نوسانات مداوم قیمت طلا و سکه به چه دلیل است؟

لست سکند

قیمت طلا و سکه طی روز جاری همزمان با رشد نرخ دلار، افزایش پیدا کرد. در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 2 هزار تومانی نسبت به روز گذشته، یک میلیون و 287 هزار و 500 تومان شد. قیمت سکه امامی هم در مقایسه با دیروز 0.72 درصد بالا رفت و به مرز 13 میلیون و 190 هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، نرخ سکه از مدت‌ها پیش همبستگی شدیدی با نرخ دلار پیدا کرده و با هر نوع نوسانی در قیمت این ارز خارجی، بلافاصله واکنش نشان می‌دهد. بنابراین با توجه به این موضوع در صورتی که نرخ دلار بار دیگر رشد پیدا کند، نرخ سکه هم روند صعودی خواهد گرفت. اما اگر قیمت این ارز خارجی از مرز 30 هزار تومانی عقب نشینی کند، زمینه برای افت نرخ دلار به کانال پایین قیمتی فراهم خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

کارشناسان بازار طلا و سکه معتقدند که نمی‌توان چشم انداز روشنی درباره قیمت این فلزات گرانبها داشت. اخبار متنوع درباره مذاکرات وین، تصمیمات اقتصادی دولت و… باعث شده تا وضعیت بازار طلا مانند هر بخش دیگری شکننده باشد.

اونس به تعطیلات می‌رود؟

نرخ اونس امروز 0.16 درصد رشد پیدا کرد و به مرز هزار و 797 دلاری رسید. دیروز این فلز گرانبها حتی به محدوده هزار و 800 دلاری هم دست پیدا کرد اما در پایان معاملات باز هم در همان کانال هزار و 700 دلاری تثبیت شد. مطالعات فنی بیان کننده این است که نرخ اونس در مرز هزار و 815 دلاری مقاومت بسیار شدیدی دارد. این نقطه بالاترین قیمت طلا در یک هفته اخیر بوده که نرخ اونس پس از برخورد با آن یک روند اصلاحی داشته و به پایین کانال هزار و 800 دلاری رسیده است. پیش بینی می‌شود قیمت اونس در روزهای تعطیلات سال نو هم کاهش داشته باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز