قیمت طلا روز 11 مرداد 1401/ بازار اونس گرم شد

لست سکند

با افزایش نرخ اونس و دلار، قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دیروز 0.83 درصد بالاتر رفت و در محدوده 1 میلیون و 371 هزار و 100 تومانی قرار گرفت. نرخ سکه در مقایسه با دیروز 0.4 درصد بیشتر شد و به مرز 14 میلیون و 882 هزار تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رشد جزئی نرخ دلار و اونس اهرمی برای رشد قیمت انواع فلزات گرانبها در بازار داخلی شدند. امروز قیمت هر گرم اونس نسبت به دیروز 0.25 درصد بالاتر رفت و به مرز هزار و 775 دلاری رسید. به نظر تحلیلگران، نرخ اونس همچنان بیشتر خواهد شد. کارشناسان دلیل اصلی رشد قیمت طلا را پایین آمدن شاخص دلار آمریکا اعلام کرده‌اند. البته عواملی مثل افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین و همچنین تشدید ترس از ایجاد رکود اقتصادی در رشد نرخ اونس موثر بودند. در صورتی که نرخ اونس بتواند از مرز هزار و 780 دلاری عبور کند، امکان صعود آن به سمت مرز هزار و 787 دلاری وجود دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نرخ سکه باز هم از کانال 15 میلیونی عبور نکرد

با توجه به رشد نرخ اونس و دلار، قیمت سکه بالا رفت اما باز هم نتوانست از کانال 15 میلیون تومانی عبور کند. نرخ نیم سکه در روز جاری نسبت به روز قبل 0.4 درصد بیشتر شد و به مرز 8 میلیون و 230 هزار تومانی رسید. قیمت ربع سکه در مقایسه با دیروز 0.4 درصد کم شد و در محدوده 5 میلیون و 180 هزار تومانی قرار گرفت. نرخ سکه گرمی نیز در مقایسه با دیروز 0.1 درصد بالاتر رفت و در محدوده 3 میلیون و 43 هزار تومانی معامله شد.

امروز ارزش ذاتی سکه امامی 13 میلیون و 196 هزار تومان شد که نسبت به دیروز 1 میلیون و 700 هزار تومان بیشتر بود. با این مقدار ارزش ذاتی و با توجه به نرخ معاملاتی سکه، حباب این فلزگرانبها مجددا در محدوده 12 درصدی قرار گرفت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز