قیمت طلا روز 3 مرداد 1401/ نرخ فلزات گرانبهای داخلی در جهت های مختلف!

هر گرم طلای 18 عیار در روز جاری نسبت به دیروز 3 هزار تومان رشد قیمت داشت و در مرز 1 میلیون و 351 هزار و 500 تومانی قرار گرفت. اما نرخ سکه در مقایسه با روز گذشته 0.3 درصد کم شد و به مرز 14 میلیون و 861 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز قیمت طلا و سکه خلاف جهت هم حرکت کردند. به نظر طلا از نرخ اونس پیروی کرده و نرخ سکه نیز تحت تاثیر کاهش قیمت دلار قرار گرفته است. در حال حاضر نرخ اونس نسبت به دو روز قبل رشد 3.2 درصدی را تجربه می‌کند و در محدوده هزار و 731 دلاری قرار دارد. اکنون سرمایه گذاران این بازار منتظر اعلام تصمیم جدید فدرال رزرو و انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم ایالت متحده هستند. بعد از اعلام موارد ذکر شده، سرمایه گذاران درباره ادامه خریدها یا فروش این فلزگرانبها تصمیم گیری خواهند کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

آیا نرخ سکه افزایشی می‌شود؟

با وجود کاهش نرخ سکه، اما همچنان فاصله ارزش ذاتی و قیمت معاملاتی این فلزگرانبها زیاد است. براساس اطلاعات موجود، این تفاوت قیمت و ارزش سکه بالای 13 درصد است و همین موضوع ریسک معامله سکه را بالا نگه می‌دارد. امروز نرخ نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز گذشته در محدوده 8 میلیون و 250 هزار تومانی توقف کرد. نرخ ربع سکه نیز بدون تغییر در مرز 5 میلیون و 250 هزار تومانی معامله شد. اما قیمت سکه گرمی نسبت به روز قبل 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و به محدوده 3 میلیون و 40 هزار تومانی رسید.

تحلیلگران بازار سکه معتقدند در صورتی که نرخ دلار مجددا صعودی شود، عبور نرخ سکه از کانال 15 میلیون تومانی اتفاق خواهد افتاد. در غیر این صورت کاهش بیشتر نرخ سکه دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز