قیمت طلا و سکه روز 25 خرداد 1401/ بازار به ثبات رسید

قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افت 7 هزار تومانی نسبت به روز گذشته، در محدوده یک میلیون و 437 هزار و 800 تومان قرار گرفت. نرخ سکه هم در مقایسه با دیروز 388 هزار تومان کم شد و به مرز 15 میلیون و 147 هزار تومانی رسید. بازار طلا و سکه هفته گذشته نوسان زیادی داشت، اما با کاهش نرخ ارز از دو روز پیش، به ثبات نسبی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اهرم‌های حمایتی قیمت سکه و طلا، نرخ دلار و اونس هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد فلزات گرانبهای داخلی از تغییرات قیمتی دلار پیروی می‌کنند و رشد نرخ اونس روی آن‌ها اثر چندانی ندارد. امروز نرخ اونس در مقایسه با روز گذشته 8.2 درصد بالا رفت و به مرز هزار و 821 دلاری رسید. با توجه به شرایط کنونی، در صورتی که نرخ سکه بتواند در محدوده 15 میلیون و 200 هزار تومانی باقی بماند، مجددا امکان رشد قیمتی آن وجود دارد. اگر قیمت سکه این مرز را از دست بدهد، احتمالا تا محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومانی کاهش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است امروز قیمت نیم سکه نسبت به دیروز 2.3 کم شد و به مرز 8 میلیون و 750 هزار تومانی رسید. ربع سکه نیز با افت قیمتی 2.8 درصدی در نسبت روز قبل، 5 میلیون و 740 هزار تومان شد. البته سکه گرمی در نرخ 3 میلیون 250 هزار تومان ثابت ماند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران، در 10 روز گذشته تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه بالا رفت. علت عمده این موضوع هم نوسانات و افزایش نرخ دلار در بازارهای داخلی و به تبع افزایش قیمت طلا و سکه بود. اما وضعیت کنونی بازار طلا و سکه اندکی آرام شده است. بذرافشان بیان کرده که خیلی از مردم به صورت هیجانی وارد بازار شدند و تقاضا را بالا بردند.

اطلاعات عمومی:

صندوق سرمایه گذاری طلا چیست؟

افرادی که قصد سرمایه گذاری در بازار بورس را دارند، می‌توانند روی صندوق‌های طلا فکر کنند. صندوق‌های طلا، صندوق‌هایی هستند که وجه‌های دریافتی سرمایه گذاران را در اوراق مبتنی بر سکه و طلا سرمایه گذاری می‌کنند. بازدهی این صندوق‌ها به سکه طلا نزدیک است و معامله‌های این واحدها معاف از مالیات هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز