رشد جزئی قیمت طلا و سکه

لست سکند

طلا و سکه امروز تحت تاثیر رشد جزئی نرخ دلار، مقداری رشد قیمتی داشتند. امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 0.1 درصد بالا رفت و به محدوده یک میلیون و 301 هزار و 200 تومانی رسید. قیمت سکه هم نسبت به روز گذشته 35 هزار تومان رشد پیدا کرد و در محدوده 13 میلیون و 270 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تحلیلگران فنی بازار طلا معتقدند که اگر سکه بالای مرز 13 میلیون و 200 هزار تومانی قرار بگیرد، احتمال ورود خریداران جدید بالا خواهد رفت و نرخ این فلز گرانبها به سمت مرز 13 میلیون و 500 هزار تومانی حرکت خواهد کرد. در صورتی هم که نرخ سکه در اولین روز زمستان سال جاری، مرز حمایتی مهم 12 میلیون و 200 هزار تومانی را از دست بدهد، فروشندگان این بازار زیاد خواهند شد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

معاملات کم اونس در پایان سال 2021

نرخ اونس هم در رشد قیمتی سکه موثر است. اگر قیمت این فلز گرانبها در محدوده هزار و 800 دلاری تثبیت شود، احتمال ادامه رشد نرخ سکه وجود دارد. در حال حاضر نرخ اونس نسبت به دیروز 0.02 درصد کاهش پیدا کرده و به مرز هزار و 786 دلاری رسیده است.

تحلیلگران بازار طلا اعلام کرده‌اند معاملات پایان سال احتمالا در بازارهای گسترده به خصوص طلا اندک خواهند ماند و این فلز گرانبها سال 2021 را در بازه معاملاتی کوچکی به پایان می‌برد. شاید علت این موضوع به تبدیل شدن اُمیکرون به سویه قالب ویروس کرونا باز می‌گردد. در واقع هنوز مشخصات این ویروس و سایر مثال مرتبط با آن مشخص نشده و به همین علت سرمایه گذاران درباره تصمیم گیری سردرگم هستند. چون این موضوع برای تعیین روند قیمتی اونس و دیگر بازارهای مالی و همچنین تصمیم گیری سرمایه گذاران مهم است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز