قیمت طلا روز 30 خرداد 1401/ نرخ سکه یک پله دیگر کم شد

لست سکند

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 2 هزار و 100 تومان بالا رفت و به مرز یک میلیون و 429 هزار و 100 تومان رسید. نرخ سکه در مقایسه با دیروز 0.5 درصد کم شد و در محدوده 15 میلیون و 400 هزار تومانی قرار گرفت. به نظر کارشناسان، این ثبات نسبی شکل گرفته در بازار طلا و سکه به دلیل کنترل نرخ ارز اتفاق افتاده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی چند روز گذشته نرخ طلا و سکه بیشتر به قیمت دلار توجه داشت و نسبت به اونس بی‌تفاوت بود. اکنون نرخ اونس نسبت به دو روز قبل 0.5 درصد کمتر شده و در محدوده هزار و 839 دلاری قرار دارد. فدرال رزرو هفته گذشته در یک اقدام کم سابقه، نرخ بهره را به میزان 75 واحد پایه افزایش داد. همین عامل به عنوان یک مورد مخالف بازار اونس عمل کرد و باعث سقوط قیمت این فلزگرانبها به کانال‌های پایین‌تر شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

با توجه به این میزان کاهش نرخ اونس و قیمت کنونی سکه، حباب این فلزگرانبها در محدوده یک میلیون و 700 هزار تومانی قرار دارد. هم اکنون قیمت نیم سکه با افت 0.6 درصدی نسبت به دیروز، در محدوده 8 میلیون و 500 هزار تومانی قرار دارد. نرخ ربع سکه در مقایسه با روز قبل 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 5 میلیون و 480 هزار تومانی رسید. اما نرخ سکه گرمی بدون تغییر نسبت به دیروز در محدوده 3 میلیون و 50 هزار تومانی معامله شد.

اطلاعات عمومی:

حتما سکه تمام بانکی بخرید!

بعضی افراد هنگام مراجعه به طلافروشان یا عاملیت مجاز برای خرید سکه با عنوان سکه بانکی مواجه می‌شوند. سکه‌های تمام فقط با عنوان بانکی عرضه می‌شوند، اما نیم‌سکه و ربع‌سکه غیربانکی هم دارند. پس اگر در هنگام خرید سکه تمام با عنوان سکه غیربانکی مواجه شدید، از خریدن آن پرهیز کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز