لباس دانش آموزان چند؟ گرانی 50 درصدی نسبت به سال قبل

ژیوار

بوی ماه مهر و بوی مدرسه، برای والدین با بوی گرانی و نگرانی همراه شده است.

به گزارش کاماپرس، اکرم عیوض خانی که یکی از اعضای اتحادیه تولید پوشاک ایران است در گفتگویی با خبرگزاری دانشجویان ایارن، از افزایش قیمت 40 تا 50 درصدی لباس فرم مدارس دانش آموزان دبستانی خبر داد.

بنابه اعلام این عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، شروع قیمت روپوش و شلوار پسرانه دبستانی از ۵۵۰ هزار تومان است. مانتو و شلوار دخترانه دبستانی نیز از ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. این قیمت برای ساده‌ترین طرح لباس مدارس است.

لباس‌های لوکس مدارس که عموما کارهای سه تیکه، جین و غیره هستند، تا حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم قیمت دارند.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

چرا دانش‌آموزان نمی توانند از لباس سال قبل استفاده کنند؟

با توجه به اینکه برخی مدارس هر سال طرح لباس فرم خود را تغییر می‌دهند، دانش‌آموزان و والدین ناچار هستند، لباس جدید خریداری کنند. البته برخی مدارس هم تغییر طرح را هر دو یا سه سال یک بار انجام می‌دهند. ناگفته نماند که قرار داشتن دانش‌آموزان در سن رشد و تغییر اندازه جسمی آن‌ها نیز یکی از دلایل لزوم تغییر لباس فرم است.

عیوض خانی در ادامه گفتگو تاکید داشت تقاضای لباس مدارس مانند سال‌های قبل بوده و تغییر خاصی نداشته است. امسال وضعیت تامین مواد اولیه نسبت به سال قبل بهتر بود، چراکه سال گذشته بعد از دو سال کرونا، میزان تقاضا پیش بینی نشده بود و به دلیل تقاضای بالا، حتی تامین کنندگان پارچه از تامین بازار جا زدند و اکثر تولیدکنندگان برای تامین پارچه با مشکل مواجه بودند. با این حال برای سال جاری، پیش‌بینی‌های لازم انجام شد و وضعیت تامین پارچه هم مناسب بود.

تفاوت مدارس دولتی و غیردولتی

طبق اعلام این عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، معمولا آموزش و پرورش برای تامین لباس فرم مدارس دولتی، تامین‌کنندگانی را مشخص می‌کند تا مدارس دولتی با آن‌ها قرارداد ببندند. اما مدارس غیرانتفاعی معمولا خودشان تامین کننده را انتخاب می‌کنند. اما در سال جاری اتحادیه خیاطان در شهریور به این موضوع ورود کرد و از مدارس خواست تامین کننده و قیمت را اعلام کنند. اما اگر قرار است چنین نظارتی صورت گیرد این کار باید قبل از انعقاد قرارداد مدارس با تامین کننده‌ها، حداقل در فصل بهار صورت گیرد.

 

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز