اونس و دلار باز هم نرخ طلا و سکه را بالا بردند

امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار با رشد 0.68 درصدی در مقایسه با دیروز به مرز یک میلیون و 308 هزار و 500 تومان رسید. همچنین قیمت سکه امامی هم نسبت به روز قبل 0.26 درصد بالا رفت و به محدوده 13 میلیون و 255 هزار تومانی رسید. نوسانات اندک سکه به قیمت دلار وابسته است و تحت تاثیر آن تغییر پیدا می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انتظارات افزایشی درباره نرخ سکه تا زمانی که این فلز گرانبها بالای محدوده 13 میلیون تومانی باشد همچنان ادامه دارد. به گفته تحلیلگران فنی بازار طلا و سکه، در صورتی که نرخ سکه بتواند از مرز مقاومتی 13 میلیون و 200 هزار تومانی عبور کند، انتظارات افزایشی قوت بیشتری گرفته و خریداران تازه‌ای وارد بازار می‌شوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

وضعیت مبهم اونس

البته رشد نرخ اونس هم در افزایش قیمت طلا و سکه بی‌تاثیر نبوده است. در حال حاضر نرخ اونس نسبت به روز گذشته 0.5 درصد بالا رفته و در محدوده هزار و 807 دلاری قرار دارد. نرخ هزار و 800 دلاری برای اونس مهم بود و عبور این فلز گرانبها از محدود قیمتی یاد شده روی انتظارات افزایشی بازار داخلی فلزات گرانبها موثر خواهد بود.

مهم‌ترین عاملی که از رشد نرخ طلا جهانی حمایت کرد مربوط به کاهش ارزش شاخص دلار بود. ضمن اینکه نگرانی درباره شیوع گسترده سویه جدید کرونا افزایش پیدا کرده و این عامل هم روی نرخ اونس اثر به‌سزایی داشت.

با وجود رشد نرخ اونس، به دلیل پایین بودن حجم معاملات در بازار به خاطر روزهای پایانی سال 2021 میلادی، انتظار می‌رود همچنان نوسانات زیادی در بازار طلا اتفاق بیفتد. از دیدگاه فنی، اگر طلا از مرز هزار و 804 دلاری بتواند عبور کند، مقاومت بعدی آن در محدوده هزار و 815 دلاری است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز