معرفی ۳ پارک باصفا در مشهد مخصوص بانوان

پارک بانوان مشهد-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پارک‌ها با داشتن هوای تازه و منظره آرامش‌بخش یکی از بهترین خلوتگاه‌ها برای قوای روحی و جسمی است. موضوعی که در مشهد به درستی به آن پرداخته شده و پارک‌های وسیع با تجهیزات ورزشی و تفریحی در گوشه گوشه شهر برای مجاوران و مسافران در نظر گرفته است. این را هم می‌توان گفت مشهد در میان دیگر شهرها در رابطه با اختصاص پارک‌هایی مخصوص بانوان سرآمد است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی ۳ پارک  مخصوص بانوان در مشهد می‌پردازد.

بوستان بانوان پارک ملت مشهد مجهز به امکانات ورزشی

یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد پارک ملت واقع در میدان آزادی و در حاشیه بزرگراه وکیل‌آباد است. این پارک را دو طراح انگلیسی به سبک پارک‌های انگلستان در سال ۱۳۴۳ طراحی کرده­‌اند و کار اجرایی توسط مهندسان ایرانی انجام شده است.

پارک ملت به دلیل دسترسی مناسب به ایستگاه مترو، پایانه اتوبوس‌رانی و خطوط تاکسی رفت‌و‌آمد را آسان کرده، امکانات تفریحی پارک ملت شامل شهربازی، زمین‌های ورزشی مانند تنیس، والیبال، اسکیت، سالن تئاتر، سالن مطالعه و دریاچه مصنوعی می‌شود.

یکی از پرطرفدارترین و مهمترین قسمت‌های پارک ملت، پارک بانوان است که آن را به پارک رز هم می‌شناسند، این پارک در محیط کناری شهربازی و بالغ بر ۵ هکتار از سال ۸۲ بازگشایی شده و به صورت اختصاصی و امن فقط بانوان امکان استفاده از آن را دارند.

بیشتر بخوانید:

زمین چمن، مسیر ویژه دوچرخه سواری، فضای بازی کودکان، زمین‌های ورزشی والیبال، بسکتبال و بدمینتون و آلاچیق‌های مناسب اتراق و پیک‌نیک از جمله امکانات این پارک است. بانوان به صورت جمع‌های دوستانه و یا خانوادگی می‌توانند همه روزه از ساعت ۷ تا ۲۱ اوقات فراغت خود را در این پارک بگذرانند.

از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های این پارک، مسیری است که برای پیاده‌روی و دو درنظر گرفته و از آنجایی که دویدن نیاز به پوشش راحت دارد بانوان با لباسی راحت می‌توانند به ورزش خود بپردازند.

باغ اردوگاه خاتون؛ مکانی برای نوآوری و خلاقیت

سال ۹۷ بود که ۱۸ هکتار از مساحت ۱۱۴ هکتاری باغ امام رضا (ع) به کار‌های فرهنگی و تفریحی بانوان اختصاص داده شد و این اردوگاه اولین مرکز فرهنگی و تفریحی بانوان مشهدی عنوان گرفت. در واقع فضای این باغ کمی متفاوت‌تر از بقیه پارک‌ها و بوستان‌ها است.

از ویژگی‌های این باغ می‌توان به نوآوری و بهره‌مندی از خلاقیت بانوان در طراحی بخش‌های مختلف آن اشاره کرد. توسعه خلاقیت ونوآوری در بانوان و تبدیل آن به ثروت کسب وکار، شناسایی بانوان توانمند، خلاق، ایده پرداز، ایجاد بستر مناسب و حمایت از طرح‌های بانوانی که ایده خود را به ثبت رسانده‌اند، از اهداف راه‌اندازی باغ خاتون است.

اردوگاه باغ خاتون نبش تقاطع خیام و توس است و از نظر مکانی در موقعیت خوبی قرار گرفته و به مراکزی مانند ورزشگاه امام رضا (ع) و بازار گل مشهد نزدیک است.

پارک بانوان مشهد-کاماپرس

باغ ریحانه پاتوق بانوان مشهدی

یکی دیگر از پارک‌های مشهد برای بانوان، بوستان ریحانه در مساحتی ۵۰ هکتاری در بلوار جمهوری است که بزرگترین پارک مخصوص بانوان نامیده می‌شود.

این پارک دو پارکینگ اختصاصی و خطوط ویژه تاکسی برای بانوان دارد و برای راحتی بیشتری خانم‌ها، خط یک قطار شهری در نزدیکی پارک ریحانه مشهد ایستگاهی با نام بوستان ریحانه دارد. از امکانات این پارک می‌توان پیست دوچرخه‌سواری، زمین شطرنج، پیست اسکی، زمين بازی برای کودکان و سرویس بهداشتی نام برد.

پارک ریحانه طبیعتی سبز و بکر دارد و این بوستان به دلیل قرار‌گیری در بین دو بزرگراه امکان هیچ‌گونه اشرافی به داخل وجود ندارد و بانوان بدون حجاب می‌توانند به ورزش و تفریح بپردازند. به دلیل وسعت و زیبایی که این پارک دارد اغلب دورهمی‌های دوستانه در آنجا برگزار می‌شود و خیلی از خانم‌ها به جای رفتن به کافی‌شاپ حضور در آلاچیق‌های بوستان ریحانه را ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : رسپینا 24های هتلیوتراوز
آهن رویال
آریاپی
رایانه کمک
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “معرفی ۳ پارک باصفا در مشهد مخصوص بانوان

  1. صبا گفته:

    سلام
    بخش بانوان پارک ملت امکانات خوبی داره مخصوصا میدون چمن.
    عیبش اینه که پر از گربه است یک قدم برمیداری چندتا گربه زیر دست و پاست‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز