مزایا و معایب لپ تاپ لمسی

لپ‌تاپ لمسی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

تصمیم‌گیری درباره خرید لپ تاپ لمسی به نوع نیاز کاربر مرتبط است. این نوع لپ‌تاپ امکان کارکردن از طریق لمس کردن (Touch) دست بدون نیاز به فشار دادن کلیدها را فراهم می کند. در نتیجه تجربه کاربری آسان‌تری را ارائه می‌دهد؛ اما باید در نظر داشت که معایبی نیز دارد.

کاماپرس در این گزارش با بررسی ارزش خرید لپ‌تاپ لمسی، به معرفی پرفروش‌ترین نوع آن می پردازد.

مزایا و کاربرد لپ تاپ لمسی

اولین مزیت لپ‌تاپ‌های لمسی، کیفیت بالای صفحه نمایش آن است. این نوع رایانه‌های شخصی تصاویری درخشان و باکیفیت ارائه می‌کنند؛ به طوری که دقت رنگ و گامای رنگ در این نمایشگرها بسیار بالا است. به همین دلیل، هنرمندان، طراحان گرافیک و عکاسان، بیشتر به سمت لپ‌تاپ‌های لمسی جذب می‌شوند.

ویژگی بعدی لپ‌تاپ لمسی، ناوبری آسان‌تر و تعامل راحت‌تر کاربر با سیستم عامل است. صفحه لمسی انعطاف‌ بیشتری در کار با رایانه فراهم  می کند و سرعت کار با آن بالا است. به‌طور کلی کار با تاچ اسکرین ساده‌تر از کیبورد و موس است. از آنجایی که افراد معمولا ساعت‌های زیادی با گوشی تلفن یا تبلت سروکار دارند، این شیوه برای آنان آشناتر است. با صفحه نمایش لمسی، چند نفر به طور همزمان می‌توانند با لپ‌تاپ کارکرده و یک پروژه را جلو ببرند که این ویژگی برای کارهای آموزشی بسیار کاربردی است.

از دیگر مزایای لپ تاپ لمسی، ساده کردن فرایند یادداشت‌برداری و سرعت بخشیدن به آن است. این ویژگی برای دانشجویانی که نیاز به یادداشت‌برداری سر کلاس دارند، بسیار کاربردی است؛ چراکه به‌جای تایپ کردن می‌توان از یک قلم نوری برای نوشتن استفاده کرد.

معمولا خریداران اصلی این نوع رایانه، هنرمندان و طراحان هستند؛ زیرا فرایند ویرایش تصاویر در لپ‌تاپ لمسی ساده‌تر و سریع‌تر از سایر لپ تاپ­ها است.

لپ‌تاپ لمسی-کاماپرس

نقاط ضعف لپ‌تاپ لمسی

با وجود مزایای سیستم تاچ اسکرین، این نوع لپ‌تاپ برای همه کاربران مناسب یا ضروری نیست.

  • مهم‌ترین نکته‌ منفی که احتمالا سبب پشیمانی از خرید لپ تاپ لمسی می‌شود، قیمت بالای آن است. به همین دلیل، خرید رایانه لمسی برای کاربرانی که نیاز چندانی به صفحه نمایش تاچ ندارند، چندان مقرون‌به‌صرفه نیست.
  • از طرفی عمر باتری این محصولات کمتر از رایانه‌های معمولی است؛ چرا که سخت‌افزار مربوط به تاچ‌اسکرین انرژی بیشتری مصرف می‌کند. به این ترتیب کاربرانی که عمر باتری و میزان شارژدهی را در اولویت قرار می‌دهند، بهتر است سیستم‌های غیرلمسی خریداری کنند.
  • دوام لپ‌تاپ لمسی پایین‌تر از انواع معمولی است و به دقت بسیار بیشتری برای نگهداری نیاز دارد. این نوع سیستم‌ها ظرافت بالایی داشته و بسیار حساس هستند. علاوه بر این، لولاهای آن تحت فشار زیادی هستند. در صورت خرابی صفحه نمایش نیز هزینه تعمیر یک نمایشگر تاچ اسکرین بسیار بیشتر از نوع معمولی است.

پرفروش‌ترین لپ‌تاپ لمسی

، پرفروش‌ترین لپ تاپ لمسی محصول مایکروسافت است که با قیمت 54 میلیون و 700 هزارتومان به فروش می‌رسد.

این محصول مجهز به صفحه‌نمایش لمسی 13 /5 اینچی با وضوح 3K بوده و رزولوشن تصاویر آن نیز 2000 × 3000 پیکسل است. نرخ به‌روزرسانی تصاویر در این نمایشگر نیز 60 هرتز است.

در این دستگاه از یک پردازنده Cori i7 نسل دهمی اینتل استفاده می شود که فرکانس آن بین 3/1 تا 9/3 گیگاهرتز است. پردازنده این لپ تاپ از نوع چهار هسته‌ای و هشت رشته‌ای است و حافظه کش آن نیز هشت مگابایت ظرفیت دارد. پردازش گرافیکی این دستگاه نیز برعهده یک پردازنده‌ GTX1650 MAX-Q Design با حجم چهار گیگابایت است. سرفیس بوک 3 از 16 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگایابت حافظه داخلی SSD پشتیبانی می‌کند.

لپ‌تاپ لمسی-کاماپرس

خرید لپ‌تاپ‌ لمسی از “آداک شاپ”

آداک شاپ با سابقه 21 ساله‌ در حوزه واردات و تأمین محصولات آی‌تی، یکی از معتبرترین فروشگاه­ها برای خرید انواع لپ تاپ لمسی به شمار می‌رود. انواع محصولات دیجیتال از جمله تبلت، لپ‌تاپ، گوشی موبایل، آل این وان، لوازم جانبی و مانیتور را می‌توان از این فروشگاه خریداری کرد. آداک شاپ علاوه ‌بر چهار شعبه فروش حضوری، امکان خرید آنلاین را نیز برای مشتریان فراهم کرده است. لپ تاپ لمسی معرفی شده در این گزارش نیز جزو محصولات این فروشگاه است.

علاقه‌مندان با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه به آدرس  www.adak.shop می‌توانند برای خرید محصول موردنظر اقدام کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آداک شاپ
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز