مشخصات ترخیص کار خوب چیست؟

ترخیص کار گمرک بازرگان
ژیوار

ترخیص کار گمرک بازرگان ، به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار مهم این گمرک، لازم است از تسلط بالایی نسبت به قوانین گمرکی برخوردار باشد تا صاحبان کالا، متحمل هزینه‌های بالای گمرک نشوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گمرک، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تمام افراد برای حضور مستمر در تجارت بین‌الملل و موفقیت در حوزه واردات و صادرات کالا، لازم است از یک ترخیص کار ماهر کمک بگیرند. فقط یک ترخیص کار خوب است که می‌تواند بدون دردسر و هزینه‌های زیاد، کالای مالک را به راحتی از گمرک ترخیص کند.

گمرک بازرگان؛ مهم‌ترین گمرک در معاملات اروپایی

گمرک بازرگان برای تجار داخلی و خارجی اهمیت بالایی دارد. این گمرک در یکی از نقاط جغرافیایی بسیار مهم واقع است که جزو مهم‌ترین گمرکات در نقل و انتقال کالاهای اروپایی به شمار ‌می‌رود. گمرک بازرگان در سال 1305 هجری شمسی و در شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی تاسیس شد. این گمرک از دیرباز برای صادرات کالا به کشورهای اروپایی، مورد توجه تاجران بوده است.

گمرک بازرگان فقط یک کیلومتر با کشور ترکیه فاصله دارد و با داشتن مساحتی حدود 4400 متر مربع، جزو بزرگ‌ترین گمرکات کشور محسوب می‌شود. این گمرک هزینه‌های کمتری را برای تجارت به کشورهای آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه دارد. علاوه بر این، به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار ویژه، به محل مناسیی برای انجام انواع معاملات بین‌المللی تبدیل شده است. برای انجام هرچه بهتر این معاملات، لزوم حضور جدی و موثر یک ترخیص کار گمرک بازرگان ، ضروری است.

دریان سفر امید

بهترین ترخیص کار گمرک بازرگان

ترخیص کار به فردی گفته می‌شود که با آگاهی کامل نسبت به قوانین گمرکی، کالا را از گمرک ترخیص می‌کند. ترخیص کار گمرک بازرگان ، باید مورد اعتماد صاحب کالا باشد و با در نظر گرفتن نیازهای تاجر، به او مشاوره‌های تخصصی بدهد. هم چنین باید به تاجر در برآورده‌کردن نیازهای دولتی حاکم بر واردات و صادرات کمک کند. علاوه بر این، یک ترخیص کار خوب باید اشراف کاملی به تعرفه‌های گمرکی داشته باشد و دانش خود را در این موضوعات، به‌روز کند.

زمانی که یک بازرگان، کالایی را به صورت عمده وارد کشور می‌کند، موظف است آن را سر موعد مقرر به دست مشتریان برساند. در صورتی که فرایند ترخیص کالا دچار مشکل شود، این فرد اعتبارش را از دست می‌دهد. در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از مشکلات این چنینی، تجار فرایند ترخیص کالاهای‌شان را به یک ترخیص کار معتبر بسپارند.

ترخیص کار گمرک بازرگان

ترخیص کالا از گمرک بازرگان

تمام گمرکات کشور، از قوانین خاصی برای ترخیص کالا تبعیت می‌کنند. در نتیجه لازم است پیش از هرگونه اقدامی، با این قوانین آشنایی حاصل شود. اغلب گمرکات کشور مراحل یکسانی برای ترخیص کالا دارند. در مراحل اولیه، باید مدارک و مجوزهای ضروری از سازمان‌های مربوطه دریافت شده و به گمرک ارائه شود. بعد از انجام رویه‌های اداری رایج و انجام دقیق تشریفات گمرکی، کالا از گمرک ترخیص می‌شود. برای ترخیص کالا به مدارک زیر نیاز است:

  • کارت بازرگانی
  • اسناد خرید کالا
  • مجوزهای مورد نیاز برای واردات
  • ارائه برنامه مربوط به کالا
  • فاکتور خرید کالا
  • ارائه گواهی بازرسی
  • بیمه نامه
  • سند بانکی
  • پروفرما
  • ترخیصیه
  • قبض انبار
  • اطلاعات کامل بار

گمرک بازرگان از فعال‌ترین گمرکات کشور محسوب می‌شود؛ چراکه به طور روزانه حدود 500 تریلی از این گمرک بارگیری می‌شود. عمده محصولاتی که از این گمرک ترخیص می‌شود، شامل این موارد است: انواع پارچه، درب اتوماتیک، میله‌های پلاستیکی، موتورهای مورد نیاز در صنایع مختلف، لوازم یدکی، انواع سنگ، مواد پلاستیکی، پروفیل‌های آلومینیومی و… .

بیشتر تجار فرصتی برای آشنایی با قوانین گمرکی ندارند. بنابراین سپردن فرایند ترخیص کالا به یک ترخیص کار گمرک بازرگان ، بهترین گزینه است. سلطان تجارت بازرگان، با تجربه‌ای بیش از یک دهه، اولین انتخاب صاحبان کالا برای ترخیص کالا از گمرک بازرگان به حساب می‌آید. طبق بررسی‌های انجام شده پرسنل مجرب این شرکت، با دقت فراوان و در کم‌ترین زمان، کالا را از گمرک ترخیص می‌کنند. هم‌چنین با قیمتی بسیار مناسب، حمل و نقل کالا را به طور تخصصی، از مبدا به کشور مقصد انجام می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : سلطان تجارت بازرگان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان