قیمت ورق روغنی و کاربردهای آن در صنعت

ورق روغنی
ژیوار

ورق روغنی یکی از ورق‌های پرکاربرد در صنایع مختلف است و علاوه بر کاربردهای صنعتی به عنوان ماده اولیه بسیاری دیگر از تولیدکنندگان مقاطع فولادی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر همین اساس قیمت ورق روغنی می‌تواند تاثیر زیادی روی قیمت تمام شده بسیاری دیگر از مقاطع فولادی داشته باشد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی کاربردهای این نوع از ورق در صنعت و نحوه محاسبه قیمت ورق روغنی پرداخته است.

ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی که به آن ورق سرد نیز گفته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین ورق‌های فولادی موجود در بازار است. نامگذاری این ورق به دلیل روش تولید آن است. ورق روغنی یا ورق سرد به روش نورد سرد تولید می‌شود. همچنین این نوع از ورق به دلیل شکل ظاهری به عنوان ورق روغنی نیز مشهور شده است.

از جمله ویژگی‌های ورق روغنی می‌توان به قابلیت کشش و استقامت بالای این ورق اشاره کرد. از سوی دیگر، ورق روغنی دارای سطح صیقلی و یک دستی است که آن را برای بسیاری از کاربردها ایده‌آل کرده است. همچنین ورق روغنی را به عنوان یکی از بهترین ورق‌ها در زمینه انعطاف و شکل‌پذیری بالا می‌دانند.

کاربردهای ورق روغنی در صنعت

بیشترین کاربرد ورق روغنی در صنایع لوازم خانگی است. در بیشتر لوازم خانگی از جمله اجاق گاز، یخچال، فریزر، مایکروویو، ظرف شویی و لباسشویی از این نوع ورق استفاده می‌شود. به همین دلیل قیمت ورق روغنی می‌تواند روی قیمت نهایی لوازم خانگی تاثیر به سزایی داشته باشد. همچنین سطح صیقلی و صاف ورق روغنی باعث شده است که در صنایع دکوراتیو مانند تولید‌کننده‌های مبلمان، کابینت و لوازم روشنایی نیز طرفداران زیادی داشته باشد.

دریان سفر امید

خودروسازی از دیگر مشتریان عمده ورق روغنی است. در ساخت بدنه خودروها معمولا از این نوع ورق استفاده می‌شود. این ورق قابلیت بالایی در مقاومت در برابر ضربات مانند تصادف دارد. همچنین در قسمت‌هایی مانند اگزوز نیز از این نوع ورق استفاده می‌شود. علاوه بر خودروسازی، در ساخت تابلوهای تبلیغاتی، ماشین آلات کشاورزی و مخازن آب و سوخت نیز از ورق روغنی استفاده می‌شود.

ورق روغنی به عنوان ماده اولیه صنایع فولادی

صنایع فولادی نیز استفاده کننده عمده ورق روغنی هستند. برای نمونه ورق روغنی ماده اولیه تولید ورق گالوانیزه است و شرکت‌های تولید کننده ورق گالوانیزه، عملیات گالوانیزه کردن را روی ورق روغنی انجام می‌دهند.

علاوه بر این از ورق روغنی در تولید برخی از انواع میلگرد، پروفیل، لوله، قوطی و تسمه فولادی نیز استفاده می‌شود. این مقاطع فولادی خود مواد اولیه مورد نیاز در بخش‌های مختلف صنعتی هستند و به همین دلیل نوسان قیمت ورق روغنی می‌تواند روی قیمت تمام شده این مقاطع فولادی تاثیر گذاشته و در نهایت تاثیر آن در قیمت فروش وسایل تولید شده در صنایع مختلف و همچنین قیمت تمام شده هر متر مربع ساخت و ساز نیز نمایان شود.

تولید کننده‌های اصلی ورق روغنی

شرکت‌های مختلف و بزرگی در ایران در حال تولید ورق روغنی و عرضه آن به بازار هستند. هر یک از این شرکت‌ها بر اساس روش تولید و کیفیت محصول، قیمت ورق روغنی را به صورت خاصی محاسبه و به صورت روزانه ارائه می‌کنند.

از مهم‌ترین شرکت‌های تولید کننده ورق روغنی در ایران می‌توان به شرکت فولاد مبارکه، شرکت هفت الماس و فولاد غرب اشاره کرد.

ورق روغنی

عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

نرخ ارز و نوسانات قیمت جهانی فولاد از اصلی‌ترین پارامترهای تعیین قیمت ورق روغنی است. این نوع از نوسانات می‌تواند روی قیمت روزانه این محصول تاثیر داشته باشد. همچنین فرآیند تولید هر شرکت می‌تواند متفاوت باشد و هزینه نهایی بر اساس فرآیند تولید محاسبه می‌شود.
عرضه و تقاضا نیز در ورق فولادی به عنوان یکی از ورق‌های پرتقاضا باعث نوسان قیمتی می‌شود. اگرچه این روزها در بورس کالا نیز شاهد عرضه محصولات فولادی هستیم اما بازار عرضه و تقاضا اصلی‌ترین عامل قیمت‌گذاری این محصول است.

خرید ورق روغنی از سایت «آهن رویال»

«آهن رویال» به منظور برطرف کردن یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنایع وابسته به فولاد و به منظور تامین انواع مقاطع فولادی مورد نیاز صنایع، فعالیت خود را به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه کنسرسیوم شرکت‌های سهامی گروه رویال آغاز کرده است. تامین تمام مقاطع فولادی به صورت سریع و آسان، ارائه قیمت روز محصولات و مشاوره رایگان برای صاحبان صنایع از جمله خدمات آهن رویال محسوب می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از خدمات آنلاین آهن رویال می‌توانند به سایت ahanroyal.com مراجعه و یا با شماره تلفن 02143000679 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن رویال
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان