قیمت طلا روز 31 خرداد 1401/ چرا سکه بازان احتیاط می کنند؟

قیمت هر گرم طلای 18 عیار با رشد 5 هزار و 500 تومانی نسبت به دیروز یک میلیون و 438 هزار و 100 تومان شد. نرخ سکه امامی با افزایش 0.4 درصدی نسبت به روز قبل، به مرز 15 میلیون و 467 هزار تومانی رسید. با وجود افت نرخ دلار و اونس، قیمت طلا و سکه دوباره صعود کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت اونس نسبت به روز قبل 3.8 درصد کم شده و به مرز هزار و 834 دلاری رسیده است. به نظر کارشناسان بازار طلا، عدم تثبیت قیمتی این فلزگرانبها به سیاست‌های آینده فدرال رزرو بازمی‌گردد. هم اکنون سرمایه گذاران بازار طلا در انتظار شفافیت سیاست‌های فدرال رزرو هستند تا بتوانند درباره خرید و فروش این فلزگرانبها تصمیم گیری کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

این نزول نرخ اونس، ارزش ذاتی سکه را پایین کشیده است. در حالی که قیمت معاملاتی سکه همچنان در کانال‌های بالاتری به سر می‌برد. در حال حاضر بیشتر از یک میلیون و 700 هزار تومان بین ارزش ذاتی و معاملاتی سکه اختلاف افتاده است. این مسئله نشان می‌دهد حباب سکه همچنان بالا است و احتمالا به همین دلیل سکه بازان محتاطانه رفتار می‌کنند.

آریاک سفر

اما امروز نرخ نیم سکه نسبت به روز قبل 0.4 درصد کم شد و به مرز 8 میلیون و 470 هزار تومانی رسید. قیمت ربع سکه هم با افت 0.9 درصدی در مقایسه با دیروز، 5 میلیون و 450 هزار تومان شد. نرخ سکه گرمی تغییری نداشت و در محدوده 3 میلیون 51 هزار تومانی ثابت باقی ماند.

اطلاعات عمومی:

طلا را از چه کسی بخریم؟

خرید طلا باید از عاملیت مجاز انجام شود. به گفته اهل فن، طلافروشان با سابقه و آشنا برای خرید فلزات گرانبها باید در اولویت باشند. ضمنا خریداران طلا باید حتما به گرفتن فاکتور و اطلاعات درج شده در آن اهمیت دهند. از سال 1391 کلیه طلافروش‌های مجاز موظف شدند تا گرم، مزد، محاسبات و دیگر عوامل را در فاکتورها درج کنند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز