معرفی 2 هتل هوشمند که توسط ربات ها اداره می شوند

هتل رباتی_کاماپرس
ژیوار

امروزه یکی از مهم‌ترین ارکان صنعت گردشگری و توریسم، هتل‌ها و ارایه امکانات جدید و نوآوری‌های آنها در ارایه خدمات است. در این میان فقط برای چند لحظه تصور کنید قدم در هتلی بگذارید که به‌جای انسان‌، ربات‌ها در حال ارایه خدمات به مسافران و گردشگران باشند.

به گزارش کاماپرس، تصور اداره هتل‌ توسط ربات‌ها خیلی هم دور از ذهن نیست، چراکه همین الان نیز دو هتل در ژاپن و آمریکا افتتاح‌ شده که دقیقاً همین صحنه را برایتان تداعی می‌کند.

ژاپن همواره در زمینه بکارگیری فناوری‌های نوین پیشرو بوده و در همین راستا، هتلی را طراحی و راه‌اندازی کرده که اصل آن بر فعالیت و ارایه خدمات توسط ربات شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید:

معرفی هتلی در ژاپن که توسط ربات ها ادراه می‌شود

هن نا توکیو نیشیکاسائی (Henn Na Hotel Tokyo Nishikasai) در نزدیک ناگازاکی هتلی است که کارمندان آن همگی ربات هستند. نام این هتل به معنای جادو است و طوری طراحی‌شده که با ورود به آن، حس می‌کنید وارد هتلی جادویی شده‌اید.

دریان سفر امید

در ابتدای ورود یک ربات «چک این» شما را انجام می‌دهد و پس از آن سایر خدمات نیز توسط ربات‌‌ها ارایه می‌شود.

این هتل که در پارک ناکازاکی ژاپن راه‌اندازی شده، 72 اتاق داشته و از پیش‌خدمت، خدمه نظافت، سرپرست رختکن کارکنان و مسئول پذیرش همه ربات هستند. طراحی و توسعه این هتل توسط دانشگاه اوزاکا و ساخت ربات‌های آن توسط شرکت رباتیک ژاپنی Kokoro انجام‌شده است.

این ربات‌ها می‌توانند به زبان‌های ژاپنی، چینی، کره‌ای و انگلیسی به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.

هتل رباتی_کاماپرس

ارایه کلیه خدمات هتل توسط ربات

کلیه خدمه این هتل از کارمند پذیرش و پیشخدمت گرفته تا دربان هتل، همگی ربات هستند. پشت میز پذیرش ۳ ربات نشسته‌اند که یکی به شکل دختر و  دیگری به شکل دایناسور با پاپیون و کلاه طراحی شده‌ و ربات سوم نیز یک سیستم‌عامل اندروید کوچک است.

ارائه خدمات توسط این ربات‌ها که چند زبان مختلف نیز برای آن‌ها تعریف‌شده، به گونه‌ای است که ابتدا نحوه چک این و چک اوت را کاملاً به مهمانات توضیح می‌دهند. در قسمتی دیگر نیز یک ربات باربر بوده که چمدان‌ها را برای مسافران حمل می‌کند و بار مسافران را به اتاقشان می‌برد.

به خاطر داشته باشید که اتاق‌های این هتل، کلیدی ندارند و به‌جای کلید از ابزار تشخیص چهره برای ورود مسافران به اتاق‌هایشان استفاده می‌شود. داخل اتاق هم یک ربات کوچک شبیه به گل لاله طراحی شده که مهمانان هتل را تا پایان اقامتشان همراهی می‌کند. این ربات یک وسیله تزئینی ساده نیست بلکه می‌تواند چراغ‌ها را روشن و خاموش کرده، زنگ بیدارباش صبح را تنظیم کند و پیش‌بینی آب‌وهوا را در اختیار مسافرین قرار دهد.

هتل Aloft Cupertino نویدبخش اقامتی هوشمند در قلب سیلیکون ولی

هتل Aloft Cupertino یکی از هتل‌های هوشمند و مدرن آمریکا است که در شهر کوپرتینو، کالیفرنیا قرار دارد. این هتل در سال 2018 افتتاح شد و از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای ارائه خدمات به مهمانان خود استفاده می‌کند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد هتل Aloft Cupertino، استفاده از ربات‌ها برای ارائه خدمات است. این ربات‌ها که به نام AloftBots شناخته می‌شوند، کارهایی مانند تحویل غذا، نوشیدنی، چمدان و سایر وسایل به اتاق مهمانان را انجام می‌دهند. همچنین، این ربات‌ها می‌توانند به سؤالات مهمانان پاسخ دهند و اطلاعات گردشگری و سایر خدمات موردنیاز آن‌ها را ارائه دهند.

هتل رباتی_کاماپرس

هتل Aloft Cupertino یکی از زیرمجموعه‌های هتل برند مایوت بوده که در سال‌های اخیر به برخی از شعبه‌های خود یک سری ربات پیشخدمت اضافه کرده‌ است. این ربات‌ها در راهرو گشت زده و خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

پیشخدمت‌های رباتیک هتل که با عنوان A.L.O شناخته می‌شوند، توسط شرکت ساویوک ساخته‌ شده‌اند.

مسئولین هتل برای ارتباط با این ربات‌ها از وای فای استفاده می‌کنند اما خود ربات‌ها نیز دارای سنسورهای مختلف بوده و به دیوار یا افراد برخورد نمی‌کنند. علاوه بر ربات‌ها، هتل Aloft Cupertino از فناوری‌های دیگری مانند سیستم کنترل هوشمند اتاق‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و اینترنت پرسرعت هم استفاده می‌کند. با استفاده از این فناوری‌ها، مهمانان می‌توانند به‌راحتی و بدون نیاز به کارکنان انسانی هتل، خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

هتل Aloft Cupertino با ارائه خدمات هوشمند و مدرن خود، تجربه‌ای خاص و به‌یادماندنی را برای مهمانان فراهم می‌کند. این هتل گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال تجربه‌ای جدید و متفاوت برای اقامت در هتل هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : زیماسفرقاره پیما
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز