مدارک لازم پذیرش تحصیلی سوئیس + هزینه

پذیرش تحصیلی سوئیس-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کشور سوئیس با وجود زیرساخت‌های مناسب، آموزش‌های استاندارد، بی‌طرفی سیاسی و تنوع فرهنگی یکی از محبوب‌ترین کشورهای مهاجر پذیر است. سطح بالای آموزشی در این کشور و وجود دانشگاه‌های مطرح جهانی از دلایل عمده و مهم متقاضیانی است که این کشور را برای ادامه تحصیل ترجیح می‌دهند.

دانشجویان بین المللی این کشور در طول مدت تحصیل، امکان کار کردن دارند و همین مساله دغدغه بسیاری از آنها را برای مخارج زندگی با توجه هزینه‌های بالا در سوئیس را رفع کرده است.

به گزارش کاماپرس، پذیرش در دانشگاه‌های معتبر سوئیس نیازمند یک سری مدارک است که به صورت جزیی هرکدام ممکن است هزینه‌هایی را شامل شود. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس ابتدا باید برای دانشگاه‌های این کشور و ویزای تحصیلی اقدام شود. در مرحله بعد ارائه مدارک الزامی است که در ادامه به صورت موردی به آن اشاره می‌کنیم:

مدارک لازم پذیرش تحصیلی سوئیس

  1. فرم درخواست ویزا
  2. چند قطعه عکس پاسپورتی
  3. پاسپورت معتبر
  4. انگیزش نامه
  5. پروپوزال تحقیقاتی علمی
  6. نامه پذیرش
  7. گواهی تمکین مالی
  8. گواهی بیمه درمانی (گواهی سلامت پزشکی)
  9. ترجمه مدارک تحصیلی
  10. ارائه تعهدنامه کتبی جهت ترک این کشور بعد از پایان دوره تحصیل

پذیرش تحصیلی سوئیس-کاماپرس

هزینه تحصیل در سوئیس

دانشگاه‌های سوئیس به سه شکل دولتی، خصوصی و بورسیه دانشجو می‌گیرند. در مدارس بین المللی این کشور تحصیل حدودا بین 50 هزار الی 120 هزار یورو هزینه خواهد داشت. اگر در دانشگاه دولتی و در مقطع لیسانس این کشور قصد تحصیل دارید باید 800 تا 1300 یورو به صورت سالانه پرداخت کنید. در مقطع کارشناسی ارشد نیز به تناسب، هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند و دانشجو حدودا سالانه باید 1600 یورو بپردازد.

در مورد دانشگاه‌های خصوصی هزینه‌ها بالاتر می‌رود و حدودا بین 1500 تا 16 هزار یورو بر دوش دانشجو هزینه خواهد گذاشت.

هزینه بیمه دانشجویی

بیمه دانشجویی در سوئیس از اهمیت برخوردار است و دانشجویان بین المللی سوئیس به صورت سالانه باید بین 250 تا 330 یورو برای بیمه دانشجویی پرداخت کنند.

هزینه زندگی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس به نسبت دیگر کشورها بالا است و با توجه به تعداد نفرات در خانواده سنجیده می‌شود. سبک زندگی مجلل در این کشور بر هزینه‌های زندگی تاثیر گذاشته اما مابه ازای هزینه‌های بالا در این کشور، درآمد افراد هم زیاد و حتی بالاتر از متوسط اروپا است. به طور متوسط زندگی در سوئیس برای یک نفر، 650 تا 2500 یورو در سال هزینه خواهد داشت.

هزینه اجاره مسکن در سوئیس

حدودا 40 درصد ملک‌های سوئیس به صورت مشترک است و دلیل آن هم بالا بودن اجاره در شهرهایی مانند زوریخ و ژنو است. طبق اطلاعات ثبت شده هم اجاره مسکن در سوئیس حدودا بین 450 تا هزار یورو اعلام شده است.

هزینه اپلای پذیرش تحصیلی سوئیس

هزینه اپلای در دانشگاه‌ها و مقاطع مختلف فرق می‌کند و بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ فرانک سوئیس (۱۰۶.۵ تا ۱۱۹.۲۵ دلار) محاسبه می‌شود.

پذیرش تحصیلی سوئیس-کاماپرس

مراحل اپلای پذیرش تحصیلی سوئیس

ابتدا باید در دانشگاه هدف، مقطع و رشته مورد نظر را انتخاب و شرایط پذیرش را بررسی کرد. بعد از آن مدارک مورد نیاز برای اپلای را آماده و از طریق سایت دانشگاه درخواست اپلای به همراه مدارک را ثبت کنید و منتظر پاسخ دانشگاه بمانید. در مرحله بعد در صورت اخذ پذیرش باید برای دریافت ویزای تحصیلی در سوئیس اقدام کنید. در مورد بهترین دانشگاه‌ها برای اپلای هم می‌توان به دانشگاه‌های تربیت معلم سوئیس، دانشگاه‌های علوم کاربردی و هنر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

مدارک لازم جهت اپلای تحصیلی سوئیس

وجود یک سری از مدارک مانند نسخه چاپی فرم درخواست پذیرش، انگیزه نامه، توصیه نامه، مقالات علمی و تخصصی، ریز نمرات، کپی شناسنامه و… جهت اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی در سوئیس الزامی است.

زمان مناسب برای اپلای تحصیلی سوئیس

بهترین زمان برای اپلای و پذیرش تحصیلی سوئیس بستگی به دانشگاه و رشته انتخابی دارد و برنامه ریزی برای فرآیند اپلای باید دقیق و درست باشد. برای مثال برای ترم پاییز بهترین زمان درخواست حداکثر تا 28 فوریه و برای ترم بهار حداکثر تا 30 سپتامبر اعلام شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : عالیان ویزاگوتوتی آرموسسه ملک پور
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “مدارک لازم پذیرش تحصیلی سوئیس + هزینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز