قیمت پراید روزی 2/5 میلیون ارزان شد!

ژیوار

رئیس صنف نمایشگاه داران خودرو با موثر دانستن مصوبه سازمان حمایت در کاهش قیمت خودروهای داخلی، اظهار کرد: پراید در 10 روز گذشته 25 میلیون تومان ارزان تر شده است.

به گزارش کاماپرس، درست یا غلط، افزایش و کاهش قیمت پراید به عنوان شاخصی برای ثبات و نوسان بازار خودرو تبدیل شده و قیمت این خودروی داخلی، که چندی پیش یکی از مسئولان شرکت سایپا از آن به عنوان ارزان ترین خودرو جهان یاد کرده بود، به شدت توسط مردم رصد می شود.

بعد از افزایش شدید قیمت پراید که تکانه هایی در راس وزارت صنعت نیز ایجاد کرد تحولاتی در حوزه قیمت گذاری و فروش و پیش فروش خودرو ایجاد شد که برخی از کارشناسان این تحولات را دستوری کردن بازار خودرو قلمداد کرده و از بی تاثیر بودن آنها سخن گفتند. در مقابل بودند کارشناسانی که به موثر بودن این تصمیمات و دخالت کنترلی دولت در بازار خودرو سخن می گفتند.

قیمت پراید از 90 میلیون به 65 میلیون رسید

اکنون یکی از فعالان شناخته شده بازار خودرو از برنامه های کنترلی دولت در بازار خودرو حمایت کرده و آنها را موثر دانسته است.

دریان سفر امید

بنا به اعلام «نود اقتصادی»، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در این خصوصیی اظهار داشته است: با نظارت جدی سازمان حمایت از مصرف کنندگان که از ۲۰ اردیبهشت اعمال شده است، قیمت پراید از ۹۰ میلیون به ۶۵ میلیون رسیده در حالی که هیچ عرضه ای هم طی ۱۰ روز اتفاق نیفتاده است. بنابراین با اجرای مصوبه سازمان حمایت بلافاصله با ریزش قیمت ها مواجه خواهیم شد.

شایان ذکر است بعد از ورود همه جانبه دولت به بازار خودرو، قیمت های کارخانه ای محصولات دو شرکت ایران خودرو و سایپا به ترتیب حدود 10 و 21 درصد افزایش یافت و نگهداری از خودرو بدون پلاک در پارکینگ های شخصی احتکار محسوب شد.

انتهای پیام

 

مرتبط با : ایران خودروسایپا
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان