معرفی 5 فیلم و سریال خوشمزه

معرفی 5 فیلم و سریال خوشمزه
ژیوار

در سینما فیلم‌های سینمایی متنوعی درباره غذا و خوردنی‌ها ساخته شده که کارگردانان‌شان با ظرافت تم اصلی فیلم را به این موضوع اختصاص داده‌اند و به‌قولی به اثر سینمایی خود طعم و مزه خاصی اضافه کرده‌اند. از فیلم «شکلات» در سال 2000 با بازی جانی دپ و ژولیت بینوش تا فیلم مکزیکی «مثل آب برای شکلات» که به شما پیش از تماشای آنها مزه فیلم را می‌چشانند.

کاماپرس، در این فهرست 5 فیلم‌ خوشمزه را به شما معرفی می‌کند.

سوخته (2015) / Burnt

این درام کمدی به کارگردانی جان ولز، داستان سرآشپز با استعدادی است که به‌خاطر تکبرش سقوط کرده است. او که مصمم است دوباره به روزهای اوج خود برگردد، به لندن می‌رود و در یک رستوران معتبر مشغول کار می‌شود. «سوخته» با نمره 6.6 از آی‌ام‌دی‌بی و بازی بردلی کوپر، فرمول‌های سینمایی را در داستان و تصویر به‌خوبی به‌نمایش گذاشته و شما را با داستانی پیچیده و در عین‌حال قابل‌پیش‌بینی روبرو می‌کند.

معرفی 5 فیلم و سریال خوشمزه

مزه چیزها (2023) / The Taste Of Things

«مزه چیزها» یا «اشتیاق دودن بوفان» (یا عنوان اصلی آن به فرانسوی: La Passion de Dodin Bouffant‎) درامی تاریخی-رمانتیک ساخته تران آن‌هونگ، کارگران ویتنامی‌تبار فرانسوی درباره آشپزی به‌اسم اوژنی و رییسش دودن است که طی همکاری 20ساله به‌هم علاقه‌مند می‌شوند. این رابطه عاشقانه بین این دو به بشقاب‌های غذای رستوران‌شان هم سرایت می‌کند و بزرگ‌ترین سرآشپزان جهان شیفته غذاهای این دو می‌شوند. وقتی دودن متوجه بی‌میلی اوژنی به خودش می‌شود، شروع می‌کند به غذاپختن برای او. ما در این فیلم که ژولیت بینوش، ستاره پیر نشدنی فرانسوی را همراه خود دارد و نمره قابل‌قبول 7.4 را از آی‌ام‌دی‌بی گرفته، با فیلم صبوری روبه‌رو هستیم که رفته‌رفته میل شدید به عشق به غذا و احساسات عاشقانه در آن زیاد می‌شود.

دریان سفر امید

راتاتوی (2007) / Ratatouille

رِمی، موشی که می‌خواهد مشهورترین سرآشپز فرانسه شود ولی نمی‌داند انسان‌ها از جوندگان بیزارند و هرگز از غذایی که یک موش پخته لذت نخواهند برد.

«راتاتویی»، که در ایران با عنوان «موش سرآشپز» معروف شده، انیمیشن آمریکایی کمدی‌ای است که موفق به بردن جایزه اسکار و گلدن گلوب شد. «راتاتوی» بااینکه مبانی زیادی را در خود دارد ولی زیاده‌گویی نمی‌کند. داستان اصلی رِمی درباره هویت است و یافتن میل انسان‌ها برای انجام کاری.

منو (2022) / The Menu

«منو» یا «صورت‌غذا» کمدی ترسناکی است ساخته مارک مایلود و بازی رالف فاینس و آنیا تیلورجوی. وب‌سایت راتن‌توماتوز درباره این فیلم نوشته: «در حالی‌که تفسیر اجتماعی منو بر مواد اولیه متکی است، ولی کمدی سیاهی را با طعم‌های متنوع و بسیار به ما ارائه می‌دهد.»

«منو» هم در آی‌ام‌دی‌بی نمره بالای 7 را گرفته و درباره زوجی است که با سفر به جزیره‌ای برای امتحان‌کردن منوی افراطی یک سرآشپز معروف در رستورانی اختصاصی غافلگیر می‌شوند. برخی از منتقدین «منو» را رستوران واقعی دنیا و رئالیسم آن را گواهی بر مشاوره سرآشپز معروف، دومینیک کرِن می‌دانند. درست است، در جزیره‌ها واقعاً رستوران‌هایی وجود دارند که تمام مواد اولیه‌شان از خود آن جزیره می‌آید!

بیشتر بخوانید:

سریال خرس (2022) / The Bear

سرآشپز جوانی از دنیای تغذیه به خانه‌ برمی‌گردد تا مغازه ساندویچی خانوادگی‌اش را پس از مرگ یکی از اعضای خانواده اداره کند. کارمی، که از چیزهایی که به آنها عادت کرده، دنیایی فاصله دارد، باید بین واقعیت‌های کسالت‌بار مالکیت کسب‌وکار کوچکش، کارکنان سرکش آشپزخانه‌اش، و روابط خانوادگی‌اش تعادل برقرار کند. تازه تمام اینها را باید همراه حقیقت خودکشی برادرش تاب بیاورد.

یکی از عوامل موفقیت این سریال سرعت بالای رخدادهای آن است. «خرس» که تاکنون سه فصل آن به‌نمایش درآمده، با مونتاژهای سریع به نمایش واقعگرایانه‌اش از فشارهای آشپزخانه رستوران، استرس‌ها، فریادها، دست‌بریدن‌ها و سوختن‌ها عمق می‌دهد.

معرفی 5 فیلم و سریال خوشمزه

منبع: صفحه اینستاگرام Ehsan_mansoori

انتهای پیام

نهال گشت
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز