معرفی ارزان ترین خودرو برقی بازار ایران + قیمت

ژیوار

چانگان ای استار ارزان ترین خودرو برقی در بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو حدود 11/46 دلار قیمت‌گذاری شده و با توجه به تعرفه پایین خودروهای برقی زیر 20 هزار دلار قیمت آن در بازار ایران تا 800 میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، با افزایش عرضه خودروهای برقی در کشور ایستگاه‌های شارژ برقی نیز در کشور توسعه خواهد یافت. در شرایط کنونی با توجه به اینکه مصرف بنزین به یک چالش جدی برای افرادی که زیاد از خودرو استفاده می‌کنند تبدیل شده‌، از این رو خودروهای برقی می‌تواند یک راهکار موثر باشد. اما مانعی که منجر به کاهش تقاضا برای خودروهای برقی شده است قیمت بالای این خودروهاست. عمدتا خودروهای برقی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار ایران قیمت‌گذاری شده‌اند.

در حال حاضر چانگان بِن‌بِن E-Star مدل 2022 تنها خودروی برقی است که با قیمت نزدیک به 11.76 هزار دلار به گمرک ایران می‌رسد. این خودرو در صورتی که 7 درصد تعرفه گمرکی بپردازد در مجموع قیمت آن در بازار ایران حدود 13 هزار دلار تمام می‌شود. با در نظر گرفتن قیمت دلار 58 هزار تومانی این خودرو در بازار ایران می‌تواند با قیمت حدود 750 تا 800 میلیون تومان عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

مشخصات فنی چانگان یی استار

چانگان بِن‌بِن E-Star مدل 2022 که قرار شده توسط خودروسازی سایپا به بازار ایران وارد شود تقریبا به اندازه کوئیک و سهند است. از طرف دیگر این خودرو فضای داخلی مدرنی دارد، به طوریکه یک نمایشگر 10.2 اینچی و امکانات صوتی و تصویری مناسبی داشته که مورد توجه بسیاری از جوانان است.

چانگان بِن‌بِن E-star مدل 2022 حدود 75 اسب‌بخار قدرت و 170 نیوتن‌مترگشتاور دارد. این خودرو باتری با برد 32.2 کیلووات‌ساعت داشته که می‌تواند بدون شارژ حدود 301 کیلومتر را پیمایش کند. 30 دقیقه زمان برای شارژ باتری‌هایش تا 80 درصد نیاز است. همچنین در حالت شارژ کامل 8.4 ساعت زمان نیاز دارد تا وضعیت آهسته شارژ آن کامل شود‌.

چانگان بِن‌بِن E-Star همچنین دارای سیستم اتصال هوشمند پر کاربرد است و می‌تواند اتصال به اینترنت را برای رانندگان فراهم کند. از امکانات رفاهی آن نیز می‌توان به استارت از راه دور، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، نمایشگر فشار باد تایر و … اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : چانگان بِن‌بِن E-Starقیمت چانگان بِن‌بِن E-Star
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان