معرفی جاذبه‌ های گردشگری ویتنام

ویتنام - کاماپرس
آریاک سفر

ویتنام یکی از زیباترین کشورهای جنوب‌شرقی آسیا بوده که از شمال با کشور چین و کامبوج و از غرب با کشور لائوس همسایه است. این کشور دارای بیش از 95 میلیون نفر جمعیت و شالیزارهای فراوان، جنگل‌های انبوه و سرسبز، آب ‌وهوای گرم و مرطوب، سواحل ماسه‌ای نرم و صخره‌های عظیم آهکی است.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکاتی درباره اخذ ویزای ویتنام و بررسی هزینه سفر به این کشور پرداخته است.

ویتنام در یک نگاه

ویزای ویتنام - کاماپرس

ویتنام در جنوب شرقی آسیا و در شرق شبه جزیره هندوچین قرار دارد و پایتخت آن شهر هانوی (Hanoi) است. غذاهای ویتنامی ترکیبی از سبک‌های چینی و تایلندی و شامل اغذیه دریایی، میوه‌ها و سبزیجات خانگی است. ویتنام به عنوان یک کشور کمونیستی، مذهب رسمی ندارد. این کشور با داشتن انواع تالاب، جنگل، زمین‌های کوهستانی و خط ساحلی طولانی، به زیستگاه حیات وحش تبدیل شده است. صادرات اصلی ویتنام شامل محصولات چوبی، غذاهای دریایی، قهوه، برنج، نفت خام، ماشین آلات، پوشاک، کفش و لوازم الکترونیکی است. ایرانیان برای سفر به این کشور نیازمند اخذ ویزای ویتنام هستند.

انواع ویزای ویتنام + قیمت

پیش از سفر به ویتنام باید ویزای ویتنام دریافت کرد. گردشگران برای دریافت روادید این کشور لازم است که با انواع و نحوه اخذ ویزای ویتنام آشنا باشند که در ادامه توضیح داده شده است.

دریان سفر امید

ویزای توریستی ویتنام: این نوع ویزای ویتنام برای افرادی صادر می‌شود که به قصد تفریح و گردشگری به ویتنام سفر می‌کنند و شامل ویزای توریستی یک بار ورود و ویزای توریستی چند بار ورود می‌شود. دارنده این ویزا اجازه کار یا تحصیل در ویتنام ندارد. ویزای سفر به ویتنام برای 14 روز اعتبار دارد و اخذ آن سه هفته زمان می­برد. قیمت ویزای توریستی یک بار ورود شش میلیون و 67 هزار تومان و ویزای توریستی چند بار ورود هفت میلیون و 888 هزار تومان است.

ویزای ویتنام - کاماپرس

ویزای فرودگاهی ویتنام: ویزای فرودگاهی همان‌طور که از نام آن مشخص است، در مبادی ورودی کشورها مانند فرودگاه، مرز زمینی و بنادر صادر می‌شود. برای اخذ ویزای فرودگاهی نیازی نیست که از قبل درخواست خود را به سفارت ارائه داد. البته در حال حاضر این ویزا برای ایرانیان صادر نمی‌شود؛ لذا پرواز مستقیمی نیز از ایران به ویتنام انجام نمی­شود. ایرانیان می­توانند با پرواز غیر مستقیم و به صورت یک یا دو بار توقف در فرودگاه­های دبی یا استانبول به این کشور سفر کنند.

ویزای کاری ویتنام: برای کار در ویتنام نمی­توان ابتدا ویزای کاری این کشور را گرفت و سپس به دنبال کار گشت. شرط لازم برای اخذ ویزای کار، داشتن پیشنهاد کاری یا همان جاب آفر از سوی یک کارفرمای مقیم ویتنام است. ویزای کار برحسب مهارت و تجربه متقاضیان در انواع متفاوتی صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی ویتنام: افرادی که به قصد ادامه تحصیل به ویتنام مهاجرت می کنند، ابتدا باید از طرف یک دانشگاه ویتنامی پذیرش تحصیلی دریافت و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای ویتنام

برای دریافت ویزای ویتنام ارائه یک سری مدارک به سفارت این کشور ضروری بوده که در ادامه فهرست شده است:

اصل و تصویر مدارک شناسایی

گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار

یک قطعه عکس پرسنلی زمینه سفید

ارائه مدارک اثبات کننده استطاعت مالی

پرینت شش ماه اخیر گردش حساب بانکی

فیش پرداخت هزینه صدور ویزا

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی سلامت پزشکی

مدت پرواز تا ویتنام

فاصله تهران تا هانوی ۵۵۱۸ کیلومتر و مدت پرواز تقریبی بین آنها حدود هشت ساعت است. البته این زمان ممکن است با توجه به شرایط آب و هوا یا مسیرهای هوایی تغییر کند. به عنوان مثال فاصله زمانی ایران تا ویتنام با توقف پرواز در دبی یا قطر متفاوت از توقف در استانبول است.

ویزای ویتنام - کاماپرس

بهترین زمان سفر به ویتنام

پاییز، بهترین زمان سفر به ویتنام است. گردشگران می‌توانند با تور ویتنام در پاییز از مناطق شگفت‌انگیز سا پا و همچنین جاذبه‌های گردشگری دیگری نظیر دالات، حفاظتگاه طبیعی پو لونگ و هانوی دیدن کنند.

هزینه سفر به ویتنام

قیمت تور ویتنام به مدت زمان سفر و نوع هتل و اقامتگاه‌ بستگی دارد، اما در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی ارزان‌تر است. در حال حاضر قیمت تورهای ویتنام بین 1100 تا 1800 دلار و هزینه هر روز اقامت در این کشور حدود ۶۶ دلار است.

دریافت ویزای ویتنام با «سفر هالیدی»

آژانس گردشگری سفر هالیدی تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا برای متقاضیان سفر به کشورهای مختلف اقدام به اخذ ویزا و ارائه خدمات گردشگری می­کند. سفر هالیدی با داشتن مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (اینماد) و همچنین مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال (ساماندهی مشاغل الکترونیک) اقدام به راه­اندازی سایت فروش آنلاین خدمات گردشگری کرده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت  https://safar.holiday مراجعه کنند یا با شماره تلفن­‌های ۲۱۰۰۰۱۴۰، ۴۰۲۲۷۹۶۱، ۴۰۲۲۷۹۶۲ و ۴۰۲۲۷۹۶۳ در تهران تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان