قیمت طلا روز 12 مرداد 1401/ نرخ سکه در مقابل کاهش مقاومت می کند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 8 هزار و 800 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 357 هزار و 700 تومانی رسید. نرخ سکه نیز در مقایسه با دیروز 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ریزش نرخ اونس و تغییر ناچیز قیمت دلار روی ارزش فلزات گرانبهای داخلی موثر بود. امروز قیمت اونس در مقایسه با روز گذشته 15.1 درصد کم شد و به مرز هزار و 761 دلاری رسید. علاوه بر این دلار هم تحت تاثیر اخبار برجامی کاهش جزئی را تجربه کرد، بنابراین نرخ طلا و سکه به سرعت عقب نشینی داشتند. در حال حاضر قیمت نیم سکه نسبت به روز 0.6 درصد کمتر شده و به مرز 8 میلیون و 180 هزار تومانی رسیده است. نرخ ربع سکه در مقایسه با روز گذشته 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 5 میلیون و 180 هزار تومانی قرار گرفت. قیمت سکه گرمی نیز نسبت به دیروز 0.1 درصد افت پیدا کرد و 3 میلیون و 40 هزار تومان شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

نرخ سکه به کدام سمت می‌رود؟

ارزش ذاتی سکه امروز به مرز 12 میلیون و 996 هزار تومان رسید. در حال حاضر ارزش ذاتی این فلزگرانبها با قیمت معاملاتی آن 1 میلیون و 850 هزار تومان، معادل 14 درصد، فاصله دارد. با وجود ریزش نرخ اونس و کاهش قیمت دلار، ارزش سکه چندان تغییری نکرد. در واقع قیمت این فلزگرانبها در برابر کاهش بیشتر مقاومت می‌کند. معامله گران بازار سکه معتقدند اگر در ادامه معاملات امروز و هم چنین معاملات پشت خطی نرخ دلار رشد پیدا کند، احتمال رشد قیمت طلا و سکه در روز آینده وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز