مسافران اربعین چه چیزهایی را با خود به عراق می برند؟

ژیوار

گمرک ایران، مقررات گمرکی ویژه زائران اربعین۱۴۰۳ را بر اساس «شیوه‌نامه اربعین ۱۴۰۳» منتشر کرد.  بر این اساس میزان پول رایج برای خروج ۵۰ میلیون ریال و برای ورود یک میلیارد ریال است.

به گزارش کاماپرس، سقف میزان ارز همراه مسافر خروجی از مرز‌های هوایی ۵۰۰۰ یورو و از مرز‌های زمینی، ریلی و دریایی مجاز، ۳۰۰۰ یورو یا معادل آن به ارز‌های دیگر است.

وسایل سفر، لوازم شخصی و هر نوع کالایی که جنبه تجاری نداشته باشد، مجاز است. همراه داشتن زعفران، حداکثر به میزان ۱۰۰گرم به ازای هر گذرنامه مجاز است.

همراه داشتن فرش دستباف تنها تا سقف ۲۴متر مربع و گلیم دستباف تا سقف ۴۰مترمربع مجاز است. زیورآلات طلا، نقره و پلاتین همراه مسافر هر کدام یک عدد (النگو ۶ عدد از جنس طلا، پلاتین تا وزن ۱۵۰گرم برای هر نفر، نقره تا سقف ۳۰۰گرم مشروط به اینکه سنگ‌های گرانبها از یک قیراط بیشتر نباشد) مجاز است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

فرایند ریجستری تلفن همراه مسافر، در مبادی ورودی (مرز‌های مشترک با عراق) در ایام اربعین به‌دلیل تردد زائران و عدم امکان ارائه خدمات مطلوب، تحت رویه مسافری ممنوع است.

۱۰۹ قلم دارو اعلامی توسط ستاد اربعین بر اساس قوانین داخلی کشور عراق، غیرمجاز و ممنوع است که فهرست آن در «شیوه نامه اربعین۱۴۰۳» آمده است. اقلام دارویی مجاز: قرص و کپسول (سه بسته)؛ آمپول و ویال (۱۰ عدد)؛ شربت و سوسپانسیون (۵ عدد)؛ کرم، پماد و ژل (۵ عدد)؛ اسپری تنفسی (۳ عدد) .

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز