مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی فرانسه + مراحل

ویزای توریستی فرانسه-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

فرانسه یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شینگن با جاذبه‌های بیشمار گردشگری است که اگر موفق به اخذ ویزای گردشگری این کشور شوید امکان بازدید از 25 کشور حوزه شینگن را خواهید داشت.

به گزارش کاماپرس، فرانسه سالانه میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا است؛ تا جاییکه  شهر پاریس در جذب توریست کم از نیویورک، لندن و دبی ندارد. فرهنگ غنی پاریس که به شهر عاشقان نیز شهرت دارد با وجود جاذبه‌هایی مانند کلیسای جامع نوتردام، دیزنی‌لند، بلوار شانزلیزه و طاق پیروزی پاریس و با انبوهی از کافه‌ها و رستوران‌های جذاب، این کشور را پربازید کرده است.

روش اخذ ویزای توریستی فرانسه

برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه، یا می‌توانید از طریق سفارت این کشور اقدام کنید یا از طریق مرکز VFS که به عنوان نماینده رسمی فرانسه فعالیت می‌کند، مراحل آن را بگذرانید. گفتنی است این مرکز مسئولیت اخذ ویزای توریستی فرانسه و مدارک و مراحل انگشت نگاری را برعهده دارد.

شایان ذکر است، متقاضیانی که قصد گرفتن ویزای توریستی فرانسه را دارند در زمان حضور در این کشور حق کار کردن ندارند و به جز بازدید از مکان‌های تفریحی و گشت و گذار فقط می‌توانند از امکانات درمانی این کشور استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه، باید تمکن مالی داشته باشید و آن را به دولت فرانسه از طریق روش‌هایی مانند سپرده بانکی، سند ملکی، مشخصات سهامداری در شرکت و یا کارخانه و… اثبات کنید. حداقل تمکن مالی نیز 200 میلیون تومان به ازای هر نفر است. همچنین برای ویزای توریستی این کشور لازم نیست به زبان فرانسه مسلط باشید و این مساله از پیش شرط‌های سفارت نیست.

ویزای توریستی فرانسه-کاماپرس

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی فرانسه

برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه متقاضیان باید مدارکی از جمله پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، اصل شناسنامه، دو قطعه عکس3*5 و 4*5 رنگی با زمینه سفید، مدارک مالی شامل ریز گردش 4 ماهه حساب لاتین، مدارک شغلی و داشتن بلیط هواپیما و یا رزرو قطعی برای اطمینان کشور فرانسه و گرفتن وقت از سفارت را در برنامه خود قرار دهند.

مراحل درخواست اخذ ویزای توریستی فرانسه

بعد از آماده کردن مدارک مورد نیاز که در بالا بدان اشاره کردیم، متقاضی باید برای پر کردن فرم درخواست ویزا و ثبت اثر انگشت در مرکز VFS اقدام کند. در مرحله بعد هزینه ویزای توریستی که با استفاده از کارت اعتباری و یا درگاه بانکی است توسط فرد صورت می‌گیرد. حالا دولت فرانسه اطلاعات و مدارک را بررسی می‌کند و در صورت کامل بودن مدارک، ظرف مدت 15 تا 30روز ویزای شما صادر می‌شود. البته در موارد خاص ممکن است تا دو ماه این روند طول بکشد.

بهترین زمان برای اخذ ویزا، حداقل یک تا سه ماه قبل از تاریخ سفر است. مدت زمانی هم که می‌توانید در این کشور حضور داشته باشید بنا به تشخیص دولت فرانسه بین 5 روز تا سه هفته و یا حتی 3 ماه  ( اگر از مسافران همیشگی شینگن باشید ) است.

هزینه ویزای توریستی فرانسه

هزینه ویزای توریستی فرانسه با توجه به نوع ویزا بررسی می‌شود و معمولا متغیر است. هزینه ورود سفارت برای کودکان زیر 6 سال، 40 یورو، 6 تا 12 سال 80 یورو و افراد بالای 12 سال 120 یورو است.

عوامل ریجکتی ویزای توریستی فرانسه

گاهی درخواست متقاضی از سوی دولت فرانسه ریجکت می‌شود و برگشت می‌خورد که ممکن است دلایل گوناگونی مانند نداشتن مدارک قوی، نداشتن تمکن مالی، نداشتن گذرنامه معتبر و عدم اطمینان کشور فرانسه از اینکه متقاضی به کشور مبدا بازگردد، داشته باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام ویزاویتراپوویزا هوم
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز