک اتاق با پنج نفر ظرفیت بسته به ایام تعطیل و غیر تعطیل بین ۳۰ تا ۳۵ تومان اعلام می‌شد که طبق داده‌های روزنامه اطلاعات در آن سال‌ها، رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۵۲ داشته است.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “مقایسه جالب نرخ اجاره ویلا در شمال از 50 سال پیش تا امروز

  1. حسین گفته:

    واسه همینه نسل جدید شمالیها دیگه نه کار می کنند نه کشاورزی وقتی با اجاره دادن خونه میشه انقدر پول در آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان