لامبورگینی تمراریو 2025، سرکش، جسور و بی ‌پروا

سرکش، جسور و بی ‌پروا مثل لامبورگینی تمراریو 2025
ژیوار

رویداد جذاب «هفته ماشین مونتـری» که از هفته‌ی گذشته در کالیفرنیا کلید خورده این روزها بر صدر اخبار خودرو قرار گرفته و روزی نیست که خبر رونمایی جدیدترین محصول کمپانی‌های سرشناس خودروسازی از سواحل اقیانوس آرام به سرتاسر جهان مخابره نشود.

لامبورگینی، خودروساز سوپراسپورت ایتالیایی به‌عنوان یکی از مدعوین «هفته ماشین مونتری» در کالیفرنیا حاضر شده و  با معرفی تمراریو (Temerario) رسماً جدیدترین محصول خود را برای بازار خودرو در سال 2025 رونمایی کرده است.

رونمایی مدل جدید لامبورگینی برخلاف بسیاری از محصولات شرکت‌های خودروسازی در این رویداد پیامی مهم نیز همراه خود داشت؛ پیامی که خبر از پایان یک‌دهه‌ای‌ سلطنت مدل قبلی‌اش، اوراکان می‌داد. انتخاب جانشین برای ابرخودروی پرطرفدار لامبورگینی آن‌قدر اتفاقی کنجکاوبرانگیز به‌حساب می‌آمد که وقتی پارچه‌ سیاه روی خودرو پیش‌ چشم مهمانان مدعو به کنار زده شد، حیرت و تمجید کم‌نظیر و تشویق ممتد حاضرین را در پی داشت.

مشخصات فنی لامبورگینی تمراریو 2025

تمراریو به‌وضوح آلترناتیو قدرتمندتری از اوراکان به‌حساب می‌آید؛ این خودروی هیبرید- الکتریکی با سه موتور الکتریکی و تجهیزشده‌اش توسط توربوشارژ 8سیلندر خورجینی، قدرت باورنکردنی‌ 907 اسب‌بخارش را به‌رخ هر رقیبی می‌کشد. موتور قدرقدرت این مدل به‌لطف استفاده‌‌ نوآورانه از مواد سبکی همچون: میله‌های اتصال و پایه‌های انگشتی تیتانیومی کنار میل‌لنگ صاف و سرسیلندرهایی دوتکه و تقویت‌شده، آماده است تا تمام مرزها و محدودیت‌های پیش‌رو را بردارد.

سیستم هیبریدی تمراریو نه‌تنها تقریباً از همان طرح قبلی مدل رووئلتو که سال گذشته‌ میلادی رونمایی شد استفاده کرده که باتری 3.8 کیلووات-ساعت آن را نیز به محصول جدیدش انتقال داده است. با این‌حال، برنامه‌نویسان نرم‌افزاری لامبورگینی البته در طراحی گاو بی‌پروای‌شان تصمیم نگرفته‌اند که تمام تجربه‌های قبل را تکرار کنند؛ به‌همین خاطر با بهره‌گیری از موتورهای الکترونیکی، هندلینگی پیشرفته‌تر را در کنار تاختی کم‌صداتر برای تمراریو طراحی کرده‌اند.

دریان سفر امید

ظرافت‌ در طراحی لامبورگینی تمراریو 2025

طرفداران سینه‌چاک لامبورگینی پس از مواجهه با نخستین تصاویر منتشرشده از رونمایی این خودرو به‌آسانی متوجه تغییرات ظاهری و استقلال خاص این مدل شده‌اند. نمای بیرونی تمراریو صاف‌تر از اوراکان و زاویه‌دارتر از رووئلتو است. به عبارتی دیگر ما با خودرویی کاملاً مستقل که ویژگی‌هایی خاص خود را دارد، روبه‌رو هستیم.

وقتی صحبت از خودرویی به‌نام لامبورگینی می‌شود؛ مفهوم «سرعـت» بیش از هر چیز دیگر در صدر اهمیت قرار می‌گیرد. تمراریو پاسخی‌‌ در امتداد همین توقع است؛ افزایش یک اینچی چرخ‌ها به 20 و 21 اینچ، تلاش مهندسان طراح این خودرو برای بهبود راندن با این ماشین است. گیربکس 8سرعته و دو کلاچ خودرو درصدد هستند دنده‌ را هنگام رانندگی در جاده‌ها با نرم‌ترین حالت ممکن تغییر دهند.

تمراریو یک چالش بی‌بدیل برای رانندگان حرفه‌ای‌ است؛ همان‌ها که آماده رویارویی با دینامیک‌های پیچیده و جسورانه هستند. به‌همین خاطر است که چرخ‌های این مدل همگی از پلیمر تقویت‌شده‌ فیبر- کربن ساخته شده‌اند که دارای وزن کمتری هستند و برای جذب نیروهای طولی و جانبی بهینه شده‌اند. مضاف بر این، جرم‌ دورانی کمتر رینگ نیز باعث افزایش شتاب‌گیری و ترمزگیری و در نتیجه افزایش لذت رانندگی می‌شود.

سرکش، جسور و بی ‌پروا مثل لامبورگینی تمراریو 2025

سرکش، جسور و بی ‌پروا مثل لامبورگینی تمراریو 2025

بیشتر بخوانید:

قیمت‌گذاری لامبورگینی تمراریو 2025

تنها چیزی که همچنان در مورد محصول وعده‌ داده‌ شده‌ لامبورگینی برای سال 2025 میلادی مبهم مانده «قیمت» آن است. وقتی به‌یاد بیاوریم که اوراکان با قیمتی حدوداً 300 هزار دلاری فروش خود را در آمریکا کلید زد، می‌توانیم حدس بزنیم که تمراریو بتواند با رقم‌هایی در حدود 400 یا 500 هزار دلار، در نخستین هفته‌های سال آتی، فروشش در بازارهای جهانی خودرو را کلید بزند.

انتهای پیام

مرتبط با : لامبورگینی
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز