قیمت طلا روز 1 مرداد 1401/ نرخ سکه در یک قدمی مرز 15 میلیونی

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با رشد 8 هزار و 700 تومانی نسبت به دو روز قبل، 1 میلیون و 362 هزار و 300 تومان شد. نرخ سکه در مقایسه با پنج شنبه پیش 0.7 درصد بالاتر رفت و در محدوده 14 میلیون و 990 هزار تومانی توقف کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این رشد قیمتی فلزات گرانبهای داخلی تحت تاثیر قیمت دلار بوده و اصلا به جهت نرخ اونس توجهی نداشته است. هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز قبل 3.4 درصد دیگر کم شده و در محدوده هزار و 727 دلاری قرار دارد. به نظر با اوج گیری تورم و نگرانی سرمایه گذاران درباره رکود اقتصادی آمریکا، بار دیگر شاخص ارزش دلار بالا رفته و باعث کاهش نرخ اونس شده است. قبلا کارشناسان هشدار داده بودند در صورت خطر رکود قریب الوقوع در اقتصاد آمریکا، بار دیگر شاخص دلار بالا خواهد رفت و این موضوع باعث حرکت سرمایه گذاران به سمت بازار ارز خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نرخ سکه به کجا می‌رسد؟

در حال حاضر نرخ سکه توانسته خود را بالای محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومانی حفظ کند و از کاهش بیشتر نجات دهد. هم اکنون قیمت نیم سکه نسبت به دو روز گذشته 1.2 درصد بیشتر شده و به مرز 8 میلیون و 200 هزار تومانی رسیده است. نرخ ربع سکه نیز در مقایسه با پنج شنبه قبل 1.9 درصد بالا رفته و در محدوده 5 میلیون و 200 هزار تومانی قرار دارد. قیمت سکه گرمی با رشد 0.7 درصدی نسبت به دو روز گذشته، 3 میلیون و 70 هزار تومان معامله شد.

اگر به هر دلیلی قیمت سکه کاهش پیدا کند و مرز 14 میلیون و 800 هزار تومانی را بشکند، احتمالا تا مرز 14 میلیون و 500 هزار تومانی عقب نشینی خواهد داشت. هم اکنون قیمت سکه بیشتر از هر عاملی به نرخ دلار توجه دارد و هر تغییری در قیمت این ارز روی ارزش معاملاتی این فلزگرانبها تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز