مشاوره تخصصی با بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران

وکیل حاجیلو-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

فوت یا مرگ افراد، به لحاظ حقوقی، آثار قابل ملاحظه‌ای به بار خواهد آورد. یکی از مهم ترین آثار وفات افراد، این است که اموال و دارایی های آنها، به ورثه شان انتقال پیدا می‌کند. در این میان گاهی متوفی  اقدام به وصیت کردن نموده که باید به وصیت متوفی نیز عمل شود و پس از پرداخت دیون و بدهی های وی، باقی مانده اموال، بر اساس قوانین ارث که در قانون مدنی ذکر شده، میان ورثه وی، تقسیم شود. که در عالم حقوق به این کار، انحصار وراثت می گوییم. دراین مقاله با راهنمایی بهترین وکیل در تهران که در این امر تخصص دارد به بررسی این موضوع می پردازیم و راه های ارتباطی با وی را نیز ارائه می دهیم.

دفتر حقوقی محمد حاجیلو و همکاران با بیش از ده سال سابقه کار موفق در زمینه امور حقوقی و کیفری، آماده ارائه خدمات به کاربران و مراجعین است. اگر با موضوعات حقوقی و کیفری سر و کار دارید با مراجعه به سایت حقوقی محمد حاجیلوو، از راه های ارتباطی استفاده نمایید.

انحصار وراثت

باید به این نکته توجه نمایید که اغلب، موضوعات انحصار وراثت با موضوعات ملکی درگیرند و در نتیجه در این بین بهره مندی از تخصص بهترین وکیل ملکی در تهران و شهرستانها امری بدیهی است.

گواهی انحصار وراثت

گواهی انحصار وراثت یک مدرک قانونی است که وراث بدون اخذ آن امکان ارائه درخواست در هیچ یک از مؤسسات و ادارات دولتی را نخواهند داشت. مدارک لازم برای اخذ گواهی عبارت است از:

  • گواهی فوت متوفی
  • استشهادیه محضری
  • شناسنامه متوفی
  • عقدنامه یا رونوشت آن
  • شناسنامه وراث
  • وصیت نامه متوفی (در صورت وجود)

مراحل انحصار وراثت

به عنوان طی مراحل مربوط به انحصار وراثت باید موارد و نکات زیر را در نظر بدارید:

  • اگر متوفی، وصیتی کرده باشد، ابتدا به وصیت عمل می شود و سپس، نوبت به تقسیم ارث خواهد رسید. البته، بر اساس قانون مدنی، وصیت مازاد بر ثلث، صحیح نمی باشد. به این معنا که متوفیان، تنها به میزان یک سوم از اموال و دارایی خود را می توانند به نفع دیگران وصیت نمایند و اگر وصیت، بیشتر از یک سوم کل اموال و دارایی متوفی باشد، عمل کردن به میزان بیشتر از یک سوم، اختیاری است و ورثه، می توانند به آن عمل نکنند.
  • گرفتن گواهی انحصار وراثت
  • یکی از مهم ترین مراحل انحصار وراثت پیش از مراجعه به دفتر خدمات قضایی، آن است که گواهی فوت متوفی، تهیه شده تا به عنوان ضمیمه دادخواست انحصار وراثت، تقدیم شورای حل اختلاف شود.
  • متقاضی، استشهادیه ای در خصوص منحصر بودن ورثه به افراد معرفی شده، تهیه و با معرفی دو نفر شاهد، آن را در دفتر خانه های اسناد رسمی، تنظیم نمایند. فرم مخصوص استشهادیه مخصوص گواهی انحصار وراثت، از طریق دفتر اسناد رسمی، قابل تهیه است.

وکیل انحصار وراثت

اختیار وکیل دادگستری کاملاً موضوعی اختیاری است و اجبار و الزامی وجود ندارد. یک موقع است شخصی بخواهد کارها توسط وکیل انجام شود و یا این که وقت لازم و تخصص کافی نداشته باشد؛ بنابراین ترجیح می‌دهد که با پرداخت هزینه، وکالت به وکیل پایه یک دادگستری بدهد.

حضور و داشتن وکیل انحصار وراثت می تواند روند این کار را تسریع و تسهیل بخشد و باعث شود تا نیازی به حضور و پیگیری وراث در مراحل مختلف نباشد.

مشاوره با وکیل انحصار وراثت

وکلا امروزه در پرونده های مختلفی کار وکالت را انجام می دهند. در واقع ممکن است، یک وکیل پایه دادگستری تمامی پرونده های مالیاتی و حقوقی و خانواده را انجام دهد. وکیل انحصار وراثت در واقع به وکیلی گفته می شود که کاملا به صورت تخصصی و حرفه ای به وکالت پرونده های انحصار وراثت می پردازد و به تمام جزئیات قوانین آن اگاهی کامل دارد. وی می کوشد تا با ارائه مشاوره تخصصی و سپس با پیگیری اصولی روند را تسریع بخشد و جهت احقاق حقوق وراث بکوشد.

آدرس و تلفن وکیل انحصار وراثت

در این بخش به منظور سخن پایانی تلفن و آدرس بهترین وکیل در تهران را به منظور ارائه مشاوره تخصصی به کاربران قرار می دهیم. برای مشاوره حضوری و انعقاد قرار داد وکالت با یکی از بهترین وکلا در تهران در امور حقوقی و کیفری، می توانید پس از هماهنگی با شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری به آدرس زیر مراجعه نمایید:

تهران، ظفر، خیابان مصدق شمالی، کوچه یازدهم(دامغانی)، پلاک ۳۸، واحد ۲

در صورت تمایل به عقد قرارداد همکاری تمامی مراحل اعم از نوشتن شکواییه و تنظیم شکایت نامه به جهت پیشبرد پرونده بر عهده بهترین وکیل در تهران خواهد بود که در زمینه مورد نظر شما تخصص کافی را دارد.

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۱۲۷۵۵۸۸ و ۲۸۴۲۵۶۸۸-۰۲۱

انتهای پیام

مرتبط با : دفتر حقوقی حاجیلو
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز