افت نرخ سکه و رشد قیمت طلا ؛ نگاه کلی به وضعیت بازار داخلی

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز نسبت به دو روز قبل با رشد 4 هزار و 600 تومانی مواجه شد و به مرز یک میلیون و 303 هزار و 700 تومان رسید. اما قیمت سکه در مقایسه با دو روز گذشته 0.6 درصد کم شد و در محدوده 13 میلیون و 185 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر نرخ سکه به شدت تحت تاثیر قیمت دلار قرار دارد. تحلیلگران فنی بازار طلا معتقدند در صورتی که نرخ دلار بالای محدوده 30 هزار و 200 تومانی تثبیت شود، قیمت سکه امامی به راحتی در بالای مرز 13 میلیون و 200 هزار تومانی قرار می‌گیرد و احتمالا به سمت محدوده 13 میلیون و 300 هزار تومانی حرکت خواهد کرد. اما در شرایطی که نرخ دلار به کانال پایین 30 هزار تومانی برسد، سقوط نرخ سکه هم محدوده 13 میلیون تومانی را از دست می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

نوسانات اونس طلا

نرخ اونس هم امروز نسبت به روز گذشته 6.09 درصد کم شد و در محدوده هزار و 799 دلاری قرار گرفت. روز گذشته این فلز گرانبها توانست از محدوده هزار و 800 دلاری مجددا عبور کند و موج جدیدی از خوش بینی‌ها را در کوتاه مدت به وجود آورد. از نظر بعضی تحلیلگران، بازار طلا در چند هفته گذشته تاب آوری خوبی از خود نشان داده است. زیرا قیمت این فلز گرانبها موفق شد تا حمایت بالای هزار و 750 دلاری را در آستانه تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا حفظ کند.

البته در این میان برخی از تحلیلگران هم چندان نسبت به رشد قیمت طلا در کوتاه مدت امیدوار نیستند و معتقدند رشد قیمتی این فلز گرانبها به زودی متوقف خواهد شد. دیوید میدن، تحلیلگر بازار در شرکت اکوئیتی کپیتال، عنوان کرده که همچنان پتانسیل دلار در کوتاه مدت قوی‌تر است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز