قیمت طلا و سکه روز 2 مرداد 1401/ نرخ اونس پرواز می کند؟

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دیروز با کاهش 2 هزار و 700 تومانی مواجه شد و به مرز 1 میلیون و 334 هزار و 600 تومان رسید. نرخ سکه با افت 0.3 درصدی در مقایسه با روز گذشته، در محدوده 14 میلیون و 943 هزار تومان قرار گرفت. نرخ اونس نیز مانند فلزات گرانبهای داخلی با افت 0.2 درصدی مواجه شد و به مرز هزار و 727 دلاری رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه نرخ اونس پیوسته در حال کاهش است اما احساسات در بازار طلا به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کرده و کارشناسان انتظار دارند نرخ این فلز گرانبها در روزهای آینده صعودی شود. در واقع تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که ممکن است ارزش فعلی دلار به زودی سقوط کند و مجددا طلا پناهگاه امن سرمایه گذاران شود. هم اکنون با توجه به قیمت پایین اونس، مشتریان می‌توانند مقدار بیشتری از این فلزگرانبها را برای سرمایه گذاری بخرند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نرخ اونس یا دلار؛ کدام یک روی فلزات گرانبهای داخلی موثر است؟

نزول نرخ دلار و اونس هر دو روی بازار فلزات گرانبهای داخلی موثر بوده و قیمت طلا و سکه را نزولی کرده است. با این حال بازار فلزات گرانبها به نرخ دلار توجه ویژه‌ای دارد. در صورتی که امروز مانند روز قبل، نرخ دلار صعودی شود و به مرزهای جدید قیمتی برسد، احتمالا معامله گران بیشتری در بازار طلا و سکه حاضر خواهند شد.

امروز نرخ نیم سکه برخلاف سکه تمام رفتار کرد و با رشد 0.6 درصدی نسبت به روز قبل، در محدوده 8 میلیون و 250 هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه بدون تغییر در سطح 5 میلیون و 200 هزار تومانی باقی ماند. اما قیمت سکه گرمی در مقایسه با دیروز 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و 3 میلیون و 50 هزار تومان شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز