قیمت طلا منفجر شد

ژیوار

روز گذشته بازار ارز و سکه برای دومین روز متوالی با کاهش قیمت همراه بود و نرخ سکه وارد کانال ۴۲ میلیون تومان شد. دلار نیز به نرخ قبل از ترور اسماعیل هنیه در تهران بازگشت. به عقیده کارشناسان، همچنان سایه جنگ بر بازار داخلی وجود دارد و با بالا رفتن تنش‌ها در منطقه، قیمت‌ها ممکن است دوباره افزایش یابند. اما در صورت آرامش در روزهای آینده، قیمت‌ها همچنان می‌توانند در مسیر نزولی قرار بگیرند.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار هرات که به 61 هزار تومان رسیده بود، در مرز حمایت ۵۹ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. با ورود نرخ دلار هرات به کانال ۵۹ هزار تومان، نرخ دلار در این بازار به نرخ‌های قبل از ترور اسماعیل هنیه برگشت. این کاهش نرخ دلار نقدی هرات در حالی رخ داد که نرخ دلار فردایی همچنان در کانال ۶۰ هزار تومان باقی ماند و حتی تا ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت.

قیمت سکه نیز با گپ منفی ۲۰۰ هزار تومانی در کانال ۴۲ میلیون تومان و در ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد و سپس به ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافت. قیمت طلای آب شده نیز با کاهش مرز حمایت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، به مرز حمایتی ۱۵ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان نزدیک شد.

بیشتر بخوانید:‌

به گزارش اکو ایران، روز گذشته، دوشنبه، بازارهای جهانی نیز ریزش شدیدی را تجربه کردند؛ نرخ بیت‌کوین به کف ۵۰ هزار دلار رسید و بیش از یک میلیارد دلار در این بازار لیکویید شد. این کاهش نرخ بیت‌کوین بر بازار داخلی نیز تاثیر گذاشت و نرخ تتر به دلیل این ریزش افزایش یافت و تا ۶۲ هزار تومان بالا رفت.

دریان سفر امید

با این افزایش نرخ تتر، شکاف این بازار با نرخ دلار تهران به بیش از هزار تومان رسید و شکاف تتر با نرخ دلار هرات بیش از دو هزار تومان شد.

علاوه بر بیت‌کوین، بازار سهام و نرخ انس طلا نیز در بازارهای جهانی با کاهش مواجه شدند. تحلیلگران این ریزش را به اثر جنگ مرتبط می‌دانند، اما موضوع اصلی داده‌های اشتغال هفته گذشته امریکا و سیگنال رکود بود؛ در واقع به خاطر ترس از تکرار رکودی مثل بحران ۲۰۰۸ میلادی، این ریزش رخ داد.

با کاهش نرخ انس طلا، نرخ آن به زیر ۲۴۰۰ دلار رفت، اما نرخ سکه و طلای داخلی به این کاهش واکنش نشان ندادند و حباب طلا و سکه افزایش یافت. حباب سکه در روز دوشنبه به ۲۰ درصد رسید و حباب طلای آبشده نیز به دو درصد رسید که بی‌سابقه بود. البته در ادامه و در پشت خط با ضعیف شدن شاخص دلار، بازار انس طلا دوباره به بالای ۲۴۰۰ دلار بازگشت.

انتهای پیام

روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز