قیمت ورق آهن بیشتر است یا ورق آلیاژی؟

ورق آلیاژی
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ورق آلیاژی، یکی از انواع ورق فولادی بوده که دارای ترکیب شیمیایی متفاوت از ورق آهنی یا ورق سیاه است. این ورق از ترکیب عناصر مختلف آلیاژ ساخته شده و دارای مقاومت و استحکام بالایی است.  قیمت ورق آلیاژی فولادی به علت داشتن عناصر آلیاژی از قیمت ورق آهن بیشتر است. در مقابل، ورق آهنی، یکی از پر مصرف‌‌ترین محصولات فولادی بوده که در آلیاژها، ابعاد و ضخامت‌های مختلف در بازار موجود است. قیمت ورق آهنی تحت تاثیر جنس ورق، ضخامت، کارخانه تولیدکننده و نحوه تولید متفاوت خواهد بود. 

کاماپرس در این گزارش به بررسی عوامل موثر بر افزایش قیمت ورق آهن و ورق آلیاژی و همچنین تفاوت قیمت آهن و فولاد ‌پرداخته است.

عوامل موثر بر افزایش قیمت ورق آلیاژی

ورق آلیاژی موجود در بازار یا جزو تولیدات داخلی است یا وارداتی و به همین دلیل قیمت ورق آلیاژ ایرانی و وارداتی متفاوت است. قیمت جهانی سنگ آهن به عنوان ماده اولیه ورق آلیاژی، اثر مستقیمی بر هر دو نوع تولیدی و وارداتی این ورق می­گذارد. نرخ دلار نیز عامل بسیار مهمی است که قیمت ورق آلیاژی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ به طوری که با تغییر نرخ دلار، قیمت مواد اولیه هم تغییر می‌کند. واردات محصولات هم تحت تاثیر نرخ دلار قرار می‌گیرد؛ چراکه در صورت تحریم و مشکلات اقتصادی در جهان، واردات با مشکل مواجه و قیمت ورق آلیاژی در داخل کشور به علت نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، دستخوش تغییراتی می‌شود. نوع ورق آلیاژی نیز عامل دیگری است که قیمت آن را تعیین می‌کند؛ چراکه عناصر مورد استفاده در هر ورق متفاوت است.

ورق آلیاژی

عوامل موثر بر افزایش قیمت ورق آهن

از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ورق آهن می‌توان به ابعاد شامل ضخامت، طول و عرض، برند تولید ورق، وزن، نوسانات نرخ ارز، روش تولید و نوسانات بازار بورس اشاره کرد. تاثیر هر کدام از عوامل ذکر شده بر قیمت ورق آهن با توجه به نوع ورق، آلیاژ آن و تولید داخلی یا وارداتی بودن آن متفاوت است. تحت تاثیر این عوامل همواره بازار آهن در حال تجربه نوساناتی است که ممکن است در زمان‌های مختلف قیمت ورق آهن را کم یا زیاد کند؛ بنابراین در بسیاری مواقع، قیمت ورق آهن با روزهای قبل و بعد آن یکسان نخواهد بود؛ به همین خاطر صنایع مصرف‌کننده ورق آهن، استعلام قیمت ورق آهن را روزانه در دستور کار خود قرار می‌دهند تا در بهترین زمان اقدام به خرید آن کنند.

ورق آلیاژی گران‌تر است یا ورق آهن؟

به طور کلی فولاد گران‌تر از آهن است و در نتیجه قیمت ورق آلیاژی نیز از قیمت ورق آهن بیشتر خواهد بود. تفاوت اصلی بین آهن و فولاد در فلز بودن آهن و آلیاژ بودن فولاد است. آهن عنصر فلزی است که به طور طبیعی روی زمین وجود دارد، اما در مقابل، فولاد، آلیاژ ساخت دست بشر بوده که از ترکیب آهن و کربن به دست می­آید.

ورق آلیاژی

اطلاع از آخرین قیمت ورق آهن و ورق آلیاژی با «آیرومارت»

آیرومارت با اتکا به پشتوانه سخت‌افزاری خود مانند انباری به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با سالن سرپوشیده و با به کارگیری جدیدترین روش‌های اقتصادی و ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور، فضای امنی را در بازار فولاد برای مصرف کنندگان خود ایجاد کرده است؛ به طوریکه قادر به ارائه‌ خدمات مختلفی مانند تأمیـن انواع محصولات فولادی و فلزی، مشـاوره فنـی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بازاریابی محصولات مرتبط و آموزش نیروی انسانی متخصص است.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانند به وبسایت iromart.com  مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
آهن رویال
روکش مارال
رایانه کمک
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز