لیزینگ یا وام بانکی؟ بهترین روش برای خرید خودرو چیست؟

لیزینگ یا وام بانکی؟ بهترین روش برای خرید خودرو چیست؟
ژیوار

خرید نقدی خودرو در شرایط کنونی تقریبا تبدیل به رؤیای بسیاری از جوانان شده‌است. در راستای مقابله با همین چالش، لیزینگ خودرو و خرید اقساطی آن بسیار رایج شده و مجموعه‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند. راهکار دوم برای خرید آسان خودرو، دریافت وام بانکی است؛ هر یک از این راهکارها مزایا و معایب خاص خودش را دارد و تصمیم‌گیری در این زمینه کاملا شخصی و متناسب با شرایط مالی فرد خواهد بود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط لیزینگ خودرو و مزایای آن نسبت به دریافت وام بانکی برای خرید خودرو خواهد پرداخت.

لیزینگ خودرو چیست؟

لیزینگ خودرو به فرآیندی اطلاق می‌شود که در آن، فرد خریدار متقاضی خرید اقساطی خودرو خواهد بود. در این شیوه خرید، کل مبلغ هنگام عقد قرارداد پرداخت نخواهد شد؛ در واقع انعطاف مالی بیشتری برای خریدار ایجاد می‌شود. خرید اقساطی خودرو نیز با شرایط متفاوتی انجام می‌گیرد. بسیاری از مجموعه‌های فعال در زمینه لیزینگ خودرو، با آماده‌سازی بستر برای جستجوی اینترنتی، گزینه‌های مختلف خرید خودرو صفر و کارکرده را به صورت آنلاین در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. با جستجو در سایت مجموعه مورد نظر، می‌توان بر اساس بودجه و نیاز خود، بهترین گزینه برای لیزینگ را انتخاب کرد.

لیزینگ خودرو چیست؟-کاماپرس

مزایای لیزینگ خودرو نسبت به دریافت وام بانکی

در هر دو شیوه فرد می‌بایست ماهانه مبلغی را به صورت منظم به عنوان قسط پرداخت کند. این بازپرداخت‌ها معمولا در وام بانکی از انعطاف کمتری برخوردار هستند و بانک تعیین‌کننده میزان اقساط و مبلغ آن خواهد بود. اما در بسیاری از مجموعه‌های معتبر لیزینگ خودرو متناسب با شرایط مالی خریدار تنظیم می‌شود؛ در واقع بازپرداخت اقساط در لیزینگ خودرو بین 6 تا 60 ماه خواهد بود. هرچه این بازه زمانی کوتاه‌تر باشد، درصد سود مجموعه لیزینگ خودرو کمتر خواهد بود. هرچند در هر صورت، معمولا نرخ بهره لیزینگ خودرو به مراتب نسبت به دریافت وام بانکی پایین‌تر خواهد بود.

دریان سفر امید

مزایای لیزینگ خودرو نسبت به دریافت وام بانکی-کاماپرس

نکات ضروری برای لیزینگ خودرو

– وضعیت مالکیت خودرو : مزیت دریافت وام بانکی، مالکیت کامل خودرو هنگام عقد قرارداد است. در طرف مقابل، در لیزینگ خودرو باید به این نکته توجه داشت که مالکیت کامل خودرو پس از تسویه حساب و بازپرداخت تمامی اقساط امکان‌پذیر خواهد بود؛ بنابراین در این زمینه بهتر است به مجموعه‌های کاملا معتبر اعتماد کرد.

– بررسی نکات حقوقی حین امضای قرارداد : در هنگام عقد قرارداد برای لیزینگ خودرو، بهتر است به تمام جزئیات حقوقی توجه داشت. شرایط بازپرداخت اقساط، سررسید هر یک از اقساط، نحوه محاسبه نرخ بهره و جریمه‌های احتمالی در صورت دیرکرد، همگی باید در متن قرارداد گنجانده‌شوند.

نکات ضروری برای لیزینگ خودرو-کاماپرس

– انتخاب مجموعه معتبر : برخی از مجموعه‌ها، با دریافت نرخ بهره پایین‌تر، سعی در اغوا خریداران دارند. بهتر است در زمینه انتخاب مجموعه جهت لیزینگ خودرو، به اعتبار، حسن سابقه و تجربه کاربران قبلی دقت داشت. در زمینه لیزینگ خودرو نیز بهتر است پس از تحقیق و بررسی نرخ‌های چند مجموعه، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرد.

– لیزینگ خودرو کارشناسی‌شده : بسیاری از خودروها با قابلیت خرید اقساطی، معمولا کارکرده و دست دوم هستند. در این زمینه بازدید میدانی و بررسی شرایط خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از مجموعه‌ها نیز در این زمینه کارشناسان و متخصصان خود را دارند و با کارشناسی خودرو، شرایط فنی و ظاهری آن را بررسی می‌کنند. لیزینگ خودرو از چنین مجموعه‌هایی مسلما از کلاهبرداری‌های احتمالی در خرید بدون واسطه جلوگیری خواهد کرد.

نکات ضروری برای لیزینگ خودرو-کاماپرس 2-کاماپرس

شرایط لیزینگ خودرو از طریق مجموعه «همراه مکانیک»

لیزینگ خودرو و یا خرید آن از طریق دریافت وام بانکی کاملا به شرایط خریدار بستگی دارد. همراه مکانیک یکی از مجموعه‌های فعال و معتبر در زمینه لیزینگ خودرو، خرید و فروش نقد و اقساطی آن است؛ این مجموعه با بهره‌مندی از دانش و تخصص کارشناسان مجرب، پس از کارشناسی خودروهای صفر و کارکرده و تأیید سلامت فنی و ظاهری، بنا به وضعیت خودرو کارشناسی قیمت را انجام می‌دهد.

برای اطلاع از شرایط لیزینگ انواع خودروهای داخلی و خارجی، می‌توان با مراجعه به سایت مجموعه همراه مکانیک به آدرس www.hamrah-mechanic.com یا تماس با شماره‌های 02167632000 و 02191070700 از خدمات مشاوره آنلاین این مجموعه بهره‌مند شد.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز