مایکروفر یا توستر؛ کدام را بخریم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بسیاری از افراد در انتخاب مایکروفر یا توستر برای آشپزخانه خود مردد می­مانند. اگرچه بخشی از کارایی هر دو دستگاه یکسان و نزدیک به هم است، اما این دو محصول دارای تفاوت‌هایی هستند که آشنایی با ویژگی‌ها و تفاوت‌های آنها می‌تواند در انتخاب یکی از این دو دستگاه موثر باشد.
کاماپرس در این گزارش با بررسی ویژگی‌های این دو محصول تلاش کرده است که انتخاب را برای خرید مایکروفر یا توستر آسان‌تر کند.

ویژگی‌های مشترک آون توستر و مایکروفر

این دو محصول در ظاهر و در برخی استفاده‌­ها دارای ویژگی‌های مشترکی هستند. در هر صورت، هر دو محصول برای پخت غذا کارایی‌های لازم را دارند و تقریبا از ظرفیت مشابهی برخوردارند. از هر دو دستگاه می‌توان برای یخ زدایی از مواد غذایی فریز شده، پخت و پز و گرم کردن غذا استفاده کرد. معمولا هر دو دستگاه جای مشابهی را در آشپزخانه می‌گیرند و جزو وسایل برقی پرمصرف آشپزخانه هستند.

تفاوت آون توستر و مایکروفر در پخت و پز

اگرچه هر دو دستگاه دارای قابلیت پخت و پز هستند، ولی تکنولوژی استفاده شده در هر کدام باعث شده که نوع غذای پخته شده باهم متفاوت باشد. در حالت کلی غذاهایی که با آون توستر پخته می‌شود، برشته و ترد می‌شوند، اما غذاهای پخته شده با مایکروفرها معمولا نرم‌تر هستند. بر همین اساس، درست کردن غذاهای فست فودی در آون‌توستر به مراتب بهتر از مایکروفر است. غذاهای فست‌فودی نیاز به برشته و سرخ شدن دارند و معمولا به صورت سرخ کردنی مصرف می‌شوند. این در حالیست که مایکروفر برای غذاهای آبکی با درصدچربی بالا به مراتب بهتر است و غذاهای خوشمزه‌تر و سالم‌تری از این نوع را حاضر خواهد کرد.

در مورد پخت کیک و شیرینی نیز وضعیت دقیقا به همین صورت است. در حالیکه  شیرینی‌ها و کیک‌های پخته شده در مایکروفرها نرم‌تر و دارای بافت بهتری هستند، در دستگاه آون توستر، ترد‌تر و برشته‌تر خواهند شد.

صرفه‌جویی در زمان با مایکروفر

در آون توستر فقط می‌توان درجه حرارت پخت را برای سریع‌تر پختن غذا افزایش داد، اما در مورد مایکروفرها این موضوع متفاوت است. این دستگاه‌ها معمولا دارای سه حالت پخت سریع، تاخیری و ترکیبی هستند و بر اساس نوع مواد غذایی و سلیقه می‌توان در یکی از این حالات غذای مورد نظر را آماده کرد. پخت سریع امکان آماده کردن غذا در کمترین زمان ممکن را می‌دهد تا بتوان در وقت صرفه‌جویی کرد.

مایکروفرها دارای برنامه‌های متعدد پخت هستند و برخی از تنظمیات پخت بر اساس نوع مواد غذایی به صورت اتوماتیک قابل تنظیم است. همچنین یخ زدایی در این محصول بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد و به همین دلیل افراد مجرد یا کسانی که از مواد غذایی فریزری بیشتر استفاده می‌کنند، بهتر است که به سراغ مایکروفر بروند.

صرفه­‌جویی در مصرف انرژی با مایکروفر

از نظر مصرف برق و انرژی، میزان مصرف مایکروفر بسیار پایین‌تر از یک آون توستر است. دلیل این موضوع را باید در تکنولوژی بالاتر مایکروفرها دانست. توستر‌ها با استفاده از المنت‌های حرارتی و ایجاد گرما غذا را می­پزند و به دلیل تکنولوژی ساده و قدیمی خود، مصرف برق بالاتری دارند. این در حالی است که بیشتر مایکروفرها دارای میزان مصرف برق A و بالاتر هستند و از نظر صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی در رده بهتری قرار دارند.

آون توستر ارزان‌تر از مایکروفر

در مورد انتخاب مایکروفر یا توستر، قیمت هر محصول نیز می‌تواند در انتخاب افراد اثرگذار باشد. معمولا توستر ارزان‌تر از مایکروفر است و در صورتیکه نیاز به برخی از امکانات خاص مایکروفر نباشد، خرید آون توستر به صرفه‌تر خواهد بود.

مایکروفرهای پرفروش بازار قیمتی بین 17 تا 27 میلیون تومان دارند؛ در حالیکه توسترهای پرفروش بازار بین سه تا هشت میلیون تومان عرضه می­‌شوند.

مقایسه قیمت روز کالاها در «ایمالز»

ایمالز اولین سایت مقایسه قیمت کالا در ایران است که خدمات خود را به صورت مقایسه دائمی قیمت روز و لحظه‌ای انواع کالاها در سایت‌های مختلف فروش آنلاین و فروشگاه­‌های حضوری ارائه می‌دهد. جست­‌وجو در این سایت باعث می‌شود که بتوان کالای مورد نظر خود را بهتر و ارزان‌تر خریداری کرد.

متقاضیان برای بهره‌مندی از خدمات جست­وجو، مقایسه و قیمت کالاهای مورد نیاز خود می‌توانند به وبسایت ایمالز به آدرس emalls.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
آریاپی
روکش مارال
نهال گشت
تهران آهن
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز