قیمت نفت صعودی شد

ژیوار

به دنبال تصمیم سیاست پولی غیرمنتظره چین در جهت تقویت روند احیای اقتصادی، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا افزایش یافت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، بررسی بازار نشان می‌دهد که بهای معاملات نفت برنت با ۰.۱ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسیده است. همچنین بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۵۷ سنت به ازای هر بشکه رسید. این در حالی است که معاملات نفت برنت در شب گذشته با۶۰ سنت کاهش و شاخص نفت آمریکا با ۶۸ سنت کاهش بسته شده بود.

به نقل از ایسنا، قیمت نفت زمانی بالا رفت که بانک مرکزی چین نرخ بهره تسهیلات وام ۴۰۱ میلیارد یوان را برای برخی موسسات مالی تا ۱۵ واحد کاهش داد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

در این میان اگرچه آمار اقتصاد کلان چین وضعیت خوبی ندارد، اما این ضعف اثری در اشتهای این کشور برای نفت نداشته است. به عبارتی تولید پالایشگاهی چین در ماه ژوییه، ۱۷.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و طی آن پالایشگاه‌ها سطح تولید خود را برای تامین تقاضای داخلی و  سود صادرات، ارتقا داده‌اند.

البته آمار مربوط به رشد سریع اقتصاد چین در آوریل تا ژوئن و به دنبال آن جبران حدودی کندی احیای تقاضای مصرفی در دوران پساکرونا، علت دیگری برای رشد قیمت‌های نفت بود.

همچنین آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که تولید نفت و گاز طبیعی شیل آمریکا طی سپتامبر برای دومین ماه متوالی کاهش داشته و به پایین‌ترین سطح خود از ماه می رسیده است. در این میان به گزارش رویترز، کاهش تولید نفت آمریکا ممکن است محدودیت عرضه جهانی نفت را تشدید کند.

انتهای پیام

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “قیمت نفت صعودی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز