ماربل شیت چند سال عمر می‌ کند؟

ماربل شیت_کاماپرس
ژیوار

ماربل شیت نوعی سنگ مصنوعی است که در قطعات بزرگ و معمولاً کم ضخامت تولید می‌شود. استفاده اصلی از آن به‌عنوان دیوارپوش است. این صفحات با استفاده از پودر سنگ طبیعی (پودر کلسیم کربنات) و رزین پی‌وی‌سی (نوعی پلاستیک) ساخته می‌شوند و به همین دلیل به آن‌ها مرمر پی‌وی‌سی یا ماربل شیت پی‌وی‌سی هم می‌گویند.

کاماپرس در این گزارش مزایا و معایب استفاده از ماربل شیت را بررسی می‌کند.

مزایای دیوار پوش ماربل شیت

ماربل شیت به‌تازگی بسیار محبوب شده و هرکسی که توان خرید سنگ مرمر طبیعی را ندارد، به سراغ آن می‌رود. به همین دلیل مهم‌ترین مزیت ماربل قیمت پایین‌تر آن نسبت به سنگ طبیعی است.

ماربل شیت_کاماپرس

۱. کیفیت بالا

دریان سفر امید

ماربل شیت‌ها درخشش و کیفیت سنگ طبیعی را ندارند. کیفیت دیوار پوش ماربل شیت نسبت به بسیاری از گزینه‌های دیگر برای پوشاندن دیوارهای سرویس بهداشتی، پذیرایی بهتر است و عمر بالایی دارد. همچنین صفحات ماربل شیت نسبت به خط ‌و خش مقاوم هستند. ماربل شیت به دلیل کیفیت بالایی که دارد، می‌تواند تا ۲۰ سال یا حتی بیشتر عمر کند.

۲. وزن سبک

وزن ماربل شیت از سنگ، چوب و مصالح مشابه بسیار کمتر است و به همین دلیل حمل‌ونقل و نصب آن به‌آسانی و با سرعت‌بالا انجام می‌شود.

۳. انعطاف‌پذیری بالا

ترکیب خاص ماربل شیت باعث انعطاف‌پذیری بالای آن شده و امکان تولید آن در اندازه‌ها و ضخامت‌های متفاوت را ممکن می‌کند. همچنین می‌توان آن‌ها را خم کرد و شکل داد تا برای نصب در فضاهای دارای نقشه خاص آماده شوند.

بیشتر بخوانید:

۴. نصب آسان

نصب دیوار پوش ماربل شیت بسیار آسان است و حتی خودتان هم می‌توانید آن را نصب کنید. بعضی از این شیت‌ها ریل‌ دارند که اتصال آن‌ها به یکدیگر و سایر دیوار پوش‌ها را آسان‌تر می‌کند.

۵. نگهداری و نظافت آسان

با استفاده از آب گرم، صابون و یک دستمال به‌راحتی می‌توان ماربل شیت را تمیز کرد. این شیت‌ها نسبت به کاشی و سنگ بهداشتی‌تر هستند و دیرتر جرم می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود که برای حمام و دستشویی ایده آل باشند.

۶. تنوع طرح و رنگ

ماربل شیت‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند و بعضی از آن‌ها آن‌قدر شفاف هستند که می‌توان پشت آن‌ها را نورپردازی کرد.

۷. امکان تراز کردن سطوح

امکان وجود برجستگی و پستی‌وبلندی در ماربل شیت‌ها بسیار کم است و به همین دلیل با استفاده از آن می‌توان دیوارهای ناهموار و غیرتراز سرویس بهداشتی را صاف کرد.

۸. تعمیر و کندن آسان

اگر روزی خواستید می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را از دیوار بکنید و جابه‌جا کنید. این مزیت هنگام نصب هم وجود دارد، یعنی به‌راحتی می‌توانید این شیت‌ها را روی هر سطحی نصب کنید.

ماربل شیت_کاماپرس

معایب ماربل شیت

۱.لک شدن آسان

باوجود نظافت سریع و آسان، مقاومت آن‌ها در برابر لکه‌ها پایین است و وقتی از رنگ‌های روشن آن در آشپزخانه استفاده می‌شود، این عیب بیشتر خود را نشان می‌دهد.

۲. احتمال لیز خوردن

استفاده از ماربل شیت در کف زمین باعث می‌شود که احتمال لیز خوردن بالا برود. مخصوصاً در سرویس بهداشتی.

۳. مقاومت پایین در برابر نور خورشید

رنگ ماربل شیت در برابر تابش مستقیم نور خورشید تغییر می‌کند و بعد از مدتی رنگ و جلوه سابق را ندارد.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان