قیمت طلا و سکه خلاف جهت نرخ دلار حرکت کرد

لست سکند

امروز قیمت طلا و سکه برخلاف کاهش اندک نرخ دلار، افزایش پیدا کرد. نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 5 هزار و 800 تومان زیاد شد و به مرز یک میلیون و 292 هزار و 200 تومانی رسید. قیمت سکه هم در مقایسه با روز قبل 0.3 درصد افزایش پیدا کرد و در محدوده 13 میلیون و 80 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، علت رشد قیمتی فلزات گرانبها در بازار ایران احتمالا به افزایش نرخ اونس باز می‌گردد. در حال حاضر نرخ اونس نسبت به سه روز قبل 0.06 درصد بالا رفته و در مرز هزار و 809 دلاری قرار گرفته است. در شرایط کنونی ارزش ذاتی سکه در مرز 12 میلیون و 700 هزار تومانی قرار دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اگر امروز بار دیگر نرخ سکه تحت تاثیر قیمت دلار قرار بگیرد و نزولی شود، احتمالا با فرض دو درصد حباب بین ارزش اسمی و ذاتی، در محدوده 12 میلیون و 900 هزار تومانی ثابت شود. به نظر کارشناسان، سکه در صورتی افت قیمتی زیادی پیدا خواهد کرد که نرخ دلار به پایین محدوده 29 هزار و 800 تومانی برسد.

اونس در تعطیلات هم رشد قیمتی دارد

با وجود تعطیلات کریسمس قیمت اونس همچنان در مسیر افزایشی قرار دارد و پیش بینی‌ها درباره آینده این فلز گرانبها صعودی است. تحلیلگران وال استریت عنوان کرده‌اند که احتمالا طلا یک رشد قیمتی خوبی را در پیش خواهد داشت. با این وجود طی دو هفته آتی نوسانات زیادی در حجم معاملات کم روی خواهد داد. در حال حاضر بیشتر شرکت‌ها خریدهای خود را برای تعطیلات بسته‌اند.

در هفته جاری 13 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند و 69 درصد نسبت به تداوم روند صعودی قیمت این فلز گرانبها نظر مثبت داشتند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز