قیمت پراید به زیر ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد؟

ژیوار

با اینکه قیمت پراید در یکی دو روز گذشته حدود ۱ تا ۲ میلیون تومان نسبت به روزهای پایانی سال افزایش داشته است، اما بعضی از فعالان بازار معتقدند قیمت این خودرو پرطرفدار در ماههای آینده ممکن است به زیر ۱۰۰ میلیون تومان هم برسد.

به گزارش کاماپرس، پراید به قول فعالان بازار خودرو همیشه چشم بازار است. پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ دو مدل پرطرفدار هستند که در سال گذشته افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کردند، حتی در اوایل پاییز قیمت پراید ۱۱۱ به حدود ۱۶۰ میلیون تومان هم رسید.

اما بعد از کاهش نرخ دلار و تحولات سیاسی و زمزمه های به نتیجه رسیدن برجام، قیمت این خودرو کم کم وارد روند نزولی شد. در حال حاضر قیمت پراید ۱۱۱ حدود ۱۲۴ تا ۱۲۶ میلیون تومان است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

پراید ۱۳۱ هم با قیمت ۱۰۵ تا ۱۰۶ میلیون تومان معامله می شود. با این اوصاف کارشناسان بازار خودرو پیش بینی می کنند قیمت این دوخودرو پرطرفدار در ماههای آینده ممکن است به زیر ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

دریان سفر امید

کاهش نرخ دلار و ریزش قیمت خودرو

بعضی از کارشناسان بازار خودرو معتقدند قیمت دلار مثل سال گذشته افزایش چندانی ندارد و در ماههای آینده حتی ممکن است این روند نزولی بیشتر به چشم بیاید. قیمت پراید هم همیشه تحت تاثیر دلار بالا و پایین می رود و به احتمال زیاد بعد از کاهش نرخ دلار قیمت این خودرو هم با ریزش قابل توجهی روبرو می شود.

احتمال واردات خودروهای خارجی و کاهش قیمت خودروهای داخلی

طبق گفته دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو احتمال آزادسازی واردات نیزخودرو برای امسال وجود دارد. ورود خودروهای جدید می تواند به بازار خودروهای داخلی شوک اساسی وارد کند و باعث کاهش قیمت خودروهای پرطرفدار خارجی شود.

با این اوصاف بعضی از کارشناسان بازار خودرو معتقدند پیش بینی بازار خودرو برای سال ۱۴۰۰ کمی سخت است. اما آنچه که مسلم است درباره بازار خودرو با توجه به مسائل سیاسی احتمال کاهش قیمت بیشتر از افزایش آن است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز