روند کاهشی در بازار طلا

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افت 0.61 درصدی نسبت به روز قبل، در محدوده یک میلیون و 282 هزار و 900 تومانی قرار گرفت. قیمت سکه هم در مقایسه با دیروز 0.65 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 13 میلیون و 30 هزار تومانی رسید. قیمت سکه به شدت روی نرخ دلار حساس است و با هر تغییر قیمتی این ارز خارجی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته کاهشی شد که یک سیگنال برای افت قیمت امروز بود. در حال حاضر نرخ این فلز گرانبها به شدت به دلار 30 هزار تومانی توجه دارد. اگر دلار مرز قیمتی 30 هزار تومانی را از دست بدهد، نرخ سکه به سرعت کاهشی خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

از دیدگاه فنی، محدوده قیمتی 12 میلیون و 800 هزار تومانی برای سکه بسیار مهم است. در صورتی که نرخ سکه از این مرز قیمتی پایین‌تر برود، سرعت نزول این فلز گرانبها افزایش پیدا خواهد کرد. هم اکنون نگاه طرف‌های کاهشی بازار به کانال 13 میلیونی و مهم‌تر از آن نرخ 12 میلیون و 800 هزار تومانی است.

اونس هم دچار کاهش قیمت شد

قیمت اونس هم نسبت به دو روز گذشته کاهش قیمت 0.33 درصدی پیدا کرده و به مرز هزار و 799 دلار رسیده است. به نظر کارشناسان بازار طلا، قرار داشتن این فلز گرانبها در مرز قیمتی هزار و 799 دلاری به این معناست که اونس طلا با مقاومت هزار و 800 دلاری درگیر است و برای صعود آسان‌تر باید این محدوده قیمتی را پشت سر بگذارد.

افزایش تورم آمریکا در سال آینده قطعی است و این اتفاق خوبی برای نرخ طلا محسوب می‌شود. اما با افزایش نرخ بهره، شرایط برای رشد قیمتی اونس دشوار خواهد بود. با این حال امیدواری‌ها درباره رشد نرخ اونس بالا رفته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز