مدال طلای المپیک چقدر می ارزد؟

ژیوار

کمیته بین‌المللی المپیک، به برندگان مدال این رقابت‌ها جایزه نقدی اهدا نمی‌کند؛ اما مدال‌آوران می‌توانند از کشور متبوع خود بابت مدال‌هایشان پول بگیرند.

به گزارش کاماپرس، کشورهای مختلف جوایز نقدی و غیرنقدی متفاوتی را برای برنده شدن مدال المپیک در نظر گرفته‌اند. آمریکا از برندگان طلای المپیک با اهدای 37 هزار و 500 دلار جایزه نقدی تقدیر می‌کند؛ این مبلغ برای نقره‌آوران آمریکایی 22 هزار و 500 دلار و برای صاحبان مدال برنز 15 هزار دلار است.

پاداشی که فرانسه برای مدال‌آوران خود تعیین کرده بیشتر از این مقدار است؛ میزبان رقابت‌های المپیک 2024، مدال طلای این بازی‌ها را با 85 هزار دلار، نقره را با 43 هزار دلار و مدال برنز را با پرداخت 22 هزار دلار پاداش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

کشور اندونزی پاداشی عجیب و متفاوت را برای ورزشکاران خود در نظر گرفته است؛ برندگان اندونزیایی طلای بدمینتون در دوره پیشین المپیک از دولت خود وعده دریافت 5 گاو، یک رستوران و خانه را گرفته بودند. رویترز، اعطای 350 هزار دلار را نیز به هرکدام از آن‌ها گزارش کرد.

دریان سفر امید

برای دولت هنگ‌کنگ تنها دریافت مدال مهم نیست و ورزشکاران تنها به صرف کسب جایگاه نیز می‌توانند از دولت جایزه بگیرند. جایزه مدال طلای المپیک در هنگ‌کنگ 768 هزار دلار است.

جایزه دولت مالزی برای برندگان مدال المپیک یک خودروی خارجی است؛ البته کمپانی سازنده خودرو نامشخص است اما قطعا داخلی نیست.

به نقل از دنیای اقتصاد، جایزه ورزشکاران سنگاپوری نیز در بین بیشترین مبالغ قرار دارد؛ مدال طلای المپیک در این کشور با یک میلیون دلار سنگاپور جایزه داده می‌شود که برابر با 744 هزار دلار آمریکا است. مدال نقره و برنز نیز هرکدام به‌ترتیب 372 هزار و 186 هزار دلار نصیب برندگان خود می‌کنند.

جمهوری قزاقستان نیز یک دستگاه آپارتمان را برای مدال‌آوران خود در نظر گرفته است که ویژگی‌های آن را رنگ مدال قهرمانان مشخص می‌کند؛ مدال طلا، آپارتمان سه‌خوابه، مدال نقره، آپارتمان دوخوابه و مدال برنز آپارتمانی یک‎‌خوابه را برای برنده خود به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز