قیمت طلا روز 30 تیر 1401/ نرخ سکه ثابت شد

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به روز گذشته 7 هزار و 400 تومان کم شد و به مرز 1 میلیون و 343 هزار و 200 تومان رسید. اما امروز قیمت سکه تغییری نداشت و در همان محدوده 14 میلیون و 815 هزار تومانی معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به عدم تغییر نرخ دلار و کاهش مجدد قیمت اونس، انتظار می‌رفت ارزش فلزات گرانبهای بازار داخلی کاهشی شود. امروز نرخ اونس با افت 1.01 درصدی نسبت به روز گذشته به پایین‌ترین قیمت 11 ماه پیش رسید. برخی کارشناسان معتقدند که نزول قیمت اونس به این زودی‌ها تمام نخواهد شد و همچنان ادامه خواهد داشت. با اینکه نرخ اونس می‌توانست در مسیر بهبود قرار بگیرد، اما هیچ نشانه‌ای از رشد نشان نداد و در مدار نزولی قرار گرفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

آیا نرخ سکه افزایشی می‌شود؟

تمامی موارد ذکر شده بر قیمت طلا و سکه موثر بود. در حال حاضر نرخ نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز گذشته در محدوده 8 میلیون و 150 هزار تومانی معامله می‌شود. قیمت ربع سکه نیز تغییری نداشته و در همان محدوده 5 میلیون و 150 هزار تومانی متوقف شده است. اما نرخ سکه گرمی در مقایسه با دیروز 0.3 درصد کم شده و در مرز 3 میلیون و 60 هزار تومانی قرار دارد.

برخی تحلیلگران بازار سکه معتقدند هنوز هم فعالان این بازار به آینده دلار خوش بین هستند، اما با توجه به ثبات نرخ دلار چندان در بازار حضور ندارند. در واقع قرار گرفتن نرخ دلار در یک محدوده مشخص باعث شده تا بازیگران سکه ریسکی عمل نکنند. ضمنا اکنون ارزش ذاتی سکه پایین مرز 12 میلیون و 700 هزار تومانی قرار دارد و حباب این فلز گرانبها بیشتر از 17 درصد شده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز