۵ شغل مورد نیاز برای کار در آلمان

کار در آلمان
ژیوار

اقتصاد رو به رشد آلمان نیاز جدی به نیروی کار جدید دارد؛ تا جایی که مسئولان این کشور اعلام کرده‌­اند با کمبود ۳۹۰ هزار نفری نیروی کار ماهر مواجه هستند. ویزای کار آلمان برای پذیرش مهاجران نیز در راستای جبران همین کمبود تدارک دیده شده است.

به گزارش کاماپرس، آلمان دارای بزرگترین اقتصاد اروپا است و معمولا بحران‌های مالی جهانی، در مقایسه با سایر کشورها اثر بسیار کمتری بر آن دارد؛ به همین خاطر، با پیدا کردن کار در آلمان می­‌توان از ثبات شغلی بالایی بهره‌­مند شد. دولت آلمان مهاجرت نیروی کاری از کشورهای غیر اتحادیه اروپا را به این کشور آسان کرده و از کشورهایی مانند ایران، نیروی کارآزموده و باتجربه می­‌پذیرد.

این گزارش به بررسی بازار و شرایط کار در آلمان و همچنین معرفی پنج شغل مورد نیاز برای کار در آلمان ‌پرداخته است.

آشنایی با بازار کار و شرایط کار در آلمان

آلمان با شرکت‌های غول آسای تولید خودرو مانند فولکس واگن، پورشه، آئودی، دایملر، بنز و بی ام و و شرکتBASF  که بزرگترین تولیدکننده مواد شیمیایی در دنیاست و همچنین لوازم برقی زیمنس شناخته می­‌شود. علاوه بر این، ۶۱ درصد کل نیروی کار آلمان در شرکت‌های متوسط یا کوچک مشغول به کار هستند. در آلمان نه تنها برای همه کار وجود دارد، بلکه همچنان به نیروی ماهر در بعضی از مشاغل نیاز است و به همین دلیل مسیر برای مهاجرت و کار در آلمان بسیار روشن و هموار است.

کار در آلمان

دریان سفر امید

معرفی پنج شغل مورد نیاز برای کار در آلمان

کادر درمان: در حال حاضر آلمان با کمبود 2000 پزشک مواجه است و بسیاری از کلینیک‌ها در شهرهای کوچک قادر به پیدا کردن پزشک جدید نیستند. این کمبود در هر دو زمینه پزشک عمومی و پزشک متخصص رخ داده است. علاوه بر پزشک، آلمان از سال‌ها پیش با کمبود پرستار نیز رو‌به‌رو است. این در حالیست که جمعیت این کشور به سرعت در حال پیر شدن است و برای مراقبت از سال‌خوردگان خود به پرستاران مهاجر نیاز دارد.

مهندس: از هر دو نفر در آلمان یک نفر مهندس است، اما این کشور همچنان با کمبود مهندس مواجه است. آلمان تقریبا در تمام رشته‌های مهندسی از خارج از اتحادیه اروپا نیرو جذب می‌کند، اما کمبود نیروی ماهر در رشته‌های برق، مکانیک و هر آنچه که به خودرو مربوط باشد، در این کشور به شدت احساس می­‌شود.

کارشناس حوزه‌ IT: در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۲ هزار شغل جدید در حوزه IT در آلمان ایجاد شد، ولی طبق آمار اعلام شده، این کشور به ۱۲۴ هزار نیروی کار دیگر در این مشاغل نیاز دارد. تحلیلگر فناوری اطلاعات، کارشناس علم اطلاعات و توسعه‌دهنده‌ نرم‌افزار از نیازهای این کشور است.

دانشمند: دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و بسیاری دیگر از دیگر کسب و کارها در این کشور اروپایی با کمبود متخصصان در حوزه‌ علوم طبیعی روبه‌رو هستند؛ به همین سبب با داشتن تخصص در این زمینه‌ها به راحتی می‌توان برای کار به این کشور مهاجرت کرد.

ریاضی‌دان: ریاضی از رشته‌های محبوب بین مردم آلمان نیست و به همین دلیل این کشور با کمبود جدی ریاضی‌دان روبه‌رو است؛ بنابراین اگر در دانشگاه رشته ریاضی خوانده باشید، آلمانی‌ها به شدت از شما استقبال خواهند کرد.

کار در آلمان

پیدا کردن کار در آلمان با «الوویزا»

موسسه مهاجرتی و بین‌المللی الوویزا از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در زمینه‌ اعزام نیروی کار و دریافت اقامت کشورهای دیگر آغاز کرده است. این مجموعه با بیش از ۲۵ سال سابقه، جزو معدود موسسات دارای مجوز رسمی در کاریابی بین‌المللی است که با داشتن تیم اجرایی فوق‌العاده قوی و با تجربه در داخل و خارج از ایران، مسیر کاریابی را برای متقاضیان آسان می‌کند. مشاوره با کارشناسان برای مهاجرت قانونی یا مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و همچنین ادامه تحصیل در خارج از ایران و در دانشگاه‌های معروف آمریکا، کانادا، آسیا، اروپا، انگلستان و حوزه اسکاندیناوی، از دیگر خدمات این موسسه است.

متقاضیان برای ارتباط با کارشناسان الوویزا می‌­توانند با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۶۸۶۴۸۸ و ۰۲۱۸۸۶۹۵۹۷۰ تماس بگیرند و همچنین به نشانی اینترنتی https://elovisa.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز