معرفی ۴ ماشین کم خرج و کم استهلاک ایرانی+ قیمت روز خودرو

ژیوار

هنگام انتخاب کم‌خرج‌ترین خودروی ایرانی باید به سه موضوع کیفیت قطعات ماشین، هزینه تعمیر و نگهداری لوازم یدکی همچنین پایین بودن مصرف سوخت خودرو دقت کرد. خودروهای دارای قطعات باکیفیت و مرغوب، در بازه‌ زمانی طولانی‌تر نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. از طرفی برخی از آن‌ها به علت داشتن قطعات یدکی ارزان مورد توجه خریداران خودرو قرار می‌گیرند. برخی از خودروها مانند تیبا و ساینا، هزینه پایین نگهداری و مصرف سوخت کم دارند. از طرفی خودروهایی مانند پژو پارس و سمند ال ایکس با داشتن قطعات با کیفیت، به‌ عنوان کم استهلاک‌ترین خودروهای ایرانی شناخته می‌شوند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ۴ مورد از کم‌خرج‌ترین و کم استهلاک‌ترین ماشین‌های ایرانی و قیمت روز خودرو می‌پردازد.

ساینا دنده‌ای

خودرو ساینا از سال ۱۳۹۵ توسط شرکت سایپا به بازار عرضه شد و در حال‌ حاضر تنها نسخه EX این خودرو به فروش می‌رسد. در سال ۱۴۰۲ مدل دوگانه سوز و اتوماتیک ساینا نیز روانه بازار شد. ساینا در کنار تیبا به دلیل داشتن قطعات یدکی ارزان قیمت و هزینه کم نگهداری و تعمیر، به‌عنوان ماشین‌های کم‌خرج و کم استهلاک ایرانی شناخته می‌شود. موتور این خودرو، همان  M15 با ۱.۵ لیتر است. مصرف سوخت حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای آن تخمین زده می‌شود؛ به همین خاطر یکی از خودروهای کم‌مصرف ایرانی به شمار می‌رود. قیمت روز خودرو در زمان تنظیم گزارش ۳۷۸ میلیون تومان اعلام شده است.

تیبا دنده‌ای

شرکت سایپا در سال ۱۳۸۹ این خودرو را به‌ عنوان نسخه‌ی ارتقا یافته پراید معرفی کرد. در ساختار تیبا تلفیقی از ویژگی‌های فنی خودروهای پراید، کیا ریو و تندر ۹۰ استفاده شده است. موتور ۱.۵ لیتری مدل M15 تیبا از کم‌مصرف‌ترین موتورهای استفاده شده در ماشین‌های ایرانی بوده که مصرف سوخت بسیار مناسب ۶.۹ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد. این خودرو از پرفروش‌ترین ماشین‌های کم استهلاک ایرانی است که قطعات یدکی ارزان قیمت و دسترسی راحت به این لوازم از دلایل محبوبیتش محسوب می‌شود. علت ارزان بودن قطعات یدکی خودروهای سایپا، داخلی بودن قطعات است؛ به همین خاطر برای تعمیر خودرو نیازی به وارد کردن لوازم گران‌ قیمت خارجی نخواهید داشت. قیمت روز خودرو در زمان تنظیم گزارش ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

دریان سفر امید

سمند ال ایکس EF7

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۸۸ از این خودرو رونمایی کرد و آخرین به‌ روزرسانی بر این مدل را در سال ۱۳۹۸ انجام داد. مصرف سوخت این خودرو با مقدار ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، مناسب و بسیار بهینه به شمار می‌رود. نمونه‌های گازسوز و بنزینی موتور این خودروی کم‌خرج ایرانی، حجم قابل‌ قبول ۱.۶ لیتری دارد. به علاوه در مقایسه با سایر مدل‌های سمند در ایران، کم‌مصرف‌تر بوده و هزینه نگهداری و تعمیر مناسبی دارد. قطعات یدکی آن نیز به‌ راحتی و با هزینه قابل‌ قبول در بازار پیدا می‌شوند. اگر قصد خرید خودرو با مصرف سوخت و هزینه تعمیر پایین همچنین استهلاک کم را دارید، خرید سمند LX EF7 انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود. قیمت روز خودرو در زمان تنظیم گزارش ۵۵۵ میلیون تومان اعلام شده است.

پژو پارس LX با موتور TU5

این خودرو پژو در سال ۱۳۹۶ توسط شرکت ایران خودرو تولید شد. دارای سیستم و موتوری قوی‌تری نسبت به مدل‌های قبلی پرشیا بوده چراکه با موتور TU5 به حجم ۱.۶ لیتر و مصرف سوخت مناسب ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، به‌عنوان یکی از کم استهلاک‌ترین خودروهای ایرانی شناخته می‌شود. موتور این خودرو در دسته پیشرانه‌های کم‌مصرف، کم‌صدا و با قدرت نسبتا مناسب قرار دارد. البته لازم به ذکر است هزینه تعمیر لوازم یدکی این خودرو نسبت‌ به سایر ماشین‌های ایرانی بالاتر است اما قطعات یدکی استفاده شده در آن از کیفیت و دوام خوبی برخوردار است. به همین خاطر با رانندگی اصولی و استاندارد تا مدت زمان طولانی، نیازی به تعمیر این لوازم پیدا نخواهید کرد. هزینه خرید ماشین پژو پارس TU5 نسبت‌ به امکانات و جنس با کیفیت قطعات یدکی آن مناسب است؛ در نتیجه با پرداخت هزینه مقرون‌ به‌ صرفه، صاحب یک ماشین عمری خواهید شد. قیمت روز خودرو در زمان تنظیم گزارش ۸۶۵ میلیون تومان اعلام شده است.

استعلام قیمت روز خودرو از «همراه مکانیک»

همراه مکانیک به همراه متخصصین حوزه‌ی خودرو و نخبه‌های دانشگاهی، با هدف فعالیت به عنوان بزرگ‌ترین مرجع خدمات خودرو فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه کلیه خدمات تخصصی مانند مشاوره برای خرید و فروش یا خدمات خودرو در محل را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. اگر افراد تمایل به خرید خودروی کم استهلاک و کم خرج ایرانی داشته باشند، می‌توانند با استفاده از مشاور متخصص این مجموعه، خودروی مورد نظر را خریداری کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این مجموعه می‌توانند به نشانی اینترنتی /www.hamrah-mechanic.com مراجعه کرده یا با شماره‌های 02167632000 و 02191070700 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز