معرفی یک پادکست جنایی پرطرفدار

ژیوار

پادکست‌های جنایی همانند کتاب‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های این ژانر، بیشتر به بررسی پرونده‌های حقوقی کیفری و جنایات خاص می‌پردازند و در تمام دنیا از طرفداران زیادی برخوردارند. این دسته از پادکست‌ها به دلیل مخاطبان زیاد، جذابیت و کشش خاصی که دارند، حتی در سال‌های اخیر به موضوع داستان سریال‌های پرطرفداری همچون فقط قتل‌های داخل آپارتمان تبدیل شده است.

به گزارش کاماپرس، تعدادی از پادکست‌های فارسی نیز به این سبک از موضوعات می‌پردازند و شنونده‌های پر و پا قرصی دارند. پادکست دادپویان، یکی از رادیوهای اینترنتی پرشنونده فارسی در حوزه جنایی و بازخوانی پرونده‌های کیفری است.

در این گزارش با این پادکست جنایی پرطرفدار بیشتر آشنا می­شوید.

پادکستی برای علاقه­‌مندان به ژانرهای جنایی و حقوقی

پادکست دادپویان توسط عده‌ای وکیل و افراد علاقه­‌مند به حوزه حقوقی و دعاوی کیفری پایه‌ریزی شده و یک تیم قوی حقوقی و فنی، این رادیوی اینترنتی را به وجود آورده‌اند. این رادیوی اینترنتی به عنوان اولین و بزرگترین پادکست جنایی کشور، این ژانر را برای اولین بار در بین پادکست‌های فارسی معمول کرده است.

این رادیوی اینترنتی در سال 1401 با انتشار اولین اپیزود، حضور خود را به صورت رسمی اعلام کرد. هر دو هفته یک بار، یک اپیزود از این رسانه منتشر می‌شود و هم اکنون 49 قسمت آن آماده شده است.

دریان سفر امید

تیم علاقه­‌مند و حرفه‌ای برای تولید محتوای جذاب

این پادکست حقوقی جنایی توسط یک تیم حرفه‌ای پایه‌ریزی شده است. گوینده این رسانه اینترنتی محمد صادقی بوده که خودش از وکلای باسابقه در زمینه پرونده‌ها و دعاوی حقوقی کیفری است. وی به دلیل تسلط به این حوزه می‌تواند به خوبی جزئیات مربوط به پرونده‌های هر اپیزود را به شنونده منتقل کند. موارد فنی، ادیت و صداگذاری اپیزودها نیز توسط امیر هاشمی انجام می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این رادیوی اینترنتی، استفاده از موسیقی‌های تاثیرگذار بر اساس موضوع هر قسمت است تا حس و حال هر بخش از ماجرا کاملا بر شنونده تاثیر داشته باشد. این رادیوی اینترنتی در موسسه حقوقی «دادپویان» تهیه می‌شود و در اصل، تیم اصلی را وکلای این موسسه تشکیل می‌دهند. موضوعات هر اپیزود نیز بر اساس پرونده‌های حقوقی است که در همین موسسه مورد بررسی قرار گرفته و به نتیجه رسیده‌اند.

دلایل جذابیت پادکست دادپویان

یکی از دلایل جذابیت و پرطرفدار بودن این رادیوی اینترنتی که باعث شده در چند سال اخیر به صورت مرتب منتشر شود، واقعی بودن موضوعاتی است که در اپیزودها مورد بررسی قرار می‌گیرد. تمام موضوعات این رسانه مربوط به دعاوی حقوقی و کیفری است که به صورت واقعی توسط وکلای موسسه دادپویان به نتیجه رسیده‌اند.

همچنین تیم تولید محتوای این رادیوی اینترنتی تمام تلاش خود را بر داستانی کردن ماجراهای واقعی جنایی معطوف کرده است تا بتواند خشکی و رسمی بودن یک پرونده حقوقی را در حد جذابیت یک داستان یا رمان بالا ببرد. در واقع شونده، خود را درگیر داستانی می‌کند که اگرچه واقعی بوده، اما به صورت سینمایی قابل تصور شده است.

تیم تولید کننده پادکست در انتخاب موضوعات، علاوه بر دقت به جذابیت آن، سلیقه مخاطبانشان را نیز در نظر گرفته‌اند. از جمله موضوعات جذاب انتخاب شده می‌توان به شاهدکشی، پزشک متجاوز، زندگی دوگانه مهسا، جنایت در تخت‌خواب، رستگاری از اعدام، جنین در محکمه اشاره کرد.

پادکست دادپویان

پادکستی مبتنی بر مدارک و منابع

یکی دیگر از ویژگی‌های پادکست دادپویان، استفاده از منابع و مدارک مستدل است که به نوعی تکمیل کننده متن و محتویات اپیزودها هستند. در کنار هر اپیزود، تعدادی از اسناد مهم حقوقی مربوط به پرونده نیز منتشر می‌شود تا شنوندگان علاوه بر اطمینان از واقعی بودن ماجراها، با اسناد و مدارک حقوقی نیز آشنا شوند.

از کجا بشنویم؟

پادکست دادپویان نیز همانند بیشتر رادیوهای اینترنتی از طریق پادکست‌خوان‌های مختلف قابل اشتراک و شنیدن است. می‌توان اپیزودهای مختلف دادپویان را در پادکست‌خوان کست باکس شنید. همچنین امکان شنیدن این اپیزودها از طریق وبسایت رسمی این رادیوی اینترنتی به آدرس legalpodcasts.vip نیز وجود دارد.

آشنایی بیشتر با موسسه حقوقی دادپویان

موسسه حقوقی دادپویان شامل مجرب‌ترین وکلای تهران در حوزه‌های مختلف وکالت است. حضور بیش از 30 وکیل پایه یک دادگستری با تجربه در زمینه‌های حقوقی مختلف، این امکان را به افراد می‌دهد که از خدمات و مشاوره‌های یک یا چند وکیل متخصص بر اساس موضوع پرونده خود بهره‌­مند شوند.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی می‌توانند با شماره تلفن 02191690950 تماس بگیرند یا به وبسایت https://dadpouyan.vip مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز