مزایای خرید تتر نسبت به سایر رمزارزها

ژیوار

تتر، اصلی‌ترین و مهم‌ترین استیبل کوین یا همان ارز باثبات موجود در بازار ارزهای دیجیتال است و به همین دلیل معمولا بیشتر فروش صرافی‌ها به این رمزارز اختصاص دارد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی دلایل خرید تتر و ارائه نکات مهم برای خرید آن پرداخته است.

مزایای خرید تتر

یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید تتر، معاملات رمزارزی است. امروزه بیشتر خرید و فروش رمزارزها در بازار بر پایه تتر است و برای ترید یا معامله راحت­‌تر و مطمئن‌تر بهتر است که از تتر استفاده کرد. این موضوع در بازار مشتقات و اهرم دار  به مراتب مهم‌تر است؛ چراکه در بازار اسپات (بازار عادی ارز دیجیتال) بعضا می‌توان به معامله بر اساس بیت کوین و برخی دیگر از رمزارزها نیز اقدام کرد، ولی در بازار اهرم دار اینطور نیست.

در واقع قبل از آغاز معامله در بازارهای رمزارزی در صرافی‌ها نیاز به داشتن تتر به مقدار لازم است. تتر را می‌توان با پول معمولی و فیات از یکی از صرافی‌ها یا تبدیل سایر ارزهای دیجیتال به این رمزارز تهیه و خریداری کرد. در هر حالت به همان میزان ارزش دلاری که صرف خرید تتر کرده‌اید، در کیف پولتان در صرافی قرار می‌گیرد  و شما قادر به فروش آن یا آغاز معاملات خواهید بود.

ارزش تتر با اندکی اختلاف برابر با یک دلار بوده و به همین دلیل محاسبه و خرید آن راحت است. این رمزارز نوسانات بسیار جزئی دارد که معمولا نادیده گرفته می‌شود و همیشه به قیمت یک دلار در بازار برای خرید و فروش موجود است؛ همین موضوع سبب می‌شود که معاملات نیز با این رمزارز بسیار راحت باشد.

دریان سفر امید

تتر؛ جایگزین دلار

در برخی از از کشورها مانند ایران که با نوسانات ارزی روبه‌­رو هستند، بسیاری از افراد برای حفظ ارزش سرمایه خود، اقدام به خرید و نگهداری دلار می‌کنند. این کار در طولانی مدت و به دلیل افزایش سالانه نرخ دلار می‌تواند سودآور باشد، اما خرید دلار به صورت اسکناس مشکلات خاص خودش را دارد و این روزها بیشتر این افراد تتر را به عنوان دلار دیجیتال جایگزین اسکناس کرده‌اند.

تتر قدرت نقد شوندگی بیشتری نسبت به اسکناس دارد و نگهداری از آن آسان‌تر است. از سوی دیگر خرید و فروش تتر نیز بسیار سهل و آسان است و معمولا سرمایه در امنیت بیشتری قرار می‌گیرد. همچنین نگهداری تتر اگرچه سودی از نظر رشد ارزش ارز نصیب فرد نمی‌کند، اما در عوض با ریسک‌های ناشی از سقوط ناگهانی ارزش ارز نیز ارتباطی ندارد و یک سرمایه‌گذاری بدون ریسک برای حفظ ارزش سرمایه محسوب می‌شود.

خرید تتر - صرافی ارز هشت

نکات مهم برای خرید تتر

تقریبا تمام صرافی‌ها تتر می­‌فروشند، اما بهتر است که یک صرافی با سابقه و خوش‌نام برای خرید تتر در نظر گرفته شود. تتر را می‌توان از بیشتر صرافی‌های ایرانی نیز خریداری کرد. با توجه به اینکه خرید رمزارزها به دلیل مشکلات خاص خود می‌تواند با برخی از کلاهبرداری‌ها همراه باشد، لذا دقت در انتخاب صرافی برای خرید ترید از این نظر اهمیت زیادی دارد.

همچنین توصیه می‌شود که از خرید تتر از افراد ناشناس پرهیز شود؛ چرا که خرید رمزارزها به این صورت امن نیست و خطر از دست دادن سرمایه، صاحب آن را تهدید می‌کند؛ به­‌ویژه اینکه سازوکارهای قضایی نیز در کشور برای شکایت از این دسته از کلاهبرداری‌ها کامل نیست و ممکن است فرد سرمایه خود را برای همیشه از دست بدهد.

نکات مهم برای نگهداری تتر

بیشتر صرافی‌ها کیف پول نرم افزاری در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند تا تتر و سایر رمزارزها را در آن نگهداری کنند. اگرچه این کار بسیار راحت و کارآمد است، اما بیشتر حرفه‌ای‌های این حوزه، نگهداری طولانی مدت تتر در صرافی را مناسب نمی‌دانند.

اگر هدف شما از خرید تتر، انجام معاملات رمزارزی و ترید باشد، باید از کیف پول صرافی استفاده کنید، اما اگر هدف شما نگهداری از این رمزارز برای حفظ ارزش سرمایه­تان است، باید پس از خرید، تتر و سایر ارزهای خود را به کیف پول اختصاصی خود انتقال دهید که این کیف پول می‌تواند نرم افزاری و سخت افزاری باشد. این روزها تمام کیف پول‌ها از تتر به عنوان مهم‌ترین استیبل کوین موجود در بازار پشتیبانی می‌کنند.

خرید تتر از «ارز هشت»

ارز هشت یکی از مورد اعتمادترین صرافی‌های ایرانی است. این وبسایت از سال 1397 فعالیت خود را با خرید و فروش ارزهای دیجیتال آغاز کرده است. این سایت با به‌­روز رسانی و افزایش امکانات به یکی از پلتفرم‌های بزرگ معامله ارز دیجیتال در کشور تبدیل شده است. امنیت بالا و کارمزد پایین از ویژگی‌های سایت ارز هشت است.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌توانند به وبسایت arz8.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 021284299 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ارز هشت
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز